2021-03-09, 17:37
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
fast hon lär ju åka dit för grovt förtal dock. kan hon vara kvar som partiledare då?

Grovt vete katten. Ingen är utpekad med namn.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Oavsett vilket har hon visat att hon inte står på de äldres sida att klara sig i dagens samhälle. Hon kör över en gammal man med hårt tempo och juridiska jargonger. Att samtidigt då påstå att man är bäst på äldrevård blir något taggat i kanten. Trovärdigheten som politiker är förbrukad!

Fast "äldrevård" innebär ju faktiskt inte att vi som är äldre ska ha rätt att bära oss illa åt, bryta avtal och smutskasta de som är yngre i massmedia för att få det som vi vill.

Jag är inte KD-are, jag har aldrig varit särskilt förtjust i EB som politiker. Men som äldre kvinna står jag helt bakom henne i denna tvist. Hon har rätten på sin sida och bör definitivt stå på sig.

Hur det går med KD ger jag fullkomligt f-n i!
Medlem
Hon vill ju för fan bo nära sin exman för barnen. men du är en sån satans efterbliven människa att du inte förstår sånt.
Citat:
Ursprungligen postat av Swayways
Det är så sjukt är att det inte ens är ett vare sig vackert eller renoverat hus. Hela stället ser för jävligt ut. Esbjörn kan man förstå som har ett sentimentalt värde i det men Ebba kan ju omöjligt bry sig om rucklet egentligen. Inte till denna nivån i alla fall. Det kunde lika gärna vart en hög plankor och hon hade fortfarande gått till helvetet och tillbaka för att få köpa den. Hennes enda mål är att vara en vinnare i alla lägen oavsett vilka lik hon går över. Hon måste ha en riktigt dålig självkänsla som kan krossas av att ge med sig till en snurrig gubbe. Skrämmande.
2021-03-09, 17:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja hur var det nu när det gällde förtalsmålet?

Där skulle det minsann inte köras i media utan rätt plats var rättssalen men i det här fallet så får Expressen veta att E*björn säger nej till anbudet innan Ebba Buschs ombud får veta något.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-bolin-forkastar-budet-fran-ebba-busch/

Binninge hade inte ens anständigheten att maila sin motpart i målet innan han sprang till Brännstöm, fy satan vilken gris han är (Binninge).

Ja, och det är precis detta agerande som gör Ebbas uttalande om grisen försvarligt.

Att Esbjörn skulle förkasta budet var väl knappast någon överraskning. De som styr honom har inget att vinna på en förlikning.
2021-03-09, 17:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Skrämmande detta land .. för en vecka sedan var 7 pers en hårsmån från att bli avrättade på öppen gata av en illegal äcklig afgan men nu skrivs inte ett ord.. däremot extra extra om EBT o detta jävla hus... Där EBT inte gjort NÅGOT fel!!!!
Hade hon inte fikat med Jimmie Åkesson & pratat om samarbete så hade detta bara blivit någon liten skitrubrik på sidan 20.
Detta är en politisk hämnd.
2021-03-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ebba Busch på plats nr 2 efter Agnes Wold som årets kvinna! Före Greta till och med som kom på 3e plats.

Ja, oj vad illa omtyckt Ebba måste vara bland svenska folket...

Som jag sagt hela tiden. Hon har integritet, råg i ryggen och vågar stå upp emot orätter. Det ser folk, och det gillar folk. Alla utom kommunisterna ute på vänsterkanten.

https://www.gu.se/nyheter/agnes-wold-framrostad-som-arets-kvinna

Expressen berättar så klart ingenting om att Ebba blev nr 2.

https://www.expressen.se/nyheter/svenska-folket-agnes-wold-blir-arets-kvinna/

Haha det roliga är att de även är tydliga med att det är framröstat av främst män. Jag tror männen uppfattade fel vad syftet med tävlingen var men jag förstår hon har ju gjort ett beundransvärt jobb med att underhålla permitterade och arbetslösa män via Instagram och youtube, för vad mer har hon gjort det senaste året egentligen? Förutom festat mitt i pandemin, och ljugit om att barncanceroperationer blir inställda?
2021-03-09, 17:41
Medlem
Swaywayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
Hon vill ju för fan bo nära sin exman för barnen. men du är en sån satans efterbliven människa att du inte förstår sånt.

