2021-03-11, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedramlok
Förklara vaddå

Trodde du hade läst inlägget jag hade svarat när du kom och citerade mig. Men ok, någon menade att "grottorna" var helt fel, omöjliga att komma dit mm. Som du vet som har varit där, var det du med din son?
Citera
2021-03-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Skumt. Men polisen blev ju tipsade efter ditt fynd på bitar av ”gris” och då åkte det troligtvis en patrull dit för att städa lite bättre än tidigare och så satte dom kanske upp nya polisband för att ”skrämma bort” nyfikna.
Fattade nu att kylan gör att batteriet laddar ur fortare.

Polisen skräpar inte ned och gör det enklare för nyfikna att hitta platsen.
Jag hoppas polisen varit där och städat men hoppas likväl att dom inte undersöker med DNA
Citera
2021-03-11, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det här blir bara mer och mer mystisk (spännande)! Det finns fler skrevor där, OCH slamsorna var inte i samma skreva som D's kropp.
Som sagt, vill se slamsorna med egna ögon innan jag kan säja vad det är - om ens då? Som tur är kan forensikerna sin sak.

Ja dom låg i en annan skreva lite längre bort så polisen har ju klantat sig och missat det. Bilderna är upplagda någonstans bakåt i tråden. Jag ser iaf tydligt att det är fotsula (eller handflata), lår (eller stor överarm) knäskål (eller armbåge) sen väldigt trasigt och uppluckrat, vissa delar ser sotiga/brända ut och det såg även ut att vara en bränd tyygbit som liksom smält. Typ tyg från träningskläder. Låret (eller överarmen) ser väldigt skarpt kapad ut därför gissade en del på gris. Men det kan ju ha varit just där han virade pentylstubinen.
Citera
2021-03-11, 23:19
Medlem
Citat:
Tveksamt om dom gör DNA-analys på det dom lämnat. Om dom ens hämtar det.
Dessutom borde bevisvärdet vara ganska lågt eftersom någon "hanterat" bevismaterialet.
Dom vet ju redan vem som låg där.

Dom kommer förmodligen inte göra ett till DNA, dom vet ju redan.
Citera
2021-03-11, 23:22
Medlem
Citat:
Trodde du hade läst inlägget jag hade svarat när du kom och citerade mig. Men ok, någon menade att "grottorna" var helt fel, omöjliga att komma dit mm. Som du vet som har varit där, var det du med din son?

Det är en brant. Flera stenar som rullat ned för branten, kanske 1923 eller kanske under istiden.
Det är inget som hänt senaste 50 åren.
Dessa stenar ligger huller om buller och 3 av dessa stenar större än 1 kubikmeter har hamnat på sådant sätt nedanför branten att det bildats en skreva, grotta, hålighet eller utrymme.
Det är ingen grotta i vanlig bemärkelse.
Citera
2021-03-11, 23:23
Medlem
Citat:
Det här blir bara mer och mer mystisk (spännande)! Det finns fler skrevor där, OCH slamsorna var inte i samma skreva som D's kropp.
Som sagt, vill se slamsorna med egna ögon innan jag kan säja vad det är - om ens då? Som tur är kan forensikerna sin sak.

T34Panzer tror jag lade upp alla bilder i ett o samma inlägg.
Citera
2021-03-11, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Avicii hade också en till synes perfekt tillvaro; såg bra ut, ung, framgångsrik världsartist, rik, två till synes fungerande föräldrar, uppvuxen i ett bra område i Sthlm, musikstudio på Strandvägen, ett hus om 600 kvm med pool i Los Angeles, sysslade med det han älskade och hade en hund som man sällan lämnar i sticket men ändå tog han sitt liv.

Avicii hade depression, ångest och kämpade hårt med sin dåliga mentala hälsa. Vilket han var öppen med och talade öppet om i intervjue/intervjuer före sin bortgång samt något hans närmsta kunde se utan att han talade om det. Hans närmsta visste att han mådde dåligt och hade problem. Så nej han hade inte en tilllsynes perfekt tillvaro, han var öppet sjuk. Sen att människorna inte var insatta i vad depression är och hur det kan utvecklas och pressa personen till självmord är ju för att dem inte var insatta i ämnet så att säga. Med Deniz Arda har det ju inte framkommit om att han skulle haft några som helst problem. Har han haft ångest? Depression? Trauman? Sånt går inte att dölja, att man mår ”dåligt” rent allmänt inte när man lever tätt med andra människor. Såvida hans nära och kära helt enkelt väljer att inte tala om detta öppet just nu.
Citera
2021-03-11, 23:34
Medlem
Citat:
Tveksamt om dom gör DNA-analys på det dom lämnat. Om dom ens hämtar det.
Dessutom borde bevisvärdet vara ganska lågt eftersom någon "hanterat" bevismaterialet.
Dom vet ju redan vem som låg där.

Ja, precis och om det saknades ett underben från första lasset 😅
Var det däremot en griskulting kanske de fortsatte med den avbrutna grillningen 😉
Citera
2021-03-11, 23:38
Medlem
Citat:
Dom kommer förmodligen inte göra ett till DNA, dom vet ju redan.

Dom måste nog göra DNA om det skall blir rättsligt efterspel för mig. Typ Griftefridsbrott.
Då blir åtalet offentligt, men det tror jag inte polisen är intresserade av för då kommer det fram hur Tekniska Avdelningen lämnar kvarlevor på fyndplats och det tror jag inte ligger i deras intresse.
Citera
2021-03-11, 23:41
Medlem
Citat:
Dom måste nog göra DNA om det skall blir rättsligt efterspel för mig. Typ Griftefridsbrott.
Då blir åtalet offentligt, men det tror jag inte polisen är intresserade av för då kommer det fram hur Tekniska Avdelningen lämnar kvarlevor på fyndplats och det tror jag inte ligger i deras intresse.

Du det var polisen som klantade sig och inte tog med sig ”allt” från platsen. Dom lär inte göra någonting mer än att ligga lågt.
Citera
2021-03-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ja dom låg i en annan skreva lite längre bort så polisen har ju klantat sig och missat det. Bilderna är upplagda någonstans bakåt i tråden. Jag ser iaf tydligt att det är fotsula (eller handflata), lår (eller stor överarm) knäskål (eller armbåge) sen väldigt trasigt och uppluckrat, vissa delar ser sotiga/brända ut och det såg även ut att vara en bränd tyygbit som liksom smält. Typ tyg från träningskläder. Låret (eller överarmen) ser väldigt skarpt kapad ut därför gissade en del på gris. Men det kan ju ha varit just där han virade pentylstubinen.

Håller med din beskrivning, stirrade helt sjukt mycket fram och tillbaks på de bilderna och förstår precis hur du menar - och säger inte att det inte är det du beskriver - ser ut så men ??? kan vara annat också.
Citera
2021-03-11, 23:42
Medlem
Som sagt.
Föreslår att läsa inlägg 20651 i den andra tråden.
Det kommer fram efterhand. Nu försvann ett gäng tvivlare. Men några finns nog kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in