2021-03-08, 23:33
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Har... du... hört... talas... om... Booli och hemnet?
https://www.booli.se/slutpriser/marielund/1900?sort=soldDate&direction=asc

7225 tkr

Jo men det var för Marielund 312 där Ebbas föräldrar bor, som numera är sammanslagen med Marielund 314 där Ebbas EX bor + ett garage med företagslokal + en mindre stuga med egen tomt, brygga & egen vatten areal allt detta gav han 8.4 milj för.
Men de husen och den tomten är inte ens på samma planet som sommarhuset Ebba köpte.
2021-03-08, 23:52
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
jo det var visste fel du är så sjukt otrevlig. hur fan blockar man någon?
Det är värdefullt med alla handlingar du tagit fram så hoppas du fortsätter med det. Ska fokusera mer på Ebbas fd fastighet kontra Esbjörns. Var ju ett högt pris då 2013, såg att den var värderad upp i ett spann över 9,5 idag, men kan ju vara ännu mer på en öppen marknad.

Om du vill slippa se någons kommentarer kan du gå in på ignorelistan som finna på kontrollpanelen. På så vis kan du blockera att se dem åtminstone. Sjukt otrevlig ton överlag från Ebbaklanen
2021-03-08, 23:54
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Har... du... hört... talas... om... Booli och hemnet?
https://www.booli.se/slutpriser/marielund/1900?sort=soldDate&direction=asc

7225 tkr
Jo, det vet jag men jag är intresserad av tomtkarta, bygglov, byggnader och inteckningar och det hittar man inte där
2021-03-09, 00:20
Medlem
MarryBlunts avatar
Ringer ni till varandra och säger att nu är det dax, Gud fadern själv vill att vi ska gå in och bomma flaschback men inlägg om att Ebba är Gud och Esbjörn Djävulen.

För herre gud och gössesamalia vad ni chartrar.
För vem?
Tror ni att de som bara läser här kommer att gå på att Ebba och inte fått huset snorbilligt bara för att ni upprepar det många gånger?
Tänker ni att de som läser här bara orkar gå ett par sidor tillbaka, så bara vi har fört en intern dialog ett par sidor så kommer ingen någonsin att se den det där obehagliga någon skrev som lät logiskt.

Och allt prat om vad som måste göras på huset. Köper man ett renoveringsobjekt så är det ofta en del att sätta tänderna.
Om man dessutom ringer på någons dörr och säger sig vilja köpa renoverings objektet, är det ju väldigt suspekt att sedan gnälla på att renoveringen kostar.

Dessutom så lyckades ju Ebba, mitt under brinnande pandemi hångla upp en gammal gubbe så hon lyckas få huset för 700 tusen kr. mindre än mäklar värderingen. Så oerhört pinsamt och bortskämt att då gnälla på att det är lite att göra på huset.

Dock var dagens i särklass bästa inlägg här

Har ni sett huset, det ligger intryckt mot en sjö!

Fantastisk argument! Jag och ett par jobbarkompisar har skrattat åt det hela hagen.
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Starkt stöd för Ebba Busch
Var? Är Ebbas starka stöd att någon har skrivet ett inlägg på Facebook.
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Nåja, eftersom jag både har renoverat fastigheter och byggt nytt så vet jag vad det kostar.
Jo jo det är det många som har. Men är mäklar värderingen helig på ett håll, så är den det på det andra håller oxå. Samtlig renovering, vatten, avlopp, städning av tomt, tak etc etc är av mäklare bedömd till 2,5-3 miljoner.
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det står även att det finns en brunn, men något är ju uppenbart fel då vattnet ej används till att dricka och dom hämtade vatten från stationen.
på vilket sätt är det relevant, huset är värderat till 4,6 miljoner i befintligt skick. Så brunnens skick saknar ju fullständigt relevans. Köparen köper i befintligt skick. Det finns massor av människor som får borra efter vatten och gräva ner brunn.
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det används inte heller till toalett eller disk, då det inte finns någon sån brunn utan sjövatten pumpades upp för detta ändamål.
Esbjörn sa man hämtade dricksvatten vid vattenposten på stationen när han var ung.
Matz var det som sa man hämtade dricksvatten på macken när han var liten.
Om man har enskilt vatten året runt står det enskilt vatten, har man sommarvatten står det kommunalt vatten/enskilt sommarvatten i pappren.
Samma med avloppet, men nu finns ju ingen trekammarbrunn heller utan enkel stenkista.
Men då får väll Ebba fixa någon som borrer och gräver. Det är inte synd om Ebba för att hon har lyckats hassla till sig ett hus.
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
100 % sant!
Ännu ett av den längre och längre raden av exempel på att hon säger vad som helst om hon har något att vinna på det men att orden inte betyder ett jävla skit inne i hennes själ, om hon har någon.

Att vara ute och hårdfesta samtidigt som man springer och flåsar hemma hos en gamling för att försöka lura honom på släktgården och sen stå i riksdagen och skrika om att regeringen i berått mod försöker ta livet av äldre är bland det falskaste och mest empatilösa beteende jag sett från en partiledare på mycket, mycket länge, om ens någonsin.
Eller hur. Det är bara under all tänkbar kritik, det säger mycket om hur en människa som gör så egentligen är.

Den ser sig själv som mera värd än andra och den tycker inte att regler gäller dom.
2021-03-09, 00:41
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hur var det nu, du skulle kunna klämma ut 8 miljoner för fastigheten har jag för mig, är du helt säker på att du är yrkesverksam?

Inte ens Densia vågade hävda en sådan värdering trots att de endast okulärbesiktade eländet men du står fortfarande för din värdering?

Frågan är hur korrekt Densia:s värdering är ?

1: De anger 120m2 BOA, men kåken är från 1901 när andra mätregler gällde, man ser på taklutningen och sen rapporten om kattvind att det är tvivelaktigt att det verkligen är 120m2 när man idag har regeln minst 190cm > max 60cm in sluttande under 190cm för att räkna in ytan i BoA, Densia mätte aldrig, här kan det finnas en risk att Anticimex mätte och fick ett helt annat värde, och då har vi en ny cirkus igen när de dokumenten släpps.

2: De angav 4 fungerade kakelugnar + vedspis. Storleken på skorstensstocken och den eftermonterade häxan på skorstenstoppen gör mig tvivlande, skorstenen borde ha varit större i så fall då man även murade in imkanal och ventilation redan i slutet av 1800-talet, sen är det också en duktig vikt på varje kakelugn, skorstenen har murats om, förmodligen pga vanskötsel med fryssprängningar som följd, stegen skvallrar om en ganska sen åtgärd där skorstensfejaren ställt krav.

Som tidigare nämnts tar han in sjövatten för disk och toa och har en stenkista för gråvatten så EsB bör alltså vara en av de 21 fastighetsägare som fått föreläggande att fixa avloppet senast våren 2022. Den stora risken i hans kåk är gamla kulo-ledningar, dessa har gummi som isolering vilket med tidens tand torkar ut helt, vid minsta vibration blir det nästan som pulver och faller av ledarna som då kan kortslutas vid böjar, det var så jag fixade elbrand när jag drog på stereon i vårt gamla hus, ledningarna vibrerade och i en böj blev det kortis och tog fyr, farsan fick byta ut rubbet, redan då ganska kostsamt. Här har EsB dockat på värmelement på gamla kulos som brukar vara säkrade för enbart 6A, och dagens element ligger i spannet 1500-2200W där det krävs 10A, får F-bolaget nys om detta blir det ingen försäkring på kåken.

Fastighetsaffären har blivit en juridisk buskis: https://ibb.co/2tKTndq
Senast redigerad av vittne-x 2021-03-09 kl. 01:19.
2021-03-09, 00:46
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Måste varit en märklig upplevelser för Densia, kämpa sig fram bland skrot och sly, titta på ett fallfärdigt ruckel .
Du tycker inte att du tar i så du spricker nu. Vad som från början var ett par bilar på en vildvuxen gård och ett renoveringsobjekt till att vada runt i skrot och sly vid ett ruckel.
2021-03-09, 00:53
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Finns inte, enbart en gissning utifrån det att hon fick ärva två bröder, som hon hjälpte en hel del, hon var dock inte ensam om att hjälpa dem.

Edit; Jo en sak till, med tanke på fastighetens skick och Esbjörns situation borde hon uppmuntrat en försäljning, nu verkar hon motsatt sig den, lite misstänkt.
Vadå inte bara hon som hjälpte? Gav Ebba dom bullar en gång och sen fick hon inte ärva brödens hus.

