2021-03-09, 16:10
Medlem
''– Jag har pratat med 81-åringen. Han säger nej till budet. Han säger att huset är det enda minne jag har kvar. Det handlar inte om pengar, säger 81-åringens advokat Johann Binninge till SVT Nyheter.''

Vilken varm och godhjärtat människa EBT verkar vara. Synd att hon bara kan tänka sig bo på en enda plats i hela landet
2021-03-09, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Nej. Hon kanske borde, men inte för att hon har fel, hon har tvärtom gjort allt rätt, utan för att många inte förstår, och istället bildar sig en uppfattning utan att veta vad de pratar om

Om jag varit Ebba så hade jag sagt till rätten/Esbjörn/binninge at betala tillbaka handpenningen och riv kontraktet då!
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Behöver det vara ett sockrat bud?

Kan lika gärna vara att avtalet genomförs, Binninge tar tillbaka förtalsanmälan, alla står för sina egna kostnader hittills? Inte särskilt sockrat men en möjlighet att dra sig ur.

Ingen aning men vid en förhandling så försöker ju parterna bjuda till och gå varandra till mötes men i den här förhandlingen så fick inte Ebba Busch förhandla med den som satte stopp för affären (Margareta Majkgård) så oavsett vad Ebba Busch kom med så blev det nej.
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men då får det väl bli åka av i alla fall, dumheterna fortsätter men E*björn verkar ju på det klara med att det kan bli djävligt dyrt.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-bolin-forkastar-budet-fran-ebba-busch/

Undrar hur mycket Ebba Busch sockrade sitt bud.
Hon sockrade 200k.
Sen har HGF enligt inside här sockrat med 270K i spons för juridiskt biträde för EsB, vilket skedde innan Ebbas nya bud kom, därav nu låsta positioner tills oktober, men det lär säkert komma nya utfall från Binninge...
2021-03-09, 16:13
Medlem
Jag har en konspirations tanke som dök upp i mitt lilla huvud. Att hela försäljnings sidan är anti KD kan ju vem som helst räkna ut. Tänk om de har blivit uppringd eller kontaktat av nån i (S)? Ni får t.ex. 2.000.000:- om Ni drar detta i långbänk så man även under resten av året kan smutskasta Ebba Busch lite till. KD hamnar under 4% tack vare henne envishet. Det är nu man inte behöver Högskole skulder för att räkna ut att S+MP vinner valet, med hjälp av Centern förstås. M+SD utan KD är då ett förlorande lag. Vad är då 2.000.000:- i hela denna makt konspiration?
Nej Ni höjdare på KD, försök att rädda det sjunkande skeppet och entlediga Ebba och rädda det som räddas kan.
Jag vill ha en höger regering 2022 och då tycker inte jag att Esbjörn eller Ebba är några större pjäser att röja undan.
Tack för ordet och om nån redan har skrivit nåt liknande så ber jag om ursäkt!
2021-03-09, 16:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Hon sockrade 200k.
Sen har HGF enligt inside här sockrat med 270K i spons för juridiskt biträde för EsB, vilket skedde innan Ebbas nya bud kom, därav nu låsta positioner tills oktober, men det lär säkert komma nya utfall från Binninge...

Illa vore det ju i så fall, dels med sockringen från Ebba Busch och om det nu stämmer att HGF fulspelar så är det ännu värre, fan vilken ny praxis det skulle kunna bli vid fastighetsaffärer, helt sjukt!

Fy satan vilken djävla soppa de har kokat ihop (E*björnsligan), de använde inte ens en spik.
2021-03-09, 16:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Nej. Hon kanske borde, men inte för att hon har fel, hon har tvärtom gjort allt rätt, utan för att många inte förstår, och istället bildar sig en uppfattning utan att veta vad de pratar om

Jag är helt övertygad om att frk Ebba Busch INTE vill att förra sommarens händelser vilka föregicks innan Esbjörns namnteckning sattes på avtalet ska synas i sömmarna!

Nej, där finns garanterat en hel del oegentligheter, både juridiska samt moraliska, så det kommer Ebba att undvika, hon har trott att Esbjörn skulle ge sej, men Narcissisten Ebba Busch missbedömde Esbjörn!
2021-03-09, 16:17
Bannlyst
Tror ni att Ebba kommer lämnas i fred och kunna bo i huset om hon vinner till slut? Kommer boende i området att tycka det gått rätt till? Eller kommer hon tvingas gömma sig bakom femton dubbla reglar och femton dubbla lås?
2021-03-09, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Sockrat med 200.000:- enligt tv4-sändningen nyss.
lite snålt. Vad tar inte allt detta i tid och anseende? Bättre bli av med skiten....

ett vettigt första bud hade varit 4.4 (mellan 4.2 & 4.6) och som "rent" köp, och då att Esbjörn och Co städar av tomten eller anlitar någon.

Det blir vad kan tycka vore det korrekta priset från början.
2021-03-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Tror ni att Ebba kommer lämnas i fred och kunna bo i huset om hon vinner till slut? Kommer boende i området att tycka det gått rätt till? Eller kommer hon tvingas gömma sig bakom femton dubbla reglar och femton dubbla lås?
Allt detta kommer säkert glömmas bort ett tag efter allt är avslutat.
2021-03-09, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
lite snålt. Vad tar inte allt detta i tid och anseende? Bättre bli av med skiten....

ett vettigt första bud hade varit 4.4 (mellan 4.2 & 4.6) och som "rent" köp, och då att Esbjörn och Co städar av tomten eller anlitar någon.

Det blir vad kan tycka vore det korrekta priset från början.

Läs gärna vad BorgeH skrev angående priset på sida 1 i denna megatråd.

Tror att det är väldigt nära sanningen om man utgår för rätt taxeringsvärde.

Kul att Esbjörn står på sig!
2021-03-09, 16:30
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Å området verkar ha gått från att vara Uppsala societetens sommarnöjen. Till en liten Livets ord by. Så grannarna står på Ebbas sida. De tycker att det är mycket finare att bo granne medlem av de styrande i församlingen och dessutom Partiledare och kändis. Än att bo granne med En gammal halv snurrig farbror som beter sig lite eget.

Jag tycker att det luktar lite Knutby om den där byn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in