2021-03-09, 16:34
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wieso
Jag har en konspirations tanke som dök upp i mitt lilla huvud. Att hela försäljnings sidan är anti KD kan ju vem som helst räkna ut. Tänk om de har blivit uppringd eller kontaktat av nån i (S)? Ni får t.ex. 2.000.000:- om Ni drar detta i långbänk så man även under resten av året kan smutskasta Ebba Busch lite till. KD hamnar under 4% tack vare henne envishet. Det är nu man inte behöver Högskole skulder för att räkna ut att S+MP vinner valet, med hjälp av Centern förstås. M+SD utan KD är då ett förlorande lag. Vad är då 2.000.000:- i hela denna makt konspiration?
Nej Ni höjdare på KD, försök att rädda det sjunkande skeppet och entlediga Ebba och rädda det som räddas kan.
Jag vill ha en höger regering 2022 och då tycker inte jag att Esbjörn eller Ebba är några större pjäser att röja undan.
Tack för ordet och om nån redan har skrivit nåt liknande så ber jag om ursäkt!
Tja om det stämmer att hyresgästföreningen sponsrar med 270 000 kr, är det något liknande.
HGF är ganska sossestyrd och målet mellan Ebba och Esbjörn har noll relevans för hyresgästerna, enda orsaken är att knäcka Ebba, för att omöjliggöra en regering med M, KD och SD.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-09 kl. 16:40.
2021-03-09, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Tror ni att Ebba kommer lämnas i fred och kunna bo i huset om hon vinner till slut? Kommer boende i området att tycka det gått rätt till? Eller kommer hon tvingas gömma sig bakom femton dubbla reglar och femton dubbla lås?

Grannarna håller på Ebba enligt unt, låst artikel dock https://unt.se/bli-prenumerant/artikel/j86ooyyr

I kvartals veckopanel beskriver grannen Åsa Domeij huset 49 min in
https://castbox.fm/vb/359459687
2021-03-09, 16:39
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tja om det stämmer att hyresgästföreningen sponsrar med 270 000 kr, är det nog det.
HGF är ganska sossestyrd och målet mellan Ebba och Esbjörn har noll relevans för hyresgästerna, enda orsaken är att knäcka Ebba, för att omöjliggöra en regering med M, KD och SD.
Hyresgästföreningen är en förening som stöttar hyresgäster som HYR en bostad.
Detta handlar om att KÖPA en bostad.
Alltså är detta inte en fråga som på något sätt rör hyresgästföreningen.
2021-03-09, 16:41
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperCupcakeLand
''– Jag har pratat med 81-åringen. Han säger nej till budet. Han säger att huset är det enda minne jag har kvar. Det handlar inte om pengar, säger 81-åringens advokat Johann Binninge till SVT Nyheter.''

Vilken varm och godhjärtat människa EBT verkar vara. Synd att hon bara kan tänka sig bo på en enda plats i hela landet
Det riktigt skär i hjärtat att hon insisterar på att ta huset från en gammal man som blev vilseledd där i kandelaberns sken. Lider verkligen med Esbjörn

Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Om jag varit Ebba så hade jag sagt till rätten/Esbjörn/binninge at betala tillbaka handpenningen och riv kontraktet då!
Och varför gör inte Ebba det? Hon vill genomdriva för att hon vet att hon gjort ett klipp. Finns ingen annan anledning.
2021-03-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla
Grannarna håller på Ebba enligt unt, låst artikel dock https://unt.se/bli-prenumerant/artikel/j86ooyyr

I kvartals veckopanel beskriver grannen Åsa Domeij huset 49 min in
https://castbox.fm/vb/359459687

Jag har aldrig lyssnat på Domeij, eller snarare brytt mig om henne, men här är hon helt korrekt.
2021-03-09, 16:45
Medlem
Jag tror det är bra det går vidare både för Ebba och KD. Chansen att hon vinner detta måste väl vara överväldigande så då kommer hon ut som principfast vinnare som inte böjde sig utan det ska vara rätt och riktigt. Hon vinner inga vänsterväljare men det gör hon ju inte vilket fall men däremot så borde både några Liberaler och Centerpartister bli lite imponerade. Moderater brukar ju stödrösta både här och där så denna gången kanske dom struntar i L och kör på KD istället men allt förutsätter ju att hon vinner. Läge ge upp är det absolut inte för då framstår hon i mina ögon som någon som inte står upp för sina ideal så bara köra racet nu och känns bra att en partiledare faktiskt kan sätta sitta jobb på spel för något hon egentligen taktiskt borde ha släppt. Risk reward är ju inte optimal men kommer hon vinnande ur detta så kommer hon få min röst för första gången.
Senast redigerad av Thure10 2021-03-09 kl. 16:48.
2021-03-09, 16:46
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag har aldrig lyssnat på Domeij, eller snarare brytt mig om henne, men här är hon helt korrekt.
När kommer hon in ungefär?

