2021-03-10, 14:23
Medlem
AN68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
Livet går vidare ja,men sättet du skriver på...vilket asshole,,,hoppas karma existerar
Han har ändå en poäng. Efter vad som hände med Mattias Flink så hoppas jag verkligen att försvarsmakten har bra koll på sitt lager. Även om Deniz ska ha varit högt uppsatt så borde det vara två stycken som kan hålla koll på varandra. Sprängämnen och liknande ska inte kunna försvinna. Om det nu har gjort det dvs.
Senast redigerad av AN68 2021-03-10 kl. 14:25.
Citera
2021-03-10, 14:23
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
ok hur vet du det då?

Kommer inte outa mig men har en mkt trovärdig källa. Du får inga detaljer mer än så.
Citera
2021-03-10, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AN68
Han har ändå en poäng. Efter vad som hände med Mattias Flink så hoppas jag verkligen att försvarsmakten har bra koll på sitt lager. Även om Deniz ska ha varit högt uppsatt så borde det vara två stycken som kan hålla koll på varandra. Sprängämnen och liknande ska inte kunna försvinna.

Ja jag håller med,men grejen är sättet han skrev på "turken" "hans familj läser men livet går vidare osv"
Citera
2021-03-10, 14:25
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommygold
Att nån som springer i skogen ramlar ner o dör. Totalt OSANNOLIKT. Jag är en fd orienterare och vi tränade med och utan karta, och utan så springer vi på stigar. Annars tränar o tävlar vi i rå terräng. Unga, gamla, finns även nattorientering. Alla slags väder. Ibland då det är tävlingshets tar man en del risker. Tusentals o tusentals löpningar, i hela landet, sen 75 år. Aldrig hört nån som ramlat ner o dött. Att sen en 31 årig elitsoldat...Glöm den teorin.

"Det som hände i Harrisburg var så otroligt osannolikt, så att egentligen har det nog inte hänt"
Citera
2021-03-10, 14:27
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ja! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nAmQ95/manskliga-kvarlevor-hittade-i-naturomrade
AB reportern Linus Lindgren sa i reportaget att han sett poliser i nån slags skyddskläder och det hittades nåt elektroniskt föremål. Någon idiot på AB redaktionen skrev att det fanns uppgifter att bombtekniker var på plats. Så jobbar dagens journalister - sprider massa obekräftade lögner 😂😂🤣
Citera
2021-03-10, 14:27
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Kommer inte outa mig men har en mkt trovärdig källa. Du får inga detaljer mer än så.
Vad säger källan, självmord? Mord?
Citera
2021-03-10, 14:28
Medlem
AN68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
AB reportern Linus Lindgren sa i reportaget att han sett poliser i nån slags skyddskläder och det hittades nåt elektroniskt föremål. Någon idiot på AB redaktionen skrev att det fanns uppgifter att bombtekniker var på plats. Så jobbar dagens journalister - sprider massa obekräftade lögner 😂😂🤣
Kolla emblemet på snubben som står bredvid kvinnorna på bild nr 2
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nAmQ95/manskliga-kvarlevor-hittade-i-naturomrade
Citera
2021-03-10, 14:29
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Så stora djur finns inte i Tyresta och inga djur som släpar in ”byten” i hålor etc. Äts det på kadaver så sker det under öppen himmel helt enkelt

Inte alltid: Kännetecknande för räven är att den försöker stycka och bära bort så mycket som möjligt av sitt byte. Likadant beter den sig när den hittar andra rovdjurs bytesrester. Saknas exempelvis huvudet på ett slaget rådjur är det så gott som alltid en räv som gnagt loss och burit bort det.

Lodjuret kan inte tugga ben, men kan dra undan och gömma sitt byte, exempelvis under en tät gran. Lodjuret kan också slarvigt försöka krafsa över sitt byte för att på så sätt täcka de.

https://svenskjakt.se/jakt-prylar/jagartips/rovdjurens-spar-sa-jagar-de/

Och ja, Lodjur rapporteras finnas med jämna mellanrum i Tyresta.
Citera
2021-03-10, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Intressant, GW:s magkänsla visar sig vara helt fel.

...totalt! Han visar det tydligt med sitt kroppspråk att magkänslan strider med huvvet. Ovanligt obekväm, osäker, aso.
Citera
2021-03-10, 14:34
Medlem
cerns avatar
Har någon klippet på GW som satt och svamlade om sin magkänsla på nyhetsmorgon?
Citera
2021-03-10, 14:34
Medlem
sneervs avatar
Aftonbladets artikel där bombtekniker nämndes var publicerad 02 mars 2021 kl. 08.11.
Vissa här säger att det är trovärdigt att Deniz sprängde sig själv för att en användare sa det innan aftonbladets artikel var publicerad men tittar vi på post #43 så ser vi att han skrev den 02 mars 2021 kl. 10.41.

Så när kommentaren om sprängning kom så var infon om bombtekniker redan allmän.
Citera
2021-03-10, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Nu har jag sett GW inslaget. Tragiskt tyvärr. Jag har följt GW i många år, och verkligen gillat, men nu har han passerat bäst före. Vilket också syns på det sätt han faller neråt i TV-kanalerna. Han har inte bara tappat info från polisen, nu var han dessutom inte påläst på fallet. Han satt bara och pratade ju. Till slut fick programledarna avbryta honom, och då blev han ställd. Ser vi en begynnande demens. För att skämta till det så kan man säga att det blir lite för mycket när GW går på magkänsla.
Tack GW för mängder med bra åsikter och TV-program. Men nu lär inte TV kanalerna ringa så många gånger till. End of an era.

Om vi tittar på hans resonemang så faller det totalt på en punkt. Han sa att Han utgick ifrån en bedömning av personen DA. Sen sa han att DA försvann på lördag fm.
Spåren efter DA är klarlagda. Träning och ICA på torsdag. Därefter en del aktivitet på nätet. Men inga kända IRL kontakter. Sitter ensam hemma troligen. På fredagen nya aktiviteter på nätet, till kl 11:17. Därefter inte ett spår.
Ingen ska inbilla mig att en 32-årig, i övrigt social och digitalt aktiv, t o m Tinderaktiv, sitter en hel fredag eftermiddag, kväll, natt, helt utan aktivitet på nätet. Det finns inte en chans. Han satt inte och löste korsord i 13 timmar.
Om han, mot förmodan ändå gjort det så beror det endast på att han inte mådde bra, och laddade mentalt inför.
Han försvann redan vid lunch på fredag, då han satte sig på pendeln söderut. Betalade på det icke spårbart sätt som han ju faktiskt googlat på.
Hur svårt kan det vara

Håller med! Han, GW var tragiskt att se, enligt honom gick Deniz ut på lördag den 14. ..... fattar inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in