2021-03-09, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
På tal om smutskastning så förtalar EB den gamle mannens juridiska ombud. Hon tar till alla medel likt en brännvinsadvokat. Vad har TV4 med det hela? Nä, han hade inte gott om tid utan blev hårt pressad av EB!

Från det att Esb och EB träffades första gången till dess att kontraktet skrevs under den 20 augusti gick det flera veckor. Braattha har levererat en tidslinje där detta framgår.

TV4 intervjuade Esb där han alldeles själv framför sina påståenden. Han visste mycket väl att han sålt fastigheten, och påstod att han "hävde" avtalet för att EB röjde för mycket på tomten, den 30 augusti.

Det var obetänksamt av EB när hon till slut på sin Facebook tog bladet från munnen och informerade sina följare om vilken fruktansvärt olämplig halvfigur som fungerar som ombud för Esb. Dock fullt förståeligt efter att hon fått utstå att bli beljugen och smutskastad i media och t.o.m. falskeligen polisanmäld av nämnda fejkjurist.
2021-03-09, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Den här striden fick hon dock utan att ha bett om den. Hade hon gett upp direkt hade hon framstått som svag och undfallande, en som backar vid minsta motstånd. Hur ska det gå på det politiska slagfältet om hon blir snuvad på affären av Esbjörn, 81år?

Om man som Ebba står framför ett minfält bör man tänka efter innan man ger sig ut i det.

Det borde funnits kloka, vettiga människor runt henne att be om hjälp o som kunde se riskerna med att ge sig in i detta redan från början suspekta upplägg med mäklarbrorkompis.

Som det är nu så smäller det lite runt henne hela tiden o jo, striden/rna har hon faktiskt bett om.

O jag tror faktiskt fortfarande att hon kan pudla o säga typ: Nu ger jag upp. Det är för mycket bakom denna affär som dyker upp hela tiden så nu vill jag bara ha tillbaks handpenningen o börja leta ett annat boende.
(jag tipsar henne gärna med att leta i Luthagen så de pyttesmå barnen kan bo nära pappa)
2021-03-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det hade Expressen redan haft löpsedeln, om en privat middag på restaurang blir ett sånt scoop!
Nu blev det väl ett scoop för att Margaux offentliggjorde festen genom sin podd? Annars hade den nog inte blivit känd...

detsamma med den andre festen, det läckte bilder och videos från den på Ebba av ngn av festdeltagarna...hade så inte skett hade vi inte vetat om den heller.

Så med andra ord har hon kunnat varit på många många fler fester, men där de inblandade varit lite mer förnuftiga och inte lagt ut allt offentligt. Det är ju betydligt mer som talar för att det faktiskt skett än inte eftersom det inte är bara en gång utan två ggr festEbba svängt på sina klackar, som vi faktiskt vet om.
2021-03-09, 18:54
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Dessutom så tror jag att Esb hade kunnat hälsa på och se hur fint huset blev och kanske till och med tyckt det var kul att babbla med Ebbas ungar.
Vilken mysig sommar det hade kunnat ha varit för Esb!
Han hade kunnat berätta för ungarna hur det var när han var barn (tonåring) i huset.
Vet du jag tror du har rätt i att Ebba sa det till honom och att han trodde det. Däremot tvivlar jag på att han varit välkommen. Jag tror att Ebbas charmoffensiv svalnade väldigt fort eftersatt avtalet var påskrivet.
2021-03-09, 18:56
Medlem
Ankan-mannens avatar
Kanske sålde Esb medvetet billigt, då Ebba är en kändis, och Ebba utnyttjade sitt kändisskap på det sättet. Och att för hans del är inte priset så viktigt på ålderns höst då han har så att han klarar sig ändå. Men inte tänkte på, kom ihåg att det var bortlovat som arv. Och det var den kognitiva grejen som gjorde att det blev fel. Glömska.
2021-03-09, 19:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Och detta är ännu ett exempel på hur olämpligt Binninge är som ombud.

"Är din klient medveten om att det här kan bli mycket kostsamt med en formell process om han förlorar målet mot Ebba Busch?

–Jag har fått uppfattningen att han vet det. Om han tagit till sig detta kan jag inte svara på."

