Citat:
Ursprungligen postat av
vittne-x
Hon sockrade 200k.
Sen har HGF enligt inside här sockrat med 270K i spons för juridiskt biträde för EsB, vilket skedde innan Ebbas nya bud kom, därav nu låsta positioner tills oktober, men det lär säkert komma nya utfall från Binninge...
Att Ebba B. höjt med 200 000 kronor kan uppfattas som att hon inser att det förra priset är för lågt och att hon mycket gärna vill ha det gamla sommarhuset. Om ägaren hade gjort det rätta från början, anlitat en mäklare som lagt ut det till budgivning hade det kanske blivit ännu mer.
Att HGF (Hyres Gäst Föreningen?) skulle betala en juristkostnad i en fastighetsaffär på 270 000 kronor verkar helt otroligt. Vad har detta med hyresrätter att göra? Jag har mycket svårt att tro att den styrelsen som går med på detta beviljas ansvarsfrihet på ett årsmöte. I så fall blir det förmodligen en ny rättsaffär med trolöshet mot huvudman om några medlemmar stämmer dem. Finns det dokument eller källor på detta? Eller är det en "trådsanning" från Ebbas vänner?
Om inte Ebba B. backar ur denna affär i raketfart, så tror jag att KD:s medlemmar gör något åt det hela. De kan väl inte ha en partiledare som kommer att vara fullt upptagen med två rättstvister (denna och förtalsrättegången) inför en valrörelse? Gissar därför på "time-out" för Ebba B. och senare avgång
om hon inte avslutar detta direkt.
Enklast är väl att komma överens med husägaren om att riva avtalet
om hon får sin handpenning åter. Förtalsrättegången tror jag hon måste
köpa sig fri med ett skadestånd och en offentlig ursäkt. Gör hon det nu så är nog det
glömt till valet. Sedan kan kanske gamarna kalasa på Esbjörn B. tillgångar utan att någon bryr sig. Det skall bli intressant att se vad som händer när röken lagt sig. Vilken står som vinnare av flocken med släktingar och pensionatsvärdinna med anhang? Det normala är att jurister är bara de som vinner på rättstvister.