2021-03-10, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Nån borde dra fram Esbjörns släktingar i rampljuset. Vilka är de, vad vill de, vad har de på agendan? Det är ju de som ligger bakom hela problemet och rättegångar och allt annat. Rikta strålkastarljuset på dessa mystiska individer som står i kulisserna och drar i trådarna.

Utmärkt rådgivning från dig som representant för expertisen i denna diskussion. Allt för segern. Ett förtalsmål mer eller mindre för den goda saken skull är värt priset för att Ebba Busch ska få sin seger mot gubben. Ebba Busch kommer få domstolsvana, tack vare dina goda råd. Hon kanske som dig, också kommer fuska i juridisk rådgivning?
2021-03-10, 00:30
Medlem
MrsChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Inläggen är inte osynliga. Det syns direkt att patriarkala maktmönster och kvinnoförtryck genomsyrar en hel del av det som skrivs här. Ebba, Mona Sahlin, Gudrun Schyman, är bara några exempel på kvinnliga karriärister som på vägen uppåt stöter huvudet medan deras manliga kollegor kan fortsätta sina resa uppåt obehindrat.

Håller med.

Jag avskyr Ebba och allt hon står för, men i detta fall kan jag inte annat än hålla med om att hon blivit ett offer för en ensidig, hänsynslös mediarapportering. Som kvinna högt uppsatt inom politik granskas du hårdare av media än manliga högt uppsatta politiker.
Tidningar som Aftonbladet och expressen vet att det är pensionärer som köper deras papperstidningar, oförmögna som de är att använda teknologi. Vad står på var och varannan första sida; jo om ”pensionärer som blir lurade.” Rubriker som de säljer bra hos deras målgrupp. Jag hade gärna sett Ebba åka ut med huvudet före, men då ska det ske på ett rättvist sätt, inte pga en orättvis häxjakt.
Senast redigerad av MrsChow 2021-03-10 kl. 00:34.
2021-03-10, 00:33
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Vi vet inte vad "juristen" sagt till Esbjörn. Vi vet inte heller vilka direktiv Esbjörn givit till "juristen". Trots allt är ombudet skyldigt att följa huvudmannens order (eller avgå).
Nej, och jag tror att Esbjörn kan vara en väldig tjurskalle.
"Är din klient medveten om att det här kan bli mycket kostsamt med en formell process om han förlorar målet mot Ebba Busch?
– Jag har fått uppfattningen att han vet det. Om han tagit till sig detta kan jag inte svara på."

Min understrykning.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-bolin-forkastar-budet-fran-ebba-busch/
Anar en viss desperation där.
2021-03-10, 00:36
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är inte ens säkert att det räcker att han säljer bägge sina lägenheter. Den i Uppsala är sannolikt värd betydlig mindre än 995 000 som den högre upp i huset såldes för. Han har bott där i 40-45 år säkert utan renovering.
Att lägenheten i Västerås är en bostadsrätt verkar vara ställt utom allt tvivel. Ändå hävdar hans ombud att han inte ägde den utan var hyresgäst. Det har spekulerats i att det handlar om samma dåliga klientkännedom som ligger bakom den felaktigt uppgivna åldern.

Om Esb har överlåtit lägenheten, exempelvis till någon av intressenterna, och bor kvar i andra hand för att sedan avflytta är dock båda uppgifterna korrekta. Ägarbytet, vad jag förstår, behöver inte synas utanför den aktuella bostadsrättsföreningens egna register.
2021-03-10, 00:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Men för bövelen hon är inte i domstol misstänkt för att ha lurat en 81 åring.
Det är den 81 årige som är den misstänkte, han är stämd för kontraktsbrott
Fast , den ena dagen efter den andra en lång tid framöver haglar ju bevismaterial på att just så är fallet.
Misstänkt för åldringsrån. Nej du , du kan inte skylla på Massonite..
Här gäller det bara att få fram en åklagare som är strong nog att sätta ner foten.
Och säga - ajabaja lilla Ebba så får man inte göra. Det är kriminellt. Bedrägeri. .
Just snyggt att försöka stämma Esbjörn och samtidigt gräva sin egen grav.
Istället för att krypa till korset , i den rätta miljön så kristen hon är.
2021-03-10, 00:40
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Hoppar in här.

Jag försökte hitta videon med överflygningen av huset men kan inte hitta den. Där borde man kunna se om det finns flera rökkanaler.

Det är en ganska "bred" skorsten så att den klarar flera eldningskällor är säkert.

En skorsten som är kvadratiskt med den smala sidan klarar två vedspisar utan problem.

Det finns bara en kanal men det går att ansluta flera värmekällor i dag om rätt det ej var vanligt i synnerhet förr.
Nu var det ju endast en öppen spis i huset så Densia hade fel där med.
https://imgbb.com/rwBCQ94
2021-03-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Hur fungerar det i sådana här mål om en av parterna skulle gå bort? Anta att målsägande dör innan en dom hunnit fastställas, tar i sådana fall en anhörig över hans part i detta mål?

Det finns ingen målsägande i tvistemål. Parterna är Ebba och Esbjörn. Om Ebba dör, kanske det löser ett problem. Man talar ju inte illa om de döda. Sen kommer det en ny partiledare. Om Esbjörn dör kommer dödsboet ta ställning till om de vill fortsätta att tvista eller förlikas. Det blir förödande för KD om Esbjörn dör av påfrestningarna.(Ebba verkar inte bry sig).

