2021-03-08, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Finns inte, enbart en gissning utifrån det att hon fick ärva två bröder, som hon hjälpte en hel del, hon var dock inte ensam om att hjälpa dem.
nej precis men ändå så skriks det högt om det i var och vartannat inlägg, utan någon som helst bevis.

hur gick det med lägenheten fanns det bevis på att Esbjörn hade varit ägare till denne med? eller var det bara ett antagande eftersom han hade varit skriven där?
2021-03-08, 22:21
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
taxeringsvärdet var felaktig i systemet som jag flaggade lite om senare att det såg minst sagt märkligt ut. så det var runt samma till ca 2018 därefter höjdes byggnadsvärdet med ca 600.000 så det var väl runt där då de byggde det ytterligare huset på fastigheten.

strax över 7,2 milj har jag för mig 2013.

Du har inte fel taxeringsvärde i det externa systemet. Du bara inte förstod vad du läste och reptilhjärnan slog till och du ropade skattefiffel högt över hel tråden. A k a fel i det interna systemet.
2021-03-08, 22:21
Medlem
Devonss avatar
Citat:
för vad menar du?

Text föll bort. Fullmakt kan användas i de fall då du som köpare eller säljare inte har möjlighet att närvara vid tillträdet. Överlämnandet av nycklar etc. Vet alla fastighetsmäklare.
2021-03-08, 22:22
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
japp K/T (köpeskilling/taxeringsvärde) var 2,5 så det var alltså 2,5 ggr taxeringsvärdet
Och detta var alltså 2013! Undrar vad den kan vara värd idag då... Tycker det är intressant att Ebba anhängarna helt fokuserar på taxeringsvärdet när det gäller Esbjörns fastighet, de verkar helt tondöva för att slutpriset kan bli ett helt annat om huset hade varit ute på öppna marknaden.
Ska försöka ta mig fram till inskrivningsmyndigheten i veckan kan vara intressant att ta del av deras uppgifter
2021-03-08, 22:25
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
nej precis men ändå så skriks det högt om det i var och vartannat inlägg, utan någon som helst bevis.

hur gick det med lägenheten fanns det bevis på att Esbjörn hade varit ägare till denne med? eller var det bara ett antagande eftersom han hade varit skriven där?

Kompletterade med ett Edit.
"Edit; Jo en sak till, med tanke på fastighetens skick och Esbjörns situation borde hon uppmuntrat en försäljning, nu verkar hon motsatt sig den, lite misstänkt."

Om lägenheten vet jag inte mycket, där blir jag svaret skyldig.
2021-03-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Du har inte fel taxeringsvärde i det externa systemet. Du bara inte förstod vad du läste och reptilhjärnan slog till och du ropade skattefiffel högt över hel tråden. A k a fel i det interna systemet.
jo det var visste fel du är så sjukt otrevlig. hur fan blockar man någon?
Senast redigerad av sandraso 2021-03-08 kl. 22:31.
2021-03-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devons
Text föll bort. Fullmakt kan användas i de fall då du som köpare eller säljare inte har möjlighet att närvara vid tillträdet. Överlämnandet av nycklar etc. Vet alla fastighetsmäklare.
självklart kan man använda fullmakt då, men jag förstår inte i vilket sammanhang detta kommer in eftersom jag inte ser vad det var relevant till inlägget du svarade på? så du får gärna förklara mer.
2021-03-08, 22:30
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Och detta var alltså 2013! Undrar vad den kan vara värd idag då... Tycker det är intressant att Ebba anhängarna helt fokuserar på taxeringsvärdet när det gäller Esbjörns fastighet, de verkar helt tondöva för att slutpriset kan bli ett helt annat om huset hade varit ute på öppna marknaden.
Ska försöka ta mig fram till inskrivningsmyndigheten i veckan kan vara intressant att ta del av deras uppgifter
Binninge har haft tre månader på sig att hitta den värdering du efterlyser, han har inte hittat den.,
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-08 kl. 22:53.
2021-03-08, 22:48
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devons
Men det har väl inte varit aktuellt med någon fullmakt vid Ebbas köp av Esbjörns fastighet?
2021-03-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
På nätet står 81 år

19390510

Mamma Sivan är 85
Ett alkisvrak som fött en pedofil och skyddat honom.
Låtit honom skriva sig falskt i hennes bostad,står för hans företag och undanhåller pengar.
Hujedamig vilken vidrig tant!
Är väl dags att omyndigförklara tanten
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10224335836769334&set=a.15314454118 75&type=3
Senast redigerad av Ananias 2021-03-08 kl. 23:19.
2021-03-08, 23:19
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Binninge har haft tre månader på sig att hitta den värdering du efterlyser, han har inte hittat den.,
Man kan tycka att han borde ha lite bättre ordning på sina papper. Ser ju inte bar ut att han slarvar bort så pass viktiga dokument.
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Har... du... hört... talas... om... Booli och hemnet?
https://www.booli.se/slutpriser/marielund/1900?sort=soldDate&direction=asc

7225 tkr
Funbo-Hov*gården 11 som ligger där i krokarna var ju inte så hutlöst dyr. 950 kSEK.
Och då är tomten ca 10000 kvm.

Hur stor är Ebba-Esbjörn tomten? 2000 kvm? Skalar man skulle den i så fall gå på 190 kSEK.
Hoppas den är större. Annars har Esbjörn närmast gjort sig skyldig till bedrägeri. Eller ocker kanske det kallas.
Kanske det tråden handlar om.
2021-03-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Man kan tycka att han borde ha lite bättre ordning på sina papper. Ser ju inte bar ut att han slarvar bort så pass viktiga dokument.

Funbo-Hov*gården 11 som ligger där i krokarna var ju inte så hutlöst dyr. 950 kSEK.
Och då är tomten ca 10000 kvm.

Hur stor är Ebba-Esbjörn tomten? 2000 kvm? Skalar man skulle den i så fall gå på 190 kSEK.
Hoppas den är större. Annars har Esbjörn närmast gjort sig skyldig till bedrägeri. Eller ocker kanske det kallas.
Kanske det tråden handlar om.

Binninges papper ligger i kartonger och tid att packa upp finns inte då han är upptagen med att stalka Ebba och supa.
https://www.facebook.com/1406961290/posts/10225084740331455/?d=n

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in