Citat:
Ursprungligen postat av
Knut-Anne
Funderar lite på detta med "mörande".
- Kursgårdsmadammen verkar ha tröttnat på Esbjörn och tänker slänga ut honom.
- I Marielund kommer han nog mötas av ganska många syrliga kommentarer framgent.
- Kanske kommunen hör av sig med krav på upprustning av hus och rensning på tomt?
- Kanske Monica har härjat ganska fritt med hans konton och han får nys om detta.
Det borde "möra" honom ganska rejält, han kanske ångrar sig och tar Ebbas bud?
Vad menar du, att en 80/årig farbrors olycka mörar upp honom nog. Har inte Ebba fig för sin sak även utan att Han drabbas av olycka?
Var kommer dina uppgifter om att han inte får bo på pensionatet längre? Stackars man, hoppas han klarar sitt levene ensam i lägenheten i Uppsala.
Hur kommer det sig att folk kommer att ge sig på honom i Marielund? Är folk inte kloka där? Om det var fastighetstvist i mitt närområde skulle jag definitivt inte vara elak mot den jag inte höll på, det är ju barockt. Liknar Maruelund Knutby lite?
Inte oro dig för att kommunen ställer några krav på honom oxå. Kommunala förelägganden tar nästan alltid lång tid. Förresten säger ni ni ju att det är Ebbas hus nu. Och Ebba har ju tagit 300 tusen för att rensa tomten. Så det bör ju ligga på hennes ansvar.
Jag har ingen aning om vad som finns på Esbjörns konto, har du? Och menar du att du skulle njuta på om någon förskingrat hans pengar oxå.