Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Fortfarande väldigt osympatiskt.
1, Han gör väl vad han vill med sina pengar. Han har inga barn som ska ärva. Speciellt är han ju förmögen att fatta sina beslut om han är så glasklar som vissa hävdar här.?
2, Varför skulle någon vilja ha in honom på hem? Vem skulle vinna på det. Monika bor inte med honom. Hon kanske önskar att god man skapet ska gå fort av omtanke, för att han inte är kapabel att fatta sina egna beslut. Hon på pensionatet kan ju bara kasta ut honom om hon önskar så hon skulle ju knappast få någon vinning på att han bodde på hem.
3, Asså vad Åsa Domeij eller någon annan i granskapet tycker är ju knappast relevant.
Massor av människor bor inte i sina sommarstugor. Det är väl väldig tur att farbrorn inte bor i en oisolerad sommarstuga. Och detta är ju och säljs ju som fritidshus. Något måste ju vara viktigt för honom med platsen. Han har ju flyttar från sin bostadsrätt i Uppsala till ett pensionat i närheten av huset. Han kanske går dit varje dag. Vad vet vi?
1. Det är inte osympatiskt att inte vilja se någon slösa pengar till ingen nytta, tvärtom.
Dessa pengar kan ha stor glädje av, städhjälp, äta gott och mycket annat.
2. Monica och Majkgård är goda vänner, Esbjörn bor på Majkgårds kursgård för närvarande.
Ja varför Majkgård inte bara kastar ut honom vet jag inte, kanske handlar om fortsatt kontroll.
Men faktum kvarstår, Monica har diskuterat saken på Facebook.
Du frågade varifrån uppgiften kom, jag har svarat.
Edit; läste just inlägget av
Tjelovek, hon förklarar saken bättre än jag.
3. I högsta grad relevant om man vill vistas i ett grannskap, vad folk där tycker om en.
Du frågade varför han skulle ha tappat anseende, jag svarade.