2021-03-08, 22:54
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Absolut, men omständigheterna och rykterna gör det dock helt otroligt. Ingen kommer plötsligt på att hoppa ner i en grotta och spränga sig.

Sen tror jag dock att både grottan och sprängningen mest är märkliga teorier. Snubben lär ha snubblat ner och bara dött i skogen. Efter några veckors dekomposition är det nog lätt för vilddjur att slita isär den.

Jag lutade på att ha fallit ned och fastnat i skrevan tills uppgifterna om att polisen har fått fram material som visar att han har varit där tidigare.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2021-03-08 kl. 22:58.
Citera
2021-03-08, 22:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Med tanke på de utbildningstecken han bär på sin uniform ter det sig osannolikt att han var den typen som utsatte sig för medveten fara om han inte var tvungen till det.

Kustjägare, Flygbasjägare, Fallskärmsjägare samt FAC, Forward air controller.

Har man de här utbildningarna i bagaget ser jag det som osannolikt att man inte är riskmedveten och därmed inte agerar dumdristigt.

91:an Karlsson skulle högst troligt av misstag kunna ramla ner i ett hål på ett berg men knappast den här mannen, känns inte särskilt troligt.

En spekulation bland andra.

Jag håller med om att det är märkligt att en elitsoldat råkar ramla ner i någon grotta. Men det finns ingen teori idag som jag håller mer trovärdig.

Att råka halka ner i en grotta och slå sig fördärvad låter mer troligt än att han skulle ha sprängt sig själv, jagad av en polsk soldat eller att Mossad låg bkom det.
Citera
2021-03-08, 22:57
Medlem
Jag tror att han första tanke var helt annat än att spränga sig själv.Han kanske gick all in med swe. Tänk om han sen kände att hur jag än försöker så är jag turk och kommer aldrig bli något annat. Men sen kände han att jag smäller av i skogen istället för att ta den mitt i centrala Stockholm?
Senast redigerad av Morbror Frans 2021-03-08 kl. 23:02.
Citera
2021-03-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Bara att kolla på skorna som hittades för att förstå det var Deniz.
Det kanske räcker som flashback bevis, men de jobbade med en mordutredning, och jag tror de är lite nogrannare än så.
Citera
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maraki
Finns bilder i annan tråd om Deniz där det diskuterats vad det kan var. Riktigt otäckt!ser ut som rester av en fot/ben. Den som tog bilderna har lämnat in dom till polisen så att dom kan städa upp efter sig.
Länk?
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag lutade på att ha fallit ned och fastnat i skrevan tills uppgifterna om att polisen har fått fram material som visat att han har varit där tidigare.

Det är iofs inte så märkligt. Gillar man natur så är området kanon. Jag har själv varit där många gånger. Dock inte just där han påträffades.
Citera
2021-03-08, 22:59
Medlem
OM han tog livet av sig och inte ville bli hittad är det en illa vald plats. Visst är Tyresta-reservatet stort och det är inte i den här delen barnfamiljerna flockas precis men det rör sig mycket folk i hela det gamla brandområdet och krokarna runtomkring. Ingen slump att han hittades så fort det blev mildare väder. Inte ens i de mest oländiga delarna går du hundra meter utan att hitta nåt skit folk slängt ifrån sig.
Citera
2021-03-08, 23:02
Medlem
karlsoons avatar
Dödsfallet har hur som helst ingenting att göra med hans jobb.
Hans bror verkar ju vara lika knäpp han, som sa att han trodde Deniz gått under jorden för något jobbuppdrag. Hahaha jo tjena då brukar man verkligen gå under jorden.
Citera
2021-03-08, 23:02
Medlem
Tuttarna-I-Soppans avatar
Krig och död, ett fjärran land,
gråt och svält, ett land i brand.
Men i sken från en handgranat,
i basker blå stod en svensk soldat.

tyckte han såg så deppig där på det kortet från övervakningskameran på ICA. nån som vet vad han köpte?

Vila I Frid Deniz.
Citera
2021-03-08, 23:03
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det är iofs inte så märkligt. Gillar man natur så är området kanon. Jag har själv varit där många gånger. Dock inte just där han påträffades.

Nej inte i sig men att han borde ju då ha känt till att terrängen på plats är förrädisk och sådant snappar väl vem som helst med lite skogsvana.
Citera
2021-03-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans
Jag tror att han första tanke var helt annat än att spränga sig själv.Han kanske gick all in med swe. Tänk om han sen kände att hur jag än försöker så är jag turk och kommer aldrig bli något annat. Men sen kände han att jag smäller av i skogen istället för att ta den mitt i centrala Stockholm?
Det här är väl den mest logiska förklaringen att han insåg detta och tog livet av sig.
Citera
2021-03-08, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maraki
Finns bilder i annan tråd om Deniz där det diskuterats vad det kan var. Riktigt otäckt!ser ut som rester av en fot/ben. Den som tog bilderna har lämnat in dom till polisen så att dom kan städa upp efter sig.

Vilken tråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in