2021-03-08, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Omöjligt värre än L. Holm tråden, där var allt ifrån djupa historier om UFOn som hämtat henne till östeuropeiska traffickingligor som smugglat med henne till någon bordell i Bulgarien.

Jag vet inte hur folk kan ha så vild fantasi.

Kanske hittar de ett hål i skrovet(kroppen) som tidigare försökts döljas likt Estonia???

Ofta är dock verkligheten mer absurd än fantasin, iaf när det kommer till sådana här fall då högt utbildade militärer/poliser/agenter försvinner och sedan hittas döda.
Med den utbildning och kompetens Deniz hade är det nog inte helt omöjligt att han även hade samröre/jobbade åt SÄPO / MUST. Kan har varit involverad i utländska operationer där han trampar fel folk på foten, även inrikes. Sagt för mycket, läckt något till någon/några som inte var uppskattat. Alla med någon form av insyn i sånt här vet vad jag talar om.. Ni kan iaf vara säkra på att den riktiga anledningen till det inträffade aldrig lär nå ut till allmänhetens kännedom.
Citera
2021-03-08, 22:48
Avslutad
Sprängskador lär de väl ha färdiganalyserat inom 1 timme på forensic. Nån fallolycka verkar dock otroligt. Vi snackar inte Sarek i dimma.
Citera
Medlem
gsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Nope, jag tycker inte det tog lång tid. Tisdag kväll skickade de provet till NFC. Säg 48 timmar för att faktiskt få ut en DNA analys av det. Då är det torsdag kväll. Sen inhämtar de släktings DNA på fredagen. Sen helg. På måndagen meddelar de allmänheten EFTER att anhöriga har blivit underättade.

Tidslinjen är mina spekulationer och inte baserade på fakta.

Någon som kan svara på varför man inte slår på tandregistret utan tar DNA? Är det normalt tillvägagångssätt?
Citera
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Nope, jag tycker inte det tog lång tid. Tisdag kväll skickade de provet till NