2021-03-09, 11:08
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är förmodligen ett missförstånd baserat på detta:

I artikeln förtydligas det dock:
Ok, ja så är det nog. Någon har slarvat i sin text eller är för okunnig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Han kanske har fejkat sin död och gått med i någon hemlig elit soldat grupp.

typ expendables stuff

Kvarlevorna har identifierats via DNA. Är du obegåvad eller trollar du bara?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Nä en biologisk/medicinsk chock är vad som inträffar vid större skada . Ett tillstånd hjärnan och kroppen går in i ?

Hypotermi eller symptom som påminner om hypotermi kan förvisso inträffa vid sådana skador också ( du fryser och sedan blir du varm / händer vid blodförlust också . Först känns det illa sedan känns det bättre och känns det riktigt bra då är det för sent )

Ja jag är utbildad också . Och så har jag provat blodförlust också och har fått återberättat av närvarande hur jag betedde mig och mina egna fragmentariska bilder ( det jag själv för tillfället upplevde som logiskt var inte helt logiskt )

Finns inget som heter biologisk/medicinsk chock. Om du vore utbildad borde du kunna korrekt terminologi.

Cirkulationssvikt kanske du menar?
Citera
2021-03-09, 11:12
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tillhörde han SOG?
Nej.
Citera
2021-03-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveydovey1
Fredrik Sjöshults krönika i Expressen antyder självmord - eller hur?

Polisen fick tidigt information som skapade tvivel om att Deniz Arda – en omvittnat skicklig jägarsoldat som var tränad att överleva bakom fiendens linje – hade gett sig ut för att springa fem mil på Sörmlandsleden.
Polisutredarna noterade att han inte hade kolhydratladdat för den typen av löpning och att hans SL-kort låg kvar hemma trots att han borde åkt kommunalt söderut om han tänkt springa.
Spår i hans dator visade också att han sökt efter hur man köper en SL-biljett trots att han hade ett kort och han var kvar hemma för länge på dagen för att hinna hem innan novembermörkret sänkt sig över skogen.

Detta var omständigheter som gjorde att misstankarna om att han försvunnit frivilligt ökade.
Samtidigt har ett imponerande frivilligt sökarbete mobiliserats. Deniz Ardas kolleger från Försvarsmakten har strömmat till från hela landet för att hjälpa till att söka i bland annat Nackareservatet och Tyresta nationalpark söder om Stockholm.
Engagemanget med frivilliga som ställer upp i sökinsatser är starkt. Frivilligorganisationer som Missing People och Fikk har på senare år hjälpt till att organisera sökandet tillsammans med olika lokala krafter på ett fantastiskt sätt.
I sökandet efter Deniz Arda går det nu att konstatera att det inte hjälpt om något gjorts annorlunda. Han hittades i en del av nationalparken som var närmast omöjlig att nå fram till – endast slumpen gjorde att han hittades.
Även om en sökpatrull hade dirigerats till platsen veckorna efter försvinnandet finns det ändå inget som talar för att det skulle gått att rädda hans liv.
Polisen avslutar nu brottsutredningen efter Deniz Ardas försvinnande och det var bra att det beskedet kom direkt.
Stockholmspolisen är tydlig med att det inte finns någon misstanke om brott längre.
I en del andra fall har beskedet dröjt onödigt länge – och i det här fallet hade det blivit extra plågsamt för vänner och familj att sväva i ovisshet med tanke på risken för olika konspirationsteorier.

Håller helt med.
Han verkar medvetet ha tagit sig till en plats som i krönikan beskrivs som nästintill omöjlig att nå.
Han har googlat på hur man reser med SL utan spårbart kort.
Han har tydligen tagit foton på området och haft i sin dator.
Han var elitsoldat och - fast nu gissar jag förstås - möjligen inte varit en person som varit öppen med om han mår dåligt. Kanske mina fördomar iofs...
I pressen framgår tydligt att polisen inte misstänker brott men man beskriver inte heller händelsen som "en tragisk olycka".

Lätt att tänka på Aviciis död där självmord som dödsorsak blev officiellt när familjen valt att gå ut med den infon.

Kan inte nog understryka vikten av att söka hjälp när livet känns kass. Det finns stöd att få.

https://www.suicidezero.se/
https://mind.se/
tex
Citera
2021-03-09, 11:14
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
NEJ. Absolut inte.
Det finns mängde med bevis för det.
Det enklaste är att han hade aldrig blivit efterlyst.
Jag går inte djupare. Det räcker.
Missade detta inlägg tydligen. Då fick jag svar på tidigare fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av Killeisthlm
Ok.
Hur kommer det dig då, att han bär deras förbandstecken?
Du har koll på Sog?
Vilket tecken är det?
Citera
2021-03-09, 11:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Citat:
Dock återstår frågan iom att köttbiten låg så nära direkta fyndplatsen ute i det fria. Miss av polisen,ett fynd som inte är intressant för utredning

Varför skrev någon i tråden att de petat ut biten med en lång pinne om den redan låg ute i det fria?
För att det var de uppgifter vi fick. Uppfiskade med pinne ur mindre öppning på cirka en meters djup, på omkring en meters avstånd från stora öppningen där kroppen av allt att döma hittats.

"Resterna" ska ha varit svarta på ovansidan och legat som jord långt ned i håligheterna i den kluvna stenen. De är fotograferade på stenen. Inget annat.
Citera
2021-03-09, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Finns inget som heter biologisk/medicinsk chock. Om du vore utbildad borde du kunna korrekt terminologi.

Cirkulationssvikt kanske du menar?

Det finns det visst. Cirkulationssvikt kallas även medicinsk chock. Calm your tits
Citera
2021-03-09, 11:17
Medlem
Parasolltrolls avatar
[quote=Knucklehead66a|74984872]
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven1337
Innan någon idiot uttalar sig igen om att det var en olycka igen https://www.bildtagg.se/bild/rq3uz90h14i67y7a2gv4n9hk detta fynd gjordes av en flashbackares son. Som jag skrivit tidigare skumma igenom tråden efter att polacken hittade "kvarlevorna" i Tyresta. Finns tio gånger mer info om detta fall i tråden (ex bilder på avsprängda lemmar+skador på kringliggande berghäll) än vad som går att hittad någon annanstans. Vi har våra egna reportrar som är helt fantastiska och åker ut och rapporterar, det är ingen jävel som har åkt ut med en spädgris och eldat lite på den så det ska se trovärdigt ut. Sätt en rimlig gräns på vad folk orkar göra för att förvilla/få 15 min of tråd fame.[/QUOTE

Dock återstår frågan iom att köttbiten låg så nära direkta fyndplatsen ute i det fria. Miss av polisen,ett fynd som inte är intressant för utredning
Vem gör sig besväret att ta sig till denna oländiga plats utan att också ta översiktsbilder med gps koordinater? Vem tar ”bevisbilder” utan föremål för storleksjämförelse? Vem petar lite med en pinne och lyfter upp en slamsa av misstänkt mordoffer? Varför är inte polisen på plats tills alla delar är ihopsamlade? Varför finns det ingen tidsangivelse på fotona? Är dessa foton från före polisens avspärrning , då är man en misstänkt. Är bilderna från polisens avspärrning, då är man brottsling.
Citera
2021-03-09, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Mer troligt att han snubblade/ halkade nerför stupet med huvudet före och hamnade i klippskrevan

så en elit soldat halkar och dör?

wtf synd.
Citera
2021-03-09, 11:19
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Nej.
Redan sett svar på min fråga, hade missat ett tidigare svar till annan, men tack för svar.

Frågan är hur du vet, ditt svar är minst sagt kortfattat. Men jag tror dig.

(När man citerar någon och tar bort en del av texten som du gjorde på min fråga så ska man markera det. Inte bara ta bort en del.)
Citera
2021-03-09, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Håller helt med.
Han verkar medvetet ha tagit sig till en plats som i krönikan beskrivs som nästintill omöjlig att nå.
Han har googlat på hur man reser med SL utan spårbart kort.
Han har tydligen tagit foton på området och haft i sin dator.
Han var elitsoldat och - fast nu gissar jag förstås - möjligen inte varit en person som varit öppen med om han mår dåligt. Kanske mina fördomar iofs...
I pressen framgår tydligt att polisen inte misstänker brott men man beskriver inte heller händelsen som "en tragisk olycka".

Lätt att tänka på Aviciis död där självmord som dödsorsak blev officiellt när familjen valt att gå ut med den infon.

Kan inte nog understryka vikten av att söka hjälp när livet känns kass. Det finns stöd att få.

https://www.suicidezero.se/
https://mind.se/
tex
Jobbig terräng? Ja
Nästan omöjlig att ta sig dit? Nej
Helt beroende på vilken väg man väljer.
Kan komma dit från Stensjöns västra sida brandområdet
Kan komma upp dit via Åvavägen nära Åva gård/Stensjödal
Sörmlandsleden går en bit väster om platsen förvisso,dock j att rekommendera för den naturromantiska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in