Mycket osannolikt att Esbjörns hus är den enda möjligheten till detta som finns för en stenrik topp-politiker. Och om det nu verkligen är det så köp mark och bygg ett hus på den för bövelen. Detta är trams som måste få ett slut. Är så less på att se och höra om denna fula kåk i tidningen.
2021-03-09, 17:43
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
49 minuter
Tack, hörde från början, husaffären börjar ca 0:44, Åsa kommer in vid 0:49 som du skriver.
2021-03-09, 17:44
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är ju en djävligt krånglig och omständig förklaring, den enkla och förmodligen sanna är att Binninge gjort som han alltid har gjort i det här ärendet, mailat Brännström först och sedan kontaktat Tingsrätten.

Ebba Buschs ombud hade inte en susning om att det hade kommit något förkastande av anbudet.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-bolin-forkastar-budet-fran-ebba-busch/

Och detta är ännu ett exempel på hur olämpligt Binninge är som ombud.

"Är din klient medveten om att det här kan bli mycket kostsamt med en formell process om han förlorar målet mot Ebba Busch?

–Jag har fått uppfattningen att han vet det. Om han tagit till sig detta kan jag inte svara på."

Han har alltså inte ens säkerställt att hans klient har förstått att detta kan bli en mycket kostsam formell process om han förlorar. Och han medger öppet i massmedia att han inte säkerställt detta.
2021-03-09, 17:48
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Tala om pyrrhusseger ifall EB vinner denna tvist. Risken finns att hon kommer få avgå som partiledare redan innan det ens är avgjort. Hon framstår ju nu som något av pensionärernas fiende nr 1.
Jag tycket hon framstår som tuff och stridbar, en kvinna som ingen kör med. Ger sig inte i första taget, hon kommer vinna på den här striden. Hon kanske rent av får leda landet efter nästa val? Då kommer det slå gnistor om politiken, till skillnad från den gråtande Romson eller den buttre Fridolin.
2021-03-09, 17:49
Medlem
Swaywayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag tycket hon framstår som tuff och stridbar, en kvinna som ingen kör med. Ger sig inte i första taget, hon kommer vinna på den här striden. Hon kanske rent av får leda landet efter nästa val? Då kommer det slå gnistor om politiken, till skillnad från den gråtande Romson eller den buttre Fridolin.

En som inte tagit till sig begreppet "välj dina strider" är ingen man vill ha i ledningen. Det är bra att inte vara en fegis som går att hunsa med men det är en annan sak.
2021-03-09, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Och detta är ännu ett exempel på hur olämpligt Binninge är som ombud.

"Är din klient medveten om att det här kan bli mycket kostsamt med en formell process om han förlorar målet mot Ebba Busch?

–Jag har fått uppfattningen att han vet det. Om han tagit till sig detta kan jag inte svara på."

Han har alltså inte ens säkerställt att hans klient har förstått att detta kan bli en mycket kostsam formell process om han förlorar. Och han medger öppet i massmedia att han inte säkerställt detta.

Om jag varit Esbs ombud/jurist så hade jag pratat igenom detta med ja/nej konsekvenser och kostnader.

Känns inte som ett seriöst ombud som tar tillvara sin klients intressen!
Om jag gått in där så hade jag vinnlagt mig om Esbs bästa och verkligen vänt ut och in på om han förstår vad det hela går ut på.
OM det nu inte är så att Binningen bara är där för att sabba för Esbjörns försälning och sabba för Ebba samt som hämnd (?) från pensionatstanten??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in