Fy stackars stackars Ebba, det är som allt ont i världen jagar just henne. Och inget hon själv gör kan föranleda detta orättvisa behandlade av henne. Hela världen är ond utan Vi i Ebbas och min församling.
Är det obligatorisk folliehat på gudstjänsterna?
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-03-09 kl. 01:06.
2021-03-09, 00:59
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
100 % sant!
Ännu ett av den längre och längre raden av exempel på att hon säger vad som helst om hon har något att vinna på det men att orden inte betyder ett jävla skit inne i hennes själ, om hon har någon.

Att vara ute och hårdfesta samtidigt som man springer och flåsar hemma hos en gamling för att försöka lura honom på släktgården och sen stå i riksdagen och skrika om att regeringen i berått mod försöker ta livet av äldre är bland det falskaste och mest empatilösa beteende jag sett från en partiledare på mycket, mycket länge, om ens någonsin.

Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det visar att det bara är tomt prat. Komiskt att det är hon som går till hårdast angrepp mot regeringens sätt att hantera pandemin, restriktioner hon själv ger blanka sjutton i.

Jag såg att någon kommenterade att det var fel,Ebba hade en inte varit ute i Stockholms natten för en efter hon träffat Esbjörn. Jag hittar inte kommentaren nu. Men hur mycket förnekar man någons felaktiga beende om man släpper en sådan kommentar.
2021-03-09, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Frågan är hur korrekt Densia:s värdering är ?

1: De anger 120m2 BOA, men kåken är från 1901 när andra mätregler gällde, man ser på taklutningen och sen rapporten om kattvind att det är tvivelaktigt att det verkligen är 120m2 när man idag har regeln minst 190cm > max 60cm in sluttande under 190cm för att räkna in ytan i BoA, Densia mätte aldrig, här kan det finnas en risk att Anticimex mätte och fick ett helt annat värde, och då har vi en ny cirkus igen när de dokumenten släpps.

2: De angav 4 fungerade kakelugnar + vedspis. Storleken på skorstensstocken och den eftermonterade häxan på skorstenstoppen gör mig tvivlande, skorstenen borde ha varit större i så fall då man även murade in imkanal och ventilation redan i slutet av 1800-talet, sen är det också en duktig vikt på varje kakelugn, skorstenen har murats om, förmodligen pga vanskötsel med fryssprängningar som följd, stegen skvallrar om en ganska sen åtgärd där skorstensfejaren ställt krav.

Som tidigare nämnts tar han in sjövatten för disk och toa och har en stenkista för gråvatten så EsB bör alltså vara en av de 21 fastighetsägare som fått föreläggande att fixa avloppet senast våren 2022. Den stora risken i hans kåk är gamla kulo-ledningar, dessa har gummi som isolering vilket med tidens tand torkar ut helt, vid minsta vibration blir det nästan som pulver och faller av ledarna som då kan kortslutas vid böjar, det var så jag fixade elbrand när jag drog på stereon i vårt gamla hus, ledningarna vibrerade och i en böj blev det kortis och tog fyr, farsan fick byta ut rubbet, redan då ganska kostsamt. Här har EsB dockat på värmelement på gamla kulos som brukar vara säkrade för enbart 6A, och dagens element ligger i spannet 1500-2200W där det krävs 10A, får F-bolaget nys om detta blir det ingen försäkring på kåken.

Fastighetsaffären har blivit en juridisk buskis: https://ibb.co/2tKTndq

Det står i Densias värdering att den bygger på ockulär besiktning och upplysningar. Det är uppenbarligen så att någon har upplyst dem om att huset har fyra fungerande kakelugnar godkända av sotare, uppvärmning via direktverkande el, trekammarbrunn för avlopp och egen brunn för dricksvatten. Det står uttryckligen att informationen om kakelugnarna kommer från ”medverkande”, den som medverkade vid besöket var Johann Binninge.

Syftet med de felaktiga upplysningarna har givetvis varit att påverka värderingen uppåt genom att få det att framstå som att huset har ett fungerande värmesystem, egen brunn för dricksvatten, och en godkänd avloppslösning. Jag hoppas att detta noteras vid en eventuell kommande tingsrättsförhandling och att Densia får svara på hur mycket denna felaktiga information har påverkat värderingen. Att anlägga trekammarbrunn, dricksvattenbrunn och förse huset med fungerande uppvärmning handlar om betydande investeringar.

