2021-03-10, 11:36
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Är inte frågan att inte delge innehållet isjälva budet, inte om man säger ja eller nej? Viss skillnad.
Jag vet inte. Jag har snabbtittat i advokatsamfundets regler men inte funnit någon som gäller denna situation, men jag kan ha helt fel.
2021-03-10, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Jag vet inte. Jag har snabbtittat i advokatsamfundets regler men inte funnit någon som gäller denna situation, men jag kan ha helt fel.

Jag har ingen aning om det är rätt eller fel vad hon sa. Däremot tolkade jag det som att innehållet inte skulle delges. Att de har bud är ju välkänt sedan tingsrättsmötet. Kan se en logik i att inte sprida innehållet eftersom det rimligen försvårar fortsatt förhandling.
2021-03-10, 11:44
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ja , du förstår .. det hon Ebba gjort är att ha försökt lurat en äldre man på hans hus.
Försökt att smyga med och hålla tyst om sitt bedrägeri.
Helt klart åldringsrån. Dessutom ett planerat åldringsrån med flera inblandade.
Jag säger det en gång så att du förstår , Ebba är körd nu.
Man kan inte enbart sopa detta under mattan. Det skulle vara tjänstefel av åklagare och polisväsendet att inte plocka in uppenbara bedragare. Hon Ebba är ju kriminell med kriminella tankar.

Det går att bota detta med medicinsk behandling i höga doser som sedan trappas ner i samråd med läkare inom psykiatrin.
Jag skulle tro att hon lider av Narcissistisk personlighetsstörning med grandios drag.

Det är just som du säger. Det finns inslag av ett kriminellt beteende mönster i denna affär. Det luktar illa om affären helt enkelt.
Så även om Ebba vinner solklart i alla instanser så luktar affären fortfarande illa.

Det är heller ingen trollfabrik eller ett mediadrev som hittat på att det luktar illa. Möjligtvis att man skulle kunna skylla någon av dem för att affären fått den uppmärksamhet den har. Men stanken har Ebba själv ansvar för och det är en stank som kommer att följa efter henne resten av livet.
2021-03-10, 11:44
Medlem
Citat:
Det ligger väl i det jag skrev?
Nej, du skrev "ända fram till huvudförhandlingen börjar", och det går inte. Det sätts en deadline långt innan, beroende på att annars vill gärna en och annan advokat använda överraskningsmomentet, som i TV-deckare.
2021-03-10, 11:46
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nedervåningen har dom sett genom fönstren och inte övervåningen, annars hade dom nog sett öppenspisen i salongen och räknat kakelugnar i huset.
Sen beklagade sig ju Binningejuristen att han trampat runt ute i snön halva dagen.
Bilder från insidan av huset saknas helt och ska finnas med i värderingen av ett hus, särskilt om kostnad för renovering och vilka åtgärder som behövs har angetts i en besiktning.
Ingenting om toalett, dusch, tvätt eller köksavlopp finns nämnt.

Det är helt klart att dom ej varit inne och om dom nu skrev att avloppet fungerade, varför står Binninge ute o pissar på ett av korten i värderingen
2021-03-10, 11:46
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Nej, du skrev "ända fram till huvudförhandlingen börjar", och det går inte. Det sätts en deadline långt innan, beroende på att annars vill gärna en och annan advokat använda överraskningsmomentet, som i TV-deckare.
Du såg inte min parentes? Den löd så här: eller om han innan dess fått ett föreläggande att slutföra sin talan vid äventyr av att tredskodom annars utfärdas.
2021-03-10, 11:47
Medlem
Citat:
Det vore intressant att få veta vilken regel som förbjuder advokater att berätta för utomstående om att ens huvudman avböjer ett förlikningsbud.

Generellt är buden i förlikningsomgång hemliga, och det beror på att man inte vill att avgivna bud som inte godtas ska påverka domen.
2021-03-10, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
En mäklare värderade min fastighet i höstas, så jag kunde utöka mina lån. Nåt banken tyckte var en trovärdig värdering.
ok sålde nyligen ett hus via mäklare viken anlitade en besiktningsman som gick igenom huset från grund till tak.Skulle han också vara mäklare?
2021-03-10, 11:49
Medlem
Citat:
Du såg inte min parentes? Den löd så här: eller om han innan dess fått ett föreläggande att slutföra sin talan vid äventyr av att tredskodom annars utfärdas.

Du har kopierat något du inte riktigt förstår
2021-03-10, 11:50
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Jag har lagt in endast den del av ditt inlägg som jag svarar på. Jag citerar mitt tidigare inlägg i just denna fråga. Till saken hör att MPL inte fått förordnande som God man för Esb på grund av att det underlag som hon lämnat in till TR i Västerås inte var tillräckligt för att bevisa att Esb har behov av någon God man. Surt för MPL.

Edit: MPL har numera raderat just detta från sin Facebook.
på vilket sätt vill hon här lura in honom på hem?
Jag tycker det låter som om någon som vill denna man mycket väl som skrivet detta inlägg. Dock är det synd att människan inte vet att det går att ansöka om hemtjänst utan godmanskap. Men kanske han trilskas och slår ifrån sig när det väl kommer till att skriva på papperna.
2021-03-10, 11:51
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Du har kopierat något du inte riktigt förstår
Jodå, jag lärde mig vad tredskodom var när jag läste juridik. Saken verkar mer vara att du inte förstod vad jag skrev.
Senast redigerad av Grotius 2021-03-10 kl. 12:38.
2021-03-10, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
ok sålde nyligen ett hus via mäklare viken anlitade en besiktningsman som gick igenom huset från grund till tak.Skulle han också vara mäklare?

En mäklare är sällan besiktningsman. Men en besiktningsman kan också vara en värderingsman, men oftast inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in