2021-03-10, 01:09
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Det har inte framkommit bevis i tråden att det var Esbjörn som ägde rätten till bostadsrätten. När vi var flera som efterfrågade det så visade det sig att ingen visste något och att det var en trådsanning. Har du sådana bevis att det var Esbjörn som var ägare i den bostadsrättsföreningen och inte bara skriven på den adressen?

Hyra i andra hand i 45 år i BR som tjänstemän fick tokbilligt genom jobbet på ASEA?
Nä skulle inte tro de.
Går kolla upp via medlemsmatriklarna på BR föreningen, endast ägare är medlemmar.
Samma med BR i Uppsala, men det kan faktiskt vara (oskiftat dödsbo) olagligen uthyrt i andra hand.
Men tror inte det, då den broderns andelar i stugan redan blivit skiftade.
2021-03-10, 01:09
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Har det framkommit vilket parti gubben och hans närmaste anförvanter röstar på?
Det är väldigt oetiskt att gräva i något sådant.
2021-03-10, 01:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.beg.to.differ
Att lägenheten i Västerås är en bostadsrätt verkar vara ställt utom allt tvivel. Ändå hävdar hans ombud att han inte ägde den utan var hyresgäst. Det har spekulerats i att det handlar om samma dåliga klientkännedom som ligger bakom den felaktigt uppgivna åldern.

Om Esb har överlåtit lägenheten, exempelvis till någon av intressenterna, och bor kvar i andra hand för att sedan avflytta är dock båda uppgifterna korrekta. Ägarbytet, vad jag förstår, behöver inte synas utanför den aktuella bostadsrättsföreningens egna register.

Nej, det har Esbjörns ombud aldrig hävdat. Men jag har full förståelse för att du fått det intrycket. Han vill nämligen gärna ge deer intrycket, utan att direkt påstå att så var fallet. Som jag skrev har han lite svårt att förklara situationen och uttrycker sig extremt luddigt, vilket så klart både Ebbas ombud och domstolen ser.
2021-03-10, 01:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Finns det inga jurister i denna tråd?

Räknar du Binninge som jurist?

För i så fall finns det gott om jurister i tråden.
2021-03-10, 01:22
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Fast varför påstod Ebbas ombud att så var fallet då? Var i helskotta fick hon dessa uppgifter ifrån? Jag har ju sett det matats här med att så skulle vara fallet. Har hon tagit användares trådsanningar här och lämnat in till tingsrätten?

Det var faktiskt Esbjörn själv som i Barrys utredning nämner lägenheten, att han redan börjat avyttringen av alla sina fastigheter.
2021-03-10, 01:25
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Funderar lite på detta med "mörande".
  • Kursgårdsmadammen verkar ha tröttnat på Esbjörn och tänker slänga ut honom.
  • I Marielund kommer han nog mötas av ganska många syrliga kommentarer framgent.
  • Kanske kommunen hör av sig med krav på upprustning av hus och rensning på tomt?
  • Kanske Monica har härjat ganska fritt med hans konton och han får nys om detta.
Det borde "möra" honom ganska rejält, han kanske ångrar sig och tar Ebbas bud?
Vad menar du, att en 80/årig farbrors olycka mörar upp honom nog. Har inte Ebba fig för sin sak även utan att Han drabbas av olycka?

Var kommer dina uppgifter om att han inte får bo på pensionatet längre? Stackars man, hoppas han klarar sitt levene ensam i lägenheten i Uppsala.

Hur kommer det sig att folk kommer att ge sig på honom i Marielund? Är folk inte kloka där? Om det var fastighetstvist i mitt närområde skulle jag definitivt inte vara elak mot den jag inte höll på, det är ju barockt. Liknar Maruelund Knutby lite?

Inte oro dig för att kommunen ställer några krav på honom oxå. Kommunala förelägganden tar nästan alltid lång tid. Förresten säger ni ni ju att det är Ebbas hus nu. Och Ebba har ju tagit 300 tusen för att rensa tomten. Så det bör ju ligga på hennes ansvar.

Jag har ingen aning om vad som finns på Esbjörns konto, har du? Och menar du att du skulle njuta på om någon förskingrat hans pengar oxå.
2021-03-10, 01:46
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu är vi eniga, delvis, och nästan, eftersom du skriver kontraktsbrott. En talan om skadestånd för kontraktsbrott hade varit en talan som är mer begriplig utifrån vad som skett, mellan Ebba och Esbjörn.

Jag tyckte från första början att en talan om bättre rätt är fel sorts talan, eftersom Ebba Busch inte haft något med fastigheten att göra innan denna fars, förutom våta drömmar om en annans människas egendom, och en ensidig planering att komma över fastigheten.