Att beskriva lösa elelement inpluggade i vägguttag med gamla ledningar, som absolut inte är dimensionerade för detta, som direktverkande el är rent bedrägeri. En sådan lösning är rena rama dödsfällan ur brandrisksynpunkt. Det gäller givetvis även påståendet om att det finns kakelugnar inspekterade och godkända av sotare. Om dessa kakelugnar ens existerar så bör Densia få frågan om de har fått se dokumentationen från sotaren från en besiktning. Det fungerar så klart inte att uppvisa något gammalt gulnat dokument från 40-talet. Tänk om någon tror på det som står i värderingen och verkligen sätter igång att elda i dessa kakelugnar! Även det vore rena ryska rouletten ur brandrisksynpunkt.
2021-03-09, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det står i Densias värdering att den bygger på ockulär besiktning och upplysningar. Det är uppenbarligen så att någon har upplyst dem om att huset har fyra fungerande kakelugnar godkända av sotare, uppvärmning via direktverkande el, trekammarbrunn för avlopp och egen brunn för dricksvatten. Det står uttryckligen att informationen om kakelugnarna kommer från ”medverkande”, den som medverkade vid besöket var Johann Binninge.

Syftet med de felaktiga upplysningarna har givetvis varit att påverka värderingen uppåt genom att få det att framstå som att huset har ett fungerande värmesystem, egen brunn för dricksvatten, och en godkänd avloppslösning. Jag hoppas att detta noteras vid en eventuell kommande tingsrättsförhandling och att Densia får svara på hur mycket denna felaktiga information har påverkat värderingen. Att anlägga trekammarbrunn, dricksvattenbrunn och förse huset med fungerande uppvärmning handlar om betydande investeringar.

Att beskriva lösa elelement inpluggade i vägguttag med gamla ledningar, som absolut inte är dimensionerade för detta, som direktverkande el är rent bedrägeri. En sådan lösning är rena rama dödsfällan ur brandrisksynpunkt. Det gäller givetvis även påståendet om att det finns kakelugnar inspekterade och godkända av sotare. Om dessa kakelugnar ens existerar så bör Densia få frågan om de har fått se dokumentationen från sotaren från en besiktning. Det fungerar så klart inte att uppvisa något gammalt gulnat dokument från 40-talet. Tänk om någon tror på det som står i värderingen och verkligen sätter igång att elda i dessa kakelugnar! Även det vore rena ryska rouletten ur brandrisksynpunkt.
Har du något bevis för att det inte finns kakelugnar i huset och att de inte fungerar?
Senast redigerad av sandraso 2021-03-09 kl. 07:26.
2021-03-09, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Har du något bevis för att det inte finns kakelugnar i huset och att de inte fungerar?
Jag skrev att jag hoppas att Densia får frågan om de har sett någon dokumentation från sotaren. Jag har inte skrivit att jag vet att de inte fungerar. Jag tycker att det är olyckligt att på en plats i värderingen skriva att huset har uppvärmning med direktverkande el och trekammarbrunn samtidigt som de på ett annat ställe skriver att husets el måste göras om och en ny avloppslösning måste genomföras. Men de skrev en beskrivning baserad på Binninges uppgifter som de sedan kompletterade med sin egen sanning om att uppgifterna var felaktiga. Det är svårt att tolka det på annat sätt. Om jag då drar mina egna slutsatser från detta så skulle jag vara mycket tveksam till påståendet att kakelugnarna skulle vara inspekterade och godkända, i varje fall inte detta sekel.
2021-03-09, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Bra artikel om Ebba Buschs skumma ”bevekelsegrund”, med anledning av att hon utreds för grovt förtal:

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/debatt/203069-darfor-ska-ebba-busch-atalas-for-fortal/

”När förtalsbrottet används för att påverka en rättsprocess eller vår demokrati, har blivit så normaliserat att riksdagsledamöter och partiledare använder sig av detta brott för att tysta en krönikör eller påverka en jurist i ett rättsärende, måste samhället börja agera. Därför ligger ansvaret nu tungt på åklagaren vid särskilda åklagarkammaren att faktiskt väcka åtal.”

Håller med om vartenda ord!
För att citera advokat Tvärenvigg på Johann Binninges Facebook(Binninge och Monica strösslar sina sidor med Dick Sundsvalls skurkmagasin)det är en kommunistblaska utan trovärdighet.
Det är med andra ord en facktidning för ljusskygg kriminell verksamhet.
Senast redigerad av Ananias 2021-03-09 kl. 07:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in