2021-03-08, 21:51
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Visst kan det vara så. Men att springa iväg ett par mil för att på ett jättemysko sätt ta livet av sig är väldigt otroligt.

Ja det är det ju men att han kan ju ha tänkt som så att han hinner då tänka igenom saker och förhoppningsvis komma på bättre tankar.

Eller så var det en mötesplats, så har jag tänkt lite att han har mött någon där och sedan sagt ett bestämt nej vilket kostade honom.

Vad och hur det än var så kommer vi inte att få veta mer än att han är död.
Citera
2021-03-08, 21:54
Medlem
RIP Deniz.
Nu kan väl spekulationerna om vilken militär makt som han sällat sig till bli sanning och dö. Han dog utan annan militär stats inblandning. Samt till den som filmade sig själv i syfte att göra det klart att det var Deniz de hade hittat innan de konfirmerat personen, vad vet du om försvinnandet???
Citera
2021-03-08, 21:56
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det är inte så lätt om man är uppvuxen i kontext där homosexualitet inte accepteras och där familjen betyder allt. Kanske kan man inte ens själv acceptera sin läggning utan försöker kämpa emot den genom att visa sig som en riktig man, en militär och en idrottsman. En dag får man kanske nog och ser inget annat alternativ än att ge upp och ta sitt eget liv istället för att leva i lögn.

Visst finns det någon extremt liten minoritet som känner så. Men rent statistiskt känns det inte troligt.
Citera
2021-03-08, 21:57
Medlem
Det finns styrkta uppgifter att Arda googlat hur man köper en SL-biljett när han redan hade ett giltigt SL-kort. Ett SL-kort är inget som är otympligt att ha med sig i en liten ficka när man ska ut och springa. Att däremot ha en pappersbiljett med sig ut som en bättre lösning i blött och fuktigt novemberväder är ju helt efterblivet och inte något som Arda skulle ha sett som lösning till sin löptur.
Han ville lämna sina ägodelar hemma för han hade ett mål, att befria sig ifrån allt han hade i den värld han kände var så jobbig att leva i.
Arda planerade förmodligen sitt självmord en lång tid eftersom han haft dessa känslor hela sitt liv. Allt skulle se bra och normalt ut vid utförandet. Det skulle lyckas, för han var inte den som misslyckades med ett åtagande.

Inte en enda bild har producerats på en leende Arda under tiden han var försvunnen.(Inte som jag har sett iaf) Istället är det bara bilder med det deprimerande Mona-Lisa leendet. Hur kan det komma sig om han var så älskad och folk kände han så väl som dom påstår, att INGEN har en bild på han med ett praktleende?
Jag tror alla kände soldaten Arda, inklusive hans familj men att få om någon kände honom på riktigt privat.
Citera
2021-03-08, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Hur vet man att det man tror sig veta är sanningen? Vad var sant enligt dig med estonia för 3 år sen, var det ett hål eller inte där foliehattarna sa att det var ett hål?

Hur är något på något sätt vattentätt om man får det föklarat för sig av någon annan men inte kan bekräfta det själv? Du verkar vara en person med mycket studieskulder "min fröken sa så och då är det så, vattentätt"

Du har fortfarande inte förstått vad jag menade med ”jag skiter fullständigt i om du tror mig eller inte”? Jag har liksom upprepat det två-tre ggr nu. Vi hoppas att sanningen kommer fram och att du den dagen tänker på hur dum du lät på FB.

Dessutom är dokumenten ÅTERSKAPADE från DAs dator. De hade mao blivit raderade eller förstörda. Säger det igen, han ville inte bli hittad.
Citera
2021-03-08, 21:58
Medlem
Rassesvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Den här händelsen har av någon anledning lockat fram en särskilt stor mängd galningar, dårar och troll. Kolla bara i den här tråden - helt sanslöst.
Ja, jag har varit på Flashback sedan runt 2004-2005 och det här kan vara bland det värsta jag sett. Mängden arrogans, stollar, lögnare och absurda teorier har jag aldrig sett i en tråd förut.

