Ringer ni till varandra och säger att nu är det dax, Gud fadern själv vill att vi ska gå in och bomma flaschback men inlägg om att Ebba är Gud och Esbjörn Djävulen.
För herre gud och gössesamalia vad ni chartrar.
För vem?
Tror ni att de som bara läser här kommer att gå på att Ebba och inte fått huset snorbilligt bara för att ni upprepar det många gånger?
Tänker ni att de som läser här bara orkar gå ett par sidor tillbaka, så bara vi har fört en intern dialog ett par sidor så kommer ingen någonsin att se den det där obehagliga någon skrev som lät logiskt.
Och allt prat om vad som måste göras på huset. Köper man ett renoveringsobjekt så är det ofta en del att sätta tänderna.
Om man dessutom ringer på någons dörr och säger sig vilja köpa renoverings objektet, är det ju väldigt suspekt att sedan gnälla på att renoveringen kostar.
Dessutom så lyckades ju Ebba, mitt under brinnande pandemi hångla upp en gammal gubbe så hon lyckas få huset för 700 tusen kr. mindre än mäklar värderingen. Så oerhört pinsamt och bortskämt att då gnälla på att det är lite att göra på huset.
Dock var dagens i särklass bästa inlägg här
Har ni sett huset, det ligger intryckt mot en sjö!
Fantastisk argument! Jag och ett par jobbarkompisar har skrattat åt det hela hagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ananias
Starkt stöd för Ebba Busch
Var? Är Ebbas starka stöd att någon har skrivet ett inlägg på Facebook.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tjelovek
Nåja, eftersom jag både har renoverat fastigheter och byggt nytt så vet jag vad det kostar.
Jo jo det är det många som har. Men är mäklar värderingen helig på ett håll, så är den det på det andra håller oxå. Samtlig renovering, vatten, avlopp, städning av tomt, tak etc etc är av mäklare bedömd till 2,5-3 miljoner.
Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
Det står även att det finns en brunn, men något är ju uppenbart fel då vattnet ej används till att dricka och dom hämtade vatten från stationen.
på vilket sätt är det relevant, huset är värderat till 4,6 miljoner i befintligt skick. Så brunnens skick saknar ju fullständigt relevans. Köparen köper i befintligt skick. Det finns massor av människor som får borra efter vatten och gräva ner brunn.
Citat:
Ursprungligen postat av
nova68
Det används inte heller till toalett eller disk, då det inte finns någon sån brunn utan sjövatten pumpades upp för detta ändamål.
Esbjörn sa man hämtade dricksvatten vid vattenposten på stationen när han var ung.
Matz var det som sa man hämtade dricksvatten på macken när han var liten.
Om man har enskilt vatten året runt står det enskilt vatten, har man sommarvatten står det kommunalt vatten/enskilt sommarvatten i pappren.
Samma med avloppet, men nu finns ju ingen trekammarbrunn heller utan enkel stenkista.
Men då får väll Ebba fixa någon som borrer och gräver. Det är inte synd om Ebba för att hon har lyckats hassla till sig ett hus.
Citat:
Ursprungligen postat av
Robokopf
100 % sant!
Ännu ett av den längre och längre raden av exempel på att hon säger vad som helst om hon har något att vinna på det men att orden inte betyder ett jävla skit inne i hennes själ, om hon har någon.
Att vara ute och hårdfesta samtidigt som man springer och flåsar hemma hos en gamling för att försöka lura honom på släktgården och sen stå i riksdagen och skrika om att regeringen i berått mod försöker ta livet av äldre är bland det falskaste och mest empatilösa beteende jag sett från en partiledare på mycket, mycket länge, om ens någonsin.
Eller hur. Det är bara under all tänkbar kritik, det säger mycket om hur en människa som gör så egentligen är.
Den ser sig själv som mera värd än andra och den tycker inte att regler gäller dom.