Finns det inga jurister i denna tråd?
Tack!!! Äntligen någon mer än jag som reagerar för talan.
Visst är bättre rätt ett väldigt konstigt val.
2021-03-10, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Blir det inte lite ihopsnurrat nu.-Hon utreds för förtal

Det är rörigt när det handlar om Ebba Busch som vill segra till varje pris. Hon inledde sitt krig på alla fronter med att smutskasta Esbjörns nära och kära. Det blev förtal, ett brott när hon gav sig på ombudet, Binninge.

Det där med impulskontroll är inte Ebba Busch grej. Hon styrs av primitiva drivkrafter sm hämnd. Det kan slå tillbaka när dessa människor kommer till tingsrätten för att höras om sina iakttagelser.
2021-03-10, 03:20
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, det har Esbjörns ombud aldrig hävdat. Men jag har full förståelse för att du fått det intrycket. Han vill nämligen gärna ge deer intrycket, utan att direkt påstå att så var fallet. Som jag skrev har han lite svårt att förklara situationen och uttrycker sig extremt luddigt, vilket så klart både Ebbas ombud och domstolen ser.
I en inlaga till tingsrätten https://www.docdroid.net/9VOpAC9/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-42-yttrande-fran-svarandeombud-ov-pdf skriver Binninge följande:
Citat:
Esb har inte avyttrat några fastigheter. Han äger bara de som är aktuella i detta mål. Han har dock sagt upp avtalet för en hyresrätt.
Det har väl framkommit att han enbart ägde de fastigheter som denna tvist handlar om? Har han då utöver det haft två bostadsrätter och en hyresrätt? Inte underligt att det råder bostadsbrist i Sverige. Var ligger då hyresrätten?

Antingen är Binninge ute och cyklar eller så ljuger han och sprider rökridåer.
2021-03-10, 04:03
Medlem
Prempions avatar
Arvingarna ville inte att Esbjörn ska dyka upp i domstolen:
Citat:
Förutsättningar att träffa en förlikning som innebär att Esbjörn förlorar sina fastigheter finns inte. Möjligheterna att träffa en förlikning med ett annat innehåll ska emellertid inte uteslutas. Esbjörn är till exempel beredd att bära sin egen rättegångskostnad och också att betala någon symbolisk summa för att Ebba inte ska känna att hon förlorat helt, vilket kanske är viktigt för henne. Frågan är emellertid om förlikningsmöjligheten motiverar att ett sammanträde hålls. Parternas grunder och omständigheter synes inte behöva ett sammanträde för att klarläggas och bevisuppgifter kommer att kunna avges utan rättens benägna bistånd vid ett sammanträde. I ljuset av vad som sagts, processekonomi och rådande pandemi ber Esbjörn rätten överväga om behovet av ett sammanträde verkligen väger upp det som talar mot att hålla ett sådant.
https://www.docdroid.net/9VOpAC9/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-42-yttrande-fran-svarandeombud-ov-pdf

Är inte detta väldigt udda med tanke på att domstolen ska bedöma om Esbjörn är dement att de inte ska få göra honom prata?
Senast redigerad av Prempion 2021-03-10 kl. 04:09.
2021-03-10, 05:09
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är viktigt att notera att det bud som Ebba fick täckte de "juridiska kostnaderna" samt en "extra summa", men att denna "extra summa" inte alls nödvändigtvis täcker alla de andra kostnader utöver de "juridiska" som Ebba haft. Det börjar bli en rätt lång lista,

den innefattar t.ex.

1. Kostnad för värderingarna
2. Anticimex grundliga besiktning
3. Kostnad för skrivuppdraget
4. Röjningen på tomten som Esbjörn gett lov till
5. Ev. stilleståndskostnad för entreprenörer som inte kunde börja jobba på tillträdesdagen
6. Ebbas omkostnader för ev. magasinering, extra flyttar till andrahandsboenden osv.

Var tog handpenningen vägen i det budet?
Den nämns inte ens längre.
2021-03-10, 05:52
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Fast , den ena dagen efter den andra en lång tid framöver haglar ju bevismaterial på att just så är fallet.
Misstänkt för åldringsrån. Nej du , du kan inte skylla på Massonite..
Här gäller det bara att få fram en åklagare som är strong nog att sätta ner foten.
Och säga - ajabaja lilla Ebba så får man inte göra. Det är kriminellt. Bedrägeri. .
Just snyggt att försöka stämma Esbjörn och samtidigt gräva sin egen grav.
Istället för att krypa till korset , i den rätta miljön så kristen hon är.

Vad i helsefyr har åklagare att göra med, att Ebba stämt Esbjörn då han begått ett brott?
LN6 är mer klar i sina åsikter än du och det är inget beröm av honom.....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in