2021-02-27, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Jag vet va ett åldringsbrott är.
Att två pers singlar ut och nöter ner en gamling med åldersbetingade kognitiva nedsättningar är ohederligt beteende.

Du menar det som Maggan och Matz ivrigt understödda av Binninge har gjort?
Verkligen ohederligt. Det håller jag med dig om.
2021-02-27, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Du menar det som Maggan och Matz ivrigt understödda av Binninge har gjort?
Verkligen ohederligt. Det håller jag med dig om.

Att Ebba snackar ner Esbjörns anhöriga för att rättfärdiga att hans egendom ska tillfalla henne är ett av många konstiga och moraliskt tveksamma beslut hon har fattat in denna affär.
2021-02-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Det finns ett antal regler som gör det möjligt att bryta ingångna avtal, t.ex. den om ångerrätt vid vissa försäljningar. Dessa regler finns i avtalslagen och i olika köprättsliga lagar. Så man kan med foga säga att det finns många tillfällen då det är lagligt att bryta ingångna avtal. Om det också är etiskt godtagbart kan man ju alltid diskutera.

När det gäller köp av fast egendom, som i fallet med Ebba och Esbjörn, finns det färre regler som ger rätt att bryta ingångna avtal än vid andra köp. Men det finns sådana regler. Nu tror inte jag att någon av dem är tillämplig i detta fall.

Min slutkläm: Det kan visst finnas tillfällen det det är okej att bryta ingångna avtal.

Vad kan du om hävning och utfästelser, och de rättsliga konsekvenserna?
2021-02-27, 12:40
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Så om ett nyhetsmedia typ Aktuellt refererar till gamla domar om en speciell person så är det förtal?

Det beror som sagt på om det bedöms vara försvarligt att lämna ut uppgifterna eller inte. Det går inte att uttala sig tvärsäkert eftersom det bl.a. beror på vilken position den utpekade har, vilka brott det gäller, hur nära i tiden brottet är och vad det har för samband med något nu aktuellt.
2021-02-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Rosen du har vissnat du kan ingenting
2021-02-27, 12:43
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag vet så pass mycket att jag anser att det du skrev för en stund sedan verkar väldigt genomtänkt och riktigt.
2021-02-27, 12:46
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Att Ebba snackar ner Esbjörns anhöriga för att rättfärdiga att hans egendom ska tillfalla henne är ett av många konstiga och moraliskt tveksamma beslut hon har fattat in denna affär.
Ja, hon känns ju otroligt omogen. Undrar om hon insett vilken förtroendeförlust detta gett henne i egenskap av makthavare. Har svårt att tänka mig henne som en framtida minister, man skulle se Esbjörn där på hennes axel.
2021-02-27, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är ju helt uppenbart att hans tidigare uppgifter att han inte minns att han sålt huset är lögn.

Minnesproblematiken tycks inte Esb alls ha köpt. Han minns att han sålt huset. Han säger ju att han brutit avtalet, men att det är EB som inte förstår det. Ingen verkar ha förklarat för honom att han inte kan få ett fastighetsavtal omintetgjort på det sättet. Det första en kompetent advokat skulle ha förklarat för Esb är att han var tvungen att träffa EB och göra upp direkt med henne om hur de skulle hantera saken.

Binninges agenda är en helt annan. Hans upplägg är att få Esb att agera i enlighet med den strategi som han och de två vampyrdamerna lagt upp. I denna strategi ingår att hålla Esb i okunnighet om fakta. Deras strategi har nu fallit i småbitar och dessutom avslöjats i all sin illistiga elakhet i massmedia. Rätt åt dem.

Det är inte så lätt för gemene man att förstå hur reglerna för fastighetsköp ser ut, särskilt inte när det blir tvist. Det visar inte minst alla okunniga inlägg som det är gödslat med i den här tråden. Utan att vara dementa (antar jag?) kläcker den ena postaren efter den andra ur sig totalt felaktiga påståenden om hur fastighetsaffärer går till och ger i sina backspegelperspektiv förnumstiga "råd" om hur EB borde ha gjort.

Att ställa krav på Esb att han skulle vara expert på Jordabalken är inte rimligt. Men Binninge, som ställt upp som ombud för honom, borde både ha haft erforderlig kunskap och gett råd som var gynnande för hans klient. I stället har han i massmedia förtalat sin klient Esb och utmålat honom som totalt väck i bollen och utan möjlighet att förstå vad han gör.

Jag gissar att Esb ändå innerst inne inser att han blivit tvingad att svika EB och det avtal som han slöt med henne och att han skäms för detta så till den milda grad att han inte vill möta henne.
2021-02-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Det beror som sagt på om det bedöms vara försvarligt att lämna ut uppgifterna eller inte. Det går inte att uttala sig tvärsäkert eftersom det bl.a. beror på vilken position den utpekade har, vilka brott det gäller, hur nära i tiden brottet är och vad det har för samband med något nu aktuellt.
Johann Binninge är en ökänd sexbrottsling och stalker som leder ett nätverk med lobbyister som attackerar brottsoffer.
Han är en av vårt lands absolut värsta grövsta och vidrigaste störda personligheter med en så störd läggning som förföljt barn och kvinnor i det dolda i årtionden. Han är skatteflykting och har kronkalle efter sig och har dessutom infiltrerat svensk media så till den milda grad att de i månader rapporterat på ett så skevt sätt enbart på en dömd sexbrottslings ord och upplägg så att det nästintill sänkt en svensk partiledare. Johann Binninge är ett hot mot rikets säkerhet. Johann Binninge har nästlat sig in i affärsvärlden och har Sveriges främsta stjärnadvokat Björn Hurtig som polare och medhjälpare till sin brottsliga verksamhet.
Självklart är detta i allmänhetens intresse!
2021-02-27, 12:49
Medlem
trngws avatar
Citat:

Det är väl inte konstigare ändock mindre moraliskt än att Esbjörn snackar ner Ebbas kompisar för att han ska tvinga henne att backa för att slippa smutskastning!
2021-02-27, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vilken expert har tolkat Ebbas inlägg som förtal? Jag skulle uppskatta om du kunde länka till det påståendet.
Well jag skulle kalla Mårten Schultz för expert men jag förstår om han inte når upp till Ebba Busch-sektens högt ställda krav. Han har tolkat det som att det mest troligt är förtal det handlar om men han är smart nog att inte föregå rätten för då hade även han kunna bli föremål för Ebba Buschs raseri.

https://www.svd.se/buschs-fb-inlagg-kan-vara-brottsligt
2021-02-27, 12:51
Medlem
Det är ju helt sinnessjukt att folk fortfarande anklagar Ebba här inne! Från dag 1 har man förstått att Esbjörn har fått påtryckningar från ”anhöriga”. Inget i hans historia har stämt och stämmer knappast nu heller.

Låt Ebba vara för bövelen! Bortse från politisk tillhörighet och se saker för vad det faktiskt är!

Ni som fortsätter att blunda här inne och köra på er tes, ni är EXAKT som många vänstervridna, typ Anders Lindberg. Lögnen är viktigast så länge man för fram sina åsikter. Till vilket pris som helst.

Blir patetiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in