Förtal är brottsligt. Binninge är målsägande eftersom det är han som blivit utsatt för brott.Om inte åklagaren åtalar Ebba Busch för förtal, kan Binninge som målsägare driva saken själv med en enskild talan.
2021-03-10, 00:45
Medlem
kubuns avatar
200k i höjning, hm trodde hon på fullt allvar att det skulle räcka?
Ett skrattretande lågt bud. Nå vad händer nu, kommer hon att fortsätta höja och ordentligt nu eller lägger hon sig totalt, eller vässar hon klorna ytterligare för att sätta i gubben än hårdare, eller blir det stiltje nu fram till oktober?

Om det blir en rättegång i oktober och den domen överklagas hur lång tid tar det då till hovrättsförhandlingar tar vid och en dom därifrån förkunnas?

När sätter valrörelsen igång på allvar?
2021-03-10, 00:57
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
För dig och mig är det enkelt, ta Ebbas bud, önskar att Esbjörn förstod det också.
Vi säger att Någon(N) knackade på min dörr och frågade om de fick köpa mitt hus. Jag sa nej de tjatade och tillslut sa jag ja.
När vi satte oss ner och pratade pris och N erbjöd sig att ta dit mäklare, skulle jag begära att ha min egen värderingsperson oxå. Det gjorde inte Esbjörn. Första tecknet på att hans hiss går ganska långsamt.

Ns mäklarkontakt säger som av en händelse 4,2 miljoner om M då bjöd 3,8 skulle jag bett N dra åt helvete, Du kommer hit och frågar om du vill köpa mitt hus och så bjuder du underpris.
Det gjorde inte Esbjörn, ytligare belägg för hissproblem i hans huvud.

Ge mig 4,4 hade jag sagt, jag har något du vill ha, det är min marknad.
Esbjörn sa 3,9. Stackarn man blir ju beklämd.

Det är bra att han säger ifrån nu.
Ebbas nya bud är ju oxå pinsamt. Hon liksom vi vet att det finns värderingar på huset på 4,6. Varför skulle hon då få det för 4,2? Hade hon haft någon skam i kroppen hade hon höjt en miljon.

Esbjörn som bara ser ut som en gammal farbror där han sitter i rätten säger att det inte spelar någon roll, han har ångrat sig. Han älskar det där huset och vill ha det kvar, även om han inte orkar sköta det.?

Det är bra att han står på sig.
2021-03-10, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
200k i höjning, hm trodde hon på fullt allvar att det skulle räcka?
Ett skrattretande lågt bud. Nå vad händer nu, kommer hon att fortsätta höja och ordentligt nu eller lägger hon sig totalt, eller vässar hon klorna ytterligare för att sätta i gubben än hårdare, eller blir det stiltje nu fram till oktober?

Om det blir en rättegång i oktober och den domen överklagas hur lång tid tar det då till hovrättsförhandlingar tar vid och en dom därifrån förkunnas?

När sätter valrörelsen igång på allvar?

Hahaha nä Ebba var nog medveten om att hon gjorde en omvänd gudfadern, hon gav ett bud som var så dåligt att det var omöjligt att tacka ja till.
Antagligen för att kunna säga att hon erbjöd mer pengar men att Esbjörn och hans familj är för giriga.

Esbjörns motbud är ju att betala för Ebbas rättegångskostnader (som dragits igång på hennes initiativ) och ersätta övriga kostnader, bara han får behålla släktgården.

Känns faktiskt som ett bud Ebba kan ta utan att tappa ansiktet, frågan är bara om hon ska fatta det första rimliga beslutet i denna affär eller om hon verkligen vill se gubben ligga i graven i småbitar för att han hade mage att sätta ner foten och säga ifrån.
2021-03-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Men för bövelen hon är inte i domstol misstänkt för att ha lurat en 81 åring.
Det är den 81 årige som är den misstänkte, han är stämd för kontraktsbrott

Nu är vi eniga, delvis, och nästan, eftersom du skriver kontraktsbrott. En talan om skadestånd för kontraktsbrott hade varit en talan som är mer begriplig utifrån vad som skett, mellan Ebba och Esbjörn.

Jag tyckte från första början att en talan om bättre rätt är fel sorts talan, eftersom Ebba Busch inte haft något med fastigheten att göra innan denna fars, förutom våta drömmar om en annans människas egendom, och en ensidig planering att komma över fastigheten.

Finns det inga jurister i denna tråd?
2021-03-10, 01:07
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsChow
Om några månader kommer Ebba ta ett foto på sig själv firandes dricka skumpa i huset, och skicka till Esbjörns släkting som ligger bakom allt. Firar även slutet som partiledare, men det jobbet verkar ju inte så himla party ändå.

Esbjörn passar på att utnyttja sitt tillfälliga 5-sec of fame i strålkastarljuset och startar youtube kanal.

The End.
Men fy fan vad taskigt. Vad är du för människa. Ska bildtexten på den skadeglatt leende Ebba vara
Jag krossade gubben fullständigt?

Det blir ju lite konstigt om Ebba firar segern med en jublande kör av fans runt sig. Och i andra änden sitter en gråtande farbror och är ledsen över att förlorat huset där han tillbringade somrarna som barn.

Med det kanske inte är en scen som känns osmaklig för en troende människa.

Var det så Jesus gjorde, var det så Jesus sa att vi ska göra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in