Han har alltså inte ens säkerställt att hans klient har förstått att detta kan bli en mycket kostsam formell process om han förlorar. Och han medger öppet i massmedia att han inte säkerställt detta.

Finns väl inget lämpligt som Binninge har gjort för sin klient, Binninge jobbar ju endast för sin egen plånbok.
2021-03-09, 19:06
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Kanske sålde Esb medvetet billigt, då Ebba är en kändis, och Ebba utnyttjade sitt kändisskap på det sättet. Och att för hans del är inte priset så viktigt på ålderns höst då han har så att han klarar sig ändå. Men inte tänkte på, kom ihåg att det var bortlovat som arv. Och det var den kognitiva grejen som gjorde att det blev fel. Glömska.
Kanske, men påverkade inte hans omdöme redan när han bestämde sig för att praktiskt tagit ge Ebba huset av den där kognitiva grejen redan då?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Ebba 7 vittnen och Esbjörn 7 till 10 vittnen är jag ganska säker att jag minns det som.

Hur kan du "minnas" det? Man ger sällan bevisuppgift och anger vittnen redan vid inledande förberedelse.
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Om man som Ebba står framför ett minfält bör man tänka efter innan man ger sig ut i det.

Det borde funnits kloka, vettiga människor runt henne att be om hjälp o som kunde se riskerna med att ge sig in i detta redan från början suspekta upplägg med mäklarbrorkompis.

Som det är nu så smäller det lite runt henne hela tiden o jo, striden/rna har hon faktiskt bett om.

O jag tror faktiskt fortfarande att hon kan pudla o säga typ: Nu ger jag upp. Det är för mycket bakom denna affär som dyker upp hela tiden så nu vill jag bara ha tillbaks handpenningen o börja leta ett annat boende.
(jag tipsar henne gärna med att leta i Luthagen så de pyttesmå barnen kan bo nära pappa)
Hon har t o m erbjudit gubben 200.000 i förlikning, i en affär om han frivilligt gått in i. Hans snikna släktingar tror de sitter på guld, och försöker pressa ut mer i den här affären. Esbjörns Advokat behöver bara låta tiden gå till situationen blir ohållbar för Ebba.
Enligt advokaten säger han att han "bara vill behålla sitt kära hus som är allt för honom". Så varför sålde han då..?
2021-03-09, 19:09
Medlem
Citat:
.....till situationen blir ohållbar för Ebba.

Den kan inte bli juridiskt ohållbar, tvärtom. För varje månad har hon rätt att begära allt mer i skadestånd. Och hon är inte typen som ger sig för en korkad opinion.
2021-03-09, 19:10
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Hon har t o m erbjudit gubben 200.000 i förlikning, i en affär om han frivilligt gått in i. Hans snikna släktingar tror de sitter på guld, och försöker pressa ut mer i den här affären. Esbjörns Advokat behöver bara låta tiden gå till situationen blir ohållbar för Ebba.
Enligt advokaten säger han att han "bara vill behålla sitt kära hus som är allt för honom". Så varför sålde han då..?
Men 200 tusen är ju ett hån. Om vi bara går efter den senaste värderingen så betalar hon då 4,1 för huset det vill säga 400 tusen mindre än den senaste värderingen.
2021-03-09, 19:10
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Huset är inte till salu, Esbjörn har tackat nej.
Ja nu kan Ebba inte köpa tomten heller. .

Rättegång väntar i Oktober, en kort rättegång Ebba förlorar med sin dåliga uppfostran och sitt ha begär. .
Ge henne ett fiskespö och låt henne vara hemlös. . Hon borde omydigförklaras och få sitt namn spärrat överallt

Hon beter sig som Hitler och Nazityskland. (De gick in i hus och slängde ut de som bodde där och tog huset).
Sådant vill vi inte uppleva igen.

Fängelse att vänta Ebba. . Man kan inte göra som man vill..

Men han har ju redan sålt fastigheten!
Det är vad rättegången gäller att han vägrar hålla avtalet inte att han vägrar sälja, det är sålt.
Fängelse för henne, vad pratar du om egentligen.
Det är hon som stämt honom, vore det ett brottmål hade gubben åkt in så det vissla om örona!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in