EDIT; 0:44 börjar det.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-09 kl. 17:25.
2021-03-09, 16:46
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Hyresgästföreningen är en förening som stöttar hyresgäster som HYR en bostad.
Detta handlar om att KÖPA en bostad.
Alltså är detta inte en fråga som på något sätt rör hyresgästföreningen.
Absolut, finns ingen anledning för hyresgästerna att sponsra Binninge.
Enda syftet är i så fall att sponsra socialdemokratisk smutskastning, av en politiker, de ser som ett hot för en valvinst nästa val.

Om de nu verkligen sponsrat skall sägas, vi saknar ännu bevis.
2021-03-09, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Ni har ju dryftat i flera hundra sidor att Densia inte varit inne i huset?? Men det stämmer ju inte. Ni ljuger ju bara! De har inte varit inne i de tre små uthusen, vilket även tydligt står i protokollet. Det står ingenstans att de inte varit inne i huset! de har dock inte varit uppe på vinden. Det står också klart och tydligt.

Det finns en öppen spis i allrummet, vedspis i köket, samt 4 kakelugnar nämnt i Densias protokoll.
Jag har aldrig skrivit att Densia inte har varit in i huset, varför ljuger du om något sådant?
2021-03-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Jag försöker efter bästa förmåga att hålla mig till sanningen angående Ebba o Esbjörns "affär".

Dock kan jag konstatera att Ebba-klanen försöker hela tiden att vända o vrida på allt som går emot Ebba så att det ska se bättre ut i hennes favör.

Samtidigt som ni försöker smutsa ner allt på Esbjörns sida samt att få läsare att vända blicken från det tråden ska handla om.
Ni lyckas med någon enstaka dock inte med de som ser igenom er agenda.
Varför inte bemöta inlägg i stället för att fantisera om klaner? Är det ett tecken på brist på argument?
2021-03-09, 16:52
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Hon sockrade 200k.
Sen har HGF enligt inside här sockrat med 270K i spons för juridiskt biträde för EsB, vilket skedde innan Ebbas nya bud kom, därav nu låsta positioner tills oktober, men det lär säkert komma nya utfall från Binninge...

Att Ebba B. höjt med 200 000 kronor kan uppfattas som att hon inser att det förra priset är för lågt och att hon mycket gärna vill ha det gamla sommarhuset. Om ägaren hade gjort det rätta från början, anlitat en mäklare som lagt ut det till budgivning hade det kanske blivit ännu mer.

Att HGF (Hyres Gäst Föreningen?) skulle betala en juristkostnad i en fastighetsaffär på 270 000 kronor verkar helt otroligt. Vad har detta med hyresrätter att göra? Jag har mycket svårt att tro att den styrelsen som går med på detta beviljas ansvarsfrihet på ett årsmöte. I så fall blir det förmodligen en ny rättsaffär med trolöshet mot huvudman om några medlemmar stämmer dem. Finns det dokument eller källor på detta? Eller är det en "trådsanning" från Ebbas vänner?

Om inte Ebba B. backar ur denna affär i raketfart, så tror jag att KD:s medlemmar gör något åt det hela. De kan väl inte ha en partiledare som kommer att vara fullt upptagen med två rättstvister (denna och förtalsrättegången) inför en valrörelse? Gissar därför på "time-out" för Ebba B. och senare avgång om hon inte avslutar detta direkt.

Enklast är väl att komma överens med husägaren om att riva avtalet om hon får sin handpenning åter. Förtalsrättegången tror jag hon måste köpa sig fri med ett skadestånd och en offentlig ursäkt. Gör hon det nu så är nog det glömt till valet. Sedan kan kanske gamarna kalasa på Esbjörn B. tillgångar utan att någon bryr sig. Det skall bli intressant att se vad som händer när röken lagt sig. Vilken står som vinnare av flocken med släktingar och pensionatsvärdinna med anhang? Det normala är att jurister är bara de som vinner på rättstvister.
2021-03-09, 16:52
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperCupcakeLand
''– Jag har pratat med 81-åringen. Han säger nej till budet. Han säger att huset är det enda minne jag har kvar. Det handlar inte om pengar, säger 81-åringens advokat Johann Binninge till SVT Nyheter.''

Vilken varm och godhjärtat människa EBT verkar vara. Synd att hon bara kan tänka sig bo på en enda plats i hela landet

Om du ska citera externa källor får du nog se till att inte förvanska fakta. SVT skriver "juridiske ombud" inte "advokat". Det är en djävla skillnad.... juridiskt ombud kan vem som helst utge sig för att vara. Advokat blir endast jurist upptagen i advokatsamfundet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in