2021-03-09, 20:35
Medlem
trngws avatar
BRF = Bostadsrättsföreningen. Några sådana har Esbjörn då verkligen inte sålt.

Inte heller har hans bostadsrätt sålts via någon mäklare. Det är bara en trådsanning.
2021-03-09, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Om det blir rättegång så kommer garanterat Theo kallas!
Antar att han just nu sitter och ber till Ebbas fader (Gud) att hon ska släppa denna affär.
Ja det får vi verkligen hoppas så detta skumma förfarande kommer upp till ytan. Många månader att prata ihop sig dock...
2021-03-09, 20:38
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Nu hänger jag inte med. Vad menar du med "här?

Jag undrar om ESBs ombud var med när köpebrevet skrevs på? Det fanns ju inga vittnen/bevittnanden på hans sida. Borde inte ESBs ombud ha kunnat bevittna kontraktet om han var med isåfall?När han tydligen inte gjorde det undrar jag om han alls var med.Kom ESB ensam när kontraktet skulle skrivas?

Är det så undrar jag om det är så man gör hederliga affärer.EB hade ju tydligen eget folk med?
2021-03-09, 20:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Det har inte framkommit bevis i tråden att det var Esbjörn som ägde rätten till bostadsrätten. När vi var flera som efterfrågade det så visade det sig att ingen visste något och att det var en trådsanning. Har du sådana bevis att det var Esbjörn som var ägare i den bostadsrättsföreningen och inte bara skriven på den adressen?

Esbjörn äger en lägenhet där, det vet vi. Vi vet också att den lägenhet som såldes i höstas inte tillhörde Esbjörn.
2021-03-09, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Ja det får vi verkligen hoppas så detta skumma förfarande kommer upp till ytan. Många månader att prata ihop sig dock...

Theo är en Hare så han kommer att prata!
2021-03-09, 20:40
Medlem
Citat:
Jag delar din uppfattning!

Jag delar också den uppfattningen.

Risken för Ebba Busch är att Binninge upptäcker att det finns mer juridik i denna tvist än avtalsrättens ogiltighetsregler. En utfästelse gjord av Ebba Busch på Facebook, att Esbjörn inte behöver sälja om han verkligen inte vill.

I dag tackade Binninge nej till Ebbas förlikning. -Esbjörn är inte intresserad av mer pengar, han vill ha sitt älskade hus, säger hans juridiska ombud Johann Binninge.

Det var klara besked på att Esbjörn verkligen inte vill sälja, om Ebba Busch inte uppfattat det förr.

Kan Ebba Busch framföra med framgång i en domstol att Esbjörn ville sälja, innan onda krafter tog hans vilja i besittning, och att formulera bevistemat med 7 olika vittnen som inte känner Esbjörn eller varit med när alla kontakter skett, är advokatens huvudvärk.
2021-03-09, 20:40
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Esb vill ha sitt "älskade hus". Att vara "älskad" av Esb tycks vara lika med att bli vanskött och illa behandlad.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WOoBGg/esbjorn-sager-nej-till-ebba-buschs-bud-vill-ha-sitt-alskade-hus

Vad kan Binninge åberopa för vittnen? Kursgårdsmadamen och fullmaktsgeneralen förstås. BK och brorsonen. Densia (som dock har sagt att deras utlåtande inte kan åberopas i en Jordabalkstvist). Den unga tjejen som bevittnade generalfullmakten. Kompisen Ulf som lånade ut bilen?

EBs vittneslista är förmodligen betydligt längre än den Binninge kan åstadkomma: Den gemensamma bekant som frågade Esb för EBs räkning om han ville sälja. Alla som varit på fastigheten för att besiktiga och värdera. De som var med vid röjningen på tomten. Väninnan som var med vid kontraktsskrivningen. Professorn och med.dr-psykologen som yttrat sig om BKs utlåtande. Grannar i Marielund som känner Esb. Ett par personer som Esb (enligt vissa uppgifter) kontaktat för att buda över EB. Säkerhetspoliserna. Poliserna som förhörde Esb vid cykelolyckan. Poliserna på SU som förhörde Esb om Binninges falska anmälan mot EB.

Vad svamlar Binninge om egentligen?
Om man inom x antal veckor ska inkomma med bevisning till tingsrätten, betyder det inte vittnen utan skriftlig och vederlagd bevisning gällande den bevisbörda som ålagts att inkommas med.
Vittnesmål som stöder den bevisning som ska inlämnas inom x antal veckor, blir i så fall i höst.
Sen gillar jag Ebbas ombuds knorr om advokatsamfundet och dess bestämmelser
2021-03-09, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Esbjörn äger en lägenhet där, det vet vi. Vi vet också att den lägenhet som såldes i höstas inte tillhörde Esbjörn.
Fast varför påstod Ebbas ombud att så var fallet då? Var i helskotta fick hon dessa uppgifter ifrån? Jag har ju sett det matats här med att så skulle vara fallet. Har hon tagit användares trådsanningar här och lämnat in till tingsrätten?
2021-03-09, 20:42
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det Ebba inte tänker på att ens yrke förpliktigar.

Är du polis åker du inte utan bälte.
Är du präst svär du inte.
Är du lärare röker du inte hars.
Jobbar du på försäkringskassan sjukskriver du dig inte.
Är du sophämtare kastar du inte papper på marken.

Alla olika yrken har sina förpliktelser.
Partiledare har förpliktelser, det har med trovärdighet att göra.
Nämligen att visa att man vill alla väl,
"FÖRSTÅTT".
"Vill alla väl"? Du har allvarligt missförstått något.
Politiker har bara en förpliktelse, att genomdriva den politik man står för och som finns i partiprogrammet. Högerpolitiker vill inte arbetare väl, sosseledare vill inte kapitalisterna väl. Man företräder de som röstar på en, helt enkelt.
2021-03-09, 20:43
Medlem
Xius avatar
Citat:
Visst är det rätt rörigt? Jag tror som sagt inte att det kommer att gå att få avtalet ogiltigförklarat.

Visst är det rörigt. Jag vet att du under en längre tid skrivt att du inte tror att avtalet kommer att ogiltigförklaras.

Såg det mest som ytterligare en tragikomisk twist att försöka ogiltigförklara Esb-EB avtalet med ett sådant lagrum, och sedan direkt hävda att annat avtal slutet något senare ska vara giltigt.
2021-03-09, 20:43
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag undrar om ESBs ombud var med när köpebrevet skrevs på? Det fanns ju inga vittnen/bevittnanden på hans sida. Borde inte ESBs ombud ha kunnat bevittna kontraktet om han var med isåfall?När han tydligen inte gjorde det undrar jag om han alls var med.Kom ESB ensam när kontraktet skulle skrivas?

Är det så undrar jag om det är så man gör hederliga affärer.EB hade ju tydligen eget folk med?
Något köpebrev är inte utfärdat. E och E har skrivit på ett köpeavtal. Det är inte bevittnat. Därför har Ebba endast fått en vilande lagfart.
2021-03-09, 20:44
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Man mailar väl inte motparten direkt när rätten är inblandad - då går ju korrespondensen via handläggaren/domaren/rådman

Sån tur motparten kan läsa svaret i tidningen först och inte behöva vänta på domstolen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in