2021-03-10, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Tänker samma. Hur i hela friden har han hamnat där om det var en olycka/sjukdom? Såvida inte något djur släpat honom dit??
Också svårt att se att han har ramlat i. Känns nästan omöjligt.

Men dimma, Mörker, blött väder och eventuellt skadad. Jag hade letat skydd. Slår man tex i skallen kanske man inte riktigt agerar rationellt, inte ens med hänsyn till hans utbildningar och yrke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinnietoy
När sändes detta och var kan jag se GW prata om Arda?

Nyhetsmorgon imorse, Klippet finns säkert på deras hemsida!
Citera
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
En fråga bara.

Är det bekräftat från nån att bombgruppen varit på plats.....?
(Polis, Media, Foto, eller liknande)

Eller är det bara nån här på Flashback som skrivit det....?

Vart kan jag i så fall se denna bekräftelse ?

Vänligen, kan någon länka.

TACK !!
Ja! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nAmQ95/manskliga-kvarlevor-hittade-i-naturomrade
Citera
2021-03-10, 13:28
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
GW spekulerar just NU på tv4 om dödsfallet

Intressant, GW:s magkänsla visar sig vara helt fel.
Citera
2021-03-10, 13:29
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ja! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nAmQ95/manskliga-kvarlevor-hittade-i-naturomrade
Dock står det ”bombtekniker”, vet inte om det är samma som (nationella) bombgruppen liksom?
Citera
2021-03-10, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
En fråga bara.

Är det bekräftat från nån att bombgruppen varit på plats.....?
(Polis, Media, Foto, eller liknande)

Eller är det bara nån här på Flashback som skrivit det....?

Vart kan jag i så fall se denna bekräftelse ?

Vänligen, kan någon länka.

TACK !!
Det togs upp i media där det också var en bild på någon person i bruna kläder som var på platsen. Denna klädsel sedan ifrågasattes senare om det faktiskt var bombgruppskläder. Kläderna stämde tydligen inte helt.
Citera
2021-03-10, 13:31
Medlem
Citat:
Dock står det ”bombtekniker”, vet inte om det är samma som (nationella) bombgruppen liksom?

Det har spekulerats i om ”bombgruppen” var där för att låna ut 4- eller 6-hjulingar pga terrängen.
Citera
2021-03-10, 13:33
Bannlyst
Citat:

Jätte Tack.
Citera
2021-03-10, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Att han inte hade mobilen med sig kan vara så enkelt som att han står påklädd och klar och märker att han glömt ladda mobilen och struntar i att ta med den för han vill iväg.

händer mig hela tiden ,eller att jag glömmer den helt enkelt.om jag är på väg någonstans där jag inte behöver den som t.ex springa ja då skiter jag i det,,alla är inte så bundna till sin mobil.

Att han ville springa i fred,då detta var något han talade om i flera dagar..han ville nog koncentrera sig på det o såg inget behov med mobilen
Citera
2021-03-10, 13:48
Medlem
Nu har jag sett GW inslaget. Tragiskt tyvärr. Jag har följt GW i många år, och verkligen gillat, men nu har han passerat bäst före. Vilket också syns på det sätt han faller neråt i TV-kanalerna. Han har inte bara tappat info från polisen, nu var han dessutom inte påläst på fallet. Han satt bara och pratade ju. Till slut fick programledarna avbryta honom, och då blev han ställd. Ser vi en begynnande demens. För att skämta till det så kan man säga att det blir lite för mycket när GW går på magkänsla.
Tack GW för mängder med bra åsikter och TV-program. Men nu lär inte TV kanalerna ringa så många gånger till. End of an era.

Om vi tittar på hans resonemang så faller det totalt på en punkt. Han sa att Han utgick ifrån en bedömning av personen DA. Sen sa han att DA försvann på lördag fm.
Spåren efter DA är klarlagda. Träning och ICA på torsdag. Därefter en del aktivitet på nätet. Men inga kända IRL kontakter. Sitter ensam hemma troligen. På fredagen nya aktiviteter på nätet, till kl 11:17. Därefter inte ett spår.
Ingen ska inbilla mig att en 32-årig, i övrigt social och digitalt aktiv, t o m Tinderaktiv, sitter en hel fredag eftermiddag, kväll, natt, helt utan aktivitet på nätet. Det finns inte en chans. Han satt inte och löste korsord i 13 timmar.
Om han, mot förmodan ändå gjort det så beror det endast på att han inte mådde bra, och laddade mentalt inför.
Han försvann redan vid lunch på fredag, då han satte sig på pendeln söderut. Betalade på det icke spårbart sätt som han ju faktiskt googlat på.
Hur svårt kan det vara
Citera
2021-03-10, 13:54
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Det märke som polismännen haft på ärmarna är det märke som det nationella bombskyddet har:

https://www.polisman.se/?page_id=34

Ingen annan får bära det märket.
Citera
2021-03-10, 13:54
Medlem
CoralinesGhosts avatar
När jag ser bilderna på skrevan samt skopositionen så ser det ju helt orimligt ut att någon skulle snubbla och falla ner i den på det viset han påstås ha gjort. Eller är det rimligt trots allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in