2021-03-09, 20:45
Medlem
Tammers avatar
Nån borde dra fram Esbjörns släktingar i rampljuset. Vilka är de, vad vill de, vad har de på agendan? Det är ju de som ligger bakom hela problemet och rättegångar och allt annat. Rikta strålkastarljuset på dessa mystiska individer som står i kulisserna och drar i trådarna.
2021-03-09, 20:45
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Visst är det rörigt. Jag vet att du under en längre tid skrivt att du inte tror att avtalet kommer att ogiltigförklaras.

Såg det mest som ytterligare en tragikomisk twist att försöka ogiltigförklara Esb-EB avtalet med ett sådant lagrum, och sedan direkt hävda att annat avtal slutet något senare ska vara giltigt.
Fast konstigare saker har nog hänt.
2021-03-09, 20:46
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Något köpebrev är inte utfärdat. E och E har skrivit på ett köpeavtal. Det är inte bevittnat. Därför har Ebba endast fått en vilande lagfart.

Och hon hade folk med men inte han?
2021-03-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Ordningsfråga eftersom ombudet inte lyft detta, kan man ändra försvaret bara så där eller är det enbart stämningen som inte kan ändras när det väl börjat? Eller vad gäller egentligen?
Jag har svårt att se vad nytt de kommer med som ska ändra i rätten....

Normalt tillåter domstolen vissa justeringar under förberedelsen. Anledningen är att man vill ha bara en rättegång, så att saken blir avgjord. Och eftersom Esbjörn är svarande, så bör han ha viss tid på sig.
2021-03-09, 20:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Fast varför påstod Ebbas ombud att så var fallet då? Var i helskotta fick hon dessa uppgifter ifrån? Jag har ju sett det matats här med att så skulle vara fallet. Har hon tagit användares trådsanningar här och lämnat in till tingsrätten?

Ebbas ombud har aldrig påstått detta. Det är Esbjörns psykologdoktorand som hävdat detta. Ebbas ombud har då självklart ifrågasatt detta, varpå Binninge har haft utomordentligt svårt att ge raka svar på frågorna, så något skumt är det där. Men vi har till dags dato inga belägg för att lägenheten är såld. Även om flera av oss på goda grunder tror att så är fallet.
2021-03-09, 20:50
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Och hon hade folk med men inte han?
En väninna till Ebba lär ha varit med vid kontraktstecknandet.
2021-03-09, 20:52
Medlem
Xius avatar
Citat:
Det har inte framkommit bevis i tråden att det var Esbjörn som ägde rätten till bostadsrätten. När vi var flera som efterfrågade det så visade det sig att ingen visste något och att det var en trådsanning. Har du sådana bevis att det var Esbjörn som var ägare i den bostadsrättsföreningen och inte bara skriven på den adressen?

Hur länge var det nu Esb hade bott i BRF:en i Västerås? 20-30-40 år?

Du som säger att du är mäklare, du finner det inte något märkligt, att föreningen accepterat att han bodde där så länge, om han inte var ägare till BR:en i så fall?

Sandraso, står det något i dina system vem som är den nya ägaren btw? Vi är flera som undrat vem den såldes till. Den såldes till utgångspris, så inget budkrig tydligen.
2021-03-09, 20:55
Medlem
Xius avatar
Citat:
Fast konstigare saker har nog hänt.

Skulle faktiskt inte förvåna mig det minsta om någon försöker med detta scenario.
2021-03-09, 21:03
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Haha det roliga är att de även är tydliga med att det är framröstat av främst män. Jag tror männen uppfattade fel vad syftet med tävlingen var men jag förstår hon har ju gjort ett beundransvärt jobb med att underhålla permitterade och arbetslösa män via Instagram och youtube, för vad mer har hon gjort det senaste året egentligen? Förutom festat mitt i pandemin, och ljugit om att barncanceroperationer blir inställda?

Om det är främst män som missuppfattat syftet som röstat, hade aldrig Agnes Wold vunnit, inte en chans i hel-vete att hon vunnit på premissen du framför om missuppfattat syfte.
Inte hade lilla Greta heller varit med på pallen om så vore fallet.
2021-03-09, 21:04
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
En väninna till Ebba lär ha varit med vid kontraktstecknandet.

Men Esb hade ingen med.Är det inte litet konstigt. Det ska skrivas ett kontrakt värt flera miljoner.Den ena har ett stöd med är relativt ung rakframn och talför .Den andre en 81.årig man utan stöd.............som också enligt egen utsago känner sej lurad i efterhand

För mej framstår det som att han var underläge.Men det är min slutsats

*Jag finner det synnerligen anmärkningvärt och moraliskt betänksamt
Senast redigerad av Stina-Lina 2021-03-09 kl. 21:06.
2021-03-09, 21:05
Avslutad
Det är ju klart att skulle det sättas lite mer press på Ebba att genomgå ett friskhetsintyg inom psykiatrin.
Ja jag vet inte vart det skulle sluta för henne.

Jag röstar ju på en ordentlig undersökning av Ebba inom psykiatrin. . Rätt ska vara rätt för alla och vi är flera här som kan lämna orosanmälan. Ebba uppför sig inte som hon ska , borde räcka.. dessutom dricker hon stora mängder sprit och har förlorat sitt äktenskap. . Ja ni ser ju i vilken riktning det lutar. . Sedan vill hon bo nära sitt EX .. och tror hon ska trakassera honom.. Istället för att vara Mamma varannan vecka . . För jag hoppas att de har gemensam vårdnad. .
Fast med en mamma som dricker sprit.. nja jag vet inte .. hur är mamma Ebba på fritiden. . Undra vad barnen svarar?
2021-03-09, 21:06
Medlem
Xius avatar
Citat:
Fast varför påstod Ebbas ombud att så var fallet då? Var i helskotta fick hon dessa uppgifter ifrån? Jag har ju sett det matats här med att så skulle vara fallet. Har hon tagit användares trådsanningar här och lämnat in till tingsrätten?

Sandraso, verkar som att det tog ytterligare en twist på lägenheten i Västerås.

Kan vara att jag tänkt helt fel (eller inte), då trngw ofta har koll på mycket av detaljer i detta ärende.

Jag lägger denna sak på is tillsvidare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in