2021-03-10, 17:42
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Nu blir det spännande

https://www.facebook.com/96487818401/posts/10158402967478402/?d=n
Ja, de kristna får väll undersöka troll lika mycket som programmet Trolljägare. Lite obehagligt beskrivet bara.

Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Försöker tänka mig in i Esbs situation.

Jag har ett hus som jag aldrig bor eller är i, bara råkar äga det.
Nu är det ju inte ett hus vilket som. För det första är det ett fritids hus. Där bor man inte året om. Det finns massor av fritidshus i landet som bara besöks någon gång om året. För det andra är det Esbjörns föräldrars sommar hus. Ett hus han kanske tillbringat alla somrar i sitt liv vid.

Du gör ett dåligt jobb att tänka dig in i att vara Esbjörn. Det är nästan mer som du tänker dig in i att vara Ebba.

Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Nya ord

Att ebbabuscha någon
Fan vad ord hon får Ebba, hon har ju redan fått ordet ebbatera sen innan.

Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Mycket som du yrar om, men vad gäller generalfullmakten så är den tidsbestämd. Du kan kolla med Google vad som gäller så ser du att den kan vara både tidsbestämd och tillsvidare
underminera smart taktik.
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-03-10 kl. 18:24.
2021-03-10, 17:48
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Inte alls, men varför förklarar hon inte vad hon menade och varför hade hon behov att sätta epitetet lite egen efter glasklar b
Tror du att hon sa "egen" för att snacka skit om Esbjörn?
Jag uppfattar egen som ganska positivt, man går sin egen väg.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-10 kl. 17:54.
2021-03-10, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Condyloma
"Bara råkar äga det" är väl det mest skruvade i denna tråd? Visar med önskvärd tydlighet vilka etiska virrpannor dom huserar i denna tråd..

Lägg till Ebba "bara råkade gå förbi ett herrelöst hus"

Vad är ni för empatiskt handikappade, ynkedomar som förvarar Ebba Gollums Busch,s begär efter stackarns hus. Usch och tvi!

Fullständigt sinnessjukt skrivet av dessa Ebba-Klan medlemmar.
Esbjörn "bara råkar äga" sin släktgård som han haft tillgång till hela sitt liv, herregud!
2021-03-10, 18:06
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Hämtat från Wikipedia

A. Asså om någon har en generallfullmakt på en så känns det ju som om några av hästarna man haft flyttar ut för gott.
Intressant oxå att en sådan kan påverka förhållandet till tredje man.

B. Verkligen konstigt att Ebba bara tänkte att Esbjörn var lite egen. Att hon inte reagerade på att något kanske var fel.

Utveckla A

Utveckla B

eller är det för jobbigt att tänka, bekvämare att bara sprida en massa ord med någon form av nudge åt ett håll?
2021-03-10, 18:10
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Fullständigt sinnessjukt skrivet av dessa Ebba-Klan medlemmar.
Esbjörn "bara råkar äga" sin släktgård som han haft tillgång till hela sitt liv, herregud!

Släktgård? Du har ju sannolikt läst ett inlägg i tråden för att förstå att kalla detta för en släktgård är som att kalla den sönderrostade bilen till höger om mazdan på tomten för lyxbil.
2021-03-10, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tror du att hon sa "egen" för att snacka skit om Esbjörn?
Jag uppfattar egen som ganska positivt, man går sin egen väg.

Här har du synonymer till det ordet egen som Ebba använde sej av:

- utmärkande, säregen, originell, karakteristisk, särpräglad, egenartad; egendomlig, besynnerlig, underlig, konstig, kufisk, excentrisk, udda, ovanlig, annorlunda.

Vet inte om det är så värst positiva egenskaper, men i Ebbaklanens värld kanske det är det, vad vet jag.
2021-03-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Thomas Olsson behöver bara hänvisa till att Johann Binninge är en offentlig person som startat nätverket RO tillsammans med andra tidigare dömda personer, i sin roll som ordförande för nätverket har han dessutom valt att vara ansiktet utåt.

Dessutom är det redan allmänt känt att han är tidigare straffad. Om Ebba Busch fälls för förtal så får Binninge först stämma DN och SVT som båda har offentliggjort detta i nationell media. Ebba Busch kommer aldrig någonsin att bli dömd för förtal genom att återberätta något som publicerats av Dagens Nyheter och Sveriges Television.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/butt-och-sjodin-gar-samman
Står inget om att det är sexuellt övergrepp det gäller. så det är mycket stor skillnad. Som du även kan läsa i all media idag, så är det INGEN media som skriver att han är dömd för just sexuella övergrepp, utan de refererar bara till att Ebba sagt att han tidigare varit dömd och att hon dragit upp hans tidigare dom, och sedan inget mer, inte vad det gäller.

Och dessutom spelar det ingen roll om det är en offentlig person eller inte. han är inte en offentlig person som var och varannan vet vem det är. De flesta vet nog vem Ebba är, hon är offentlig för hon är partiledare, men jag och många med mig har tidigare aldrig hört talas om Binninge.
2021-03-10, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Släktgård? Du har ju sannolikt läst ett inlägg i tråden för att förstå att kalla detta för en släktgård är som att kalla den sönderrostade bilen till höger om mazdan på tomten för lyxbil.

Och hur länge har denna fastighet varit i Esbjörns familj, 75 år, 80 år, 85 år eller?
Har man ägt ett hus så länge då är det en släktgård!
2021-03-10, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Försöker tänka mig in i Esbs situation.

Jag har ett hus som jag aldrig bor eller är i, bara råkar äga det.
Citat:

Nu är det ju inte ett hus vilket som. För det första är det ett fritids hus. Där bor man inte året om. Det finns massor av fritidshus i landet som bara besöks någon gång om året. För det andra är det Esbjörns föräldrars sommar hus. Ett hus han kanske tillbringat alla somrar i sitt liv vid.

Du gör ett dåligt jobb att tänka dig in i att vara Esbjörn. Det är nästan mer som du tänker dig in i att vara Ebba.

Jag har fastigheter som folk kontaktar mig om och vill köpa. Hus som det både bos i året runt eller bara delar av året. Har fått både lapp i brevlådan/brev/telefonsamtal/besök.
Jag säger artigt men bestämt nej tack.
Skulle någon erbjuda mig ett bra pris och jag tackar ja så skulle jag bli helt förtvivlad om min närhet försöker göra mig omyndig.
2021-03-10, 18:22
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Och hur länge har denna fastighet varit i Esbjörns familj, 75 år, 80 år, 85 år eller?
Har man ägt ett hus så länge då är det en släktgård!

Näe, inte en gård. Ett hus. I detta fall ett fritidshus. Med andra ord släktens sommarställe.

Normala människor som inte litar blint på Expressens försök att beskriva detta som något mer än det verkligen är, och här är det första gången jag håller med en miljöpartist som Åsa Domeij, anser att en släktgård utgörs av mangårdsbyggnad, ett par uthus och en lada eller ladugård. En sommarstuga med fd utedass och sjöbod är inte en släktgård.
2021-03-10, 18:25
Medlem
trngws avatar
Esbjörns föräldrars gamla sommarhus har aldrig varit en gård, och definitivt aldrig någon släktgård. Det är inget annat än ett rent påfund från Expressen för att vinkla hela "affären" så kraftigt som möjligt, och något som Ebba-hatarna i tråden så klart tagit till sig med hull och hår och gjort till en trådsanning.

Rucklet är ett gammalt sommarhus, som ingen i släkten har brytt som om på decennier. Varken mer eller mindre.

Här kan ni läsa om vad en "släktgård" är för någonting.

Citat:
Med släktgård menas i detta sammanhang en jordbruksfastighet, eller arrendebruk, som varit i samma släkts ägo i minst 200 år och som fortfarande är taxerad som jordbruksfastighet.

https://www.dis.se/slaktgardsinventering
2021-03-10, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Den bjuder jag på.

Binninge håller för övrigt igång nätverket RO än idag, det är registrerat på hans hemadress så man får förmoda att han som grundare än idag fungerar som ansiktet utåt. Man kan knappast vara grundare för ett nätverk för tidigare dömda och samtidigt anmäla någon som berättar om detta för förtal. Det faller på sin egen orimlighet.

https://www.allabolag.se/8024386107/rattssakerhetsorganisationen-ro

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rättssäkerhetsorganisationen

Vart vill du komma?

Vi har föreningsfrihet i Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in