Men det blir väl så när "den breda massan" hittar till någonting och folk sitter hemma pga Corona.
Citera
2021-03-08, 21:59
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Den här händelsen har av någon anledning lockat fram en särskilt stor mängd galningar, dårar och troll. Kolla bara i den här tråden - helt sanslöst.

Kryllar av dessa och ger en god förståelse att man ständigt är omringad av dessa. Vill inte veta hur mycket idioter som finns där ute. Konspirationsteoretikerna är bland de värsta.
Citera
2021-03-08, 22:01
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Visst kan det vara så. Men att springa iväg ett par mil för att på ett jättemysko sätt ta livet av sig är väldigt otroligt.

Du menar att han hade någon slags tvångstankar? Att om han sa 50km så MÅSTE han bara springa exakt 50km?

Han behöver inte ha sprungit en endaste meter överhuvudtaget. Han kan ha tagit tunnelbanan, buss och sen promenerat sista biten.

Helt sjukt vad folk i den här tråden tar de 50km så bokstavligt.
Citera
2021-03-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jobbjakt
Jag googlade på David Goggins och hittade en fd Navy Seal, jag antar att det är han du menar? Menar du då att Deniz Arda omöjligt kan ha tagit sitt eget liv eftersom han han var en elitsoldat med så starkt psyke att sådana tankar aldrig skulle drabba honom?

Han är mer känd för sina meriter inom ultralöpning alltså killen är unik, han har också världsrekord inom pull-ups, om jag inte minns fel (24 timmar och endast göra pull-ups). Det är orättvist att jämföra någon människa med honom. DA var bäst i Sverige utan tvekan, men tror det hela handlar om en olycka. Vi får helt enkelt invänta vad NFC har att säga, oavsett tragiskt att vi gått miste om en sådan meriterad talang/soldat.
Citera
2021-03-08, 22:02
Medlem
CountOrloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Läser tråden och tycker synd om er som måste ringa mamma varje gång ni ska lämna lägenheten så att nån vet var ni är.

Har själv sprungit 2-3 mil i skog, även nattetid, utan vare sig telefon och folk som vet var jag är. Det är nämligen en avsevärt större risk att dö i t.ex. en trafikolycka än att förolyckas i en svensk skog under en löprunda.

Troligtvis har Deniz bara haft extrem otur och ramlat på fel ställe, slagit i huvudet och avlidit tämligen omgående. Hade inte hjälpt med vare sig telefon, nödraketer, konserver eller annan utrustning som ni verkar anse nödvändig på en motionsrunda.

Tack för en vettig kommentar, gjord nykter utan receptbelagd medicin.
Min analys också.
Citera
2021-03-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtybjorn
Du har fortfarande inte förstått vad jag menade med ”jag skiter fullständigt i om du tror mig eller inte”? Jag har liksom upprepat det två-tre ggr nu. Vi hoppas att sanningen kommer fram och att du den dagen tänker på hur dum du lät på FB.
Så om man säger ”jag skiter fullständigt i om du tror mig eller inte” får det du säger inte ifrågasättas eller vart vill du komma med denna idioti? Låt mig göra det tydligt för dig. Jag skiter i om du grinar när du blir ifrågasatt.

Citat:
Ursprungligen postat av dirtybjorn
Dessutom är dokumenten ÅTERSKAPADE från DAs dator. De hade mao blivit raderade eller förstörda. Säger det igen, han ville inte bli hittad.
Dessutom? Är det nästa sanning du ska presentera nu, vad bevisar det?
Citera
2021-03-08, 22:03
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ja det är det ju men att han kan ju ha tänkt som så att han hinner då tänka igenom saker och förhoppningsvis komma på bättre tankar.

Eller så var det en mötesplats, så har jag tänkt lite att han har mött någon där och sedan sagt ett bestämt nej vilket kostade honom.

Vad och hur det än var så kommer vi inte att få veta mer än att han är död.

Absolut, men omständigheterna och rykterna gör det dock helt otroligt. Ingen kommer plötsligt på att hoppa ner i en grotta och spränga sig.

Sen tror jag dock att både grottan och sprängningen mest är märkliga teorier. Snubben lär ha snubblat ner och bara dött i skogen. Efter några veckors dekomposition är det nog lätt för vilddjur att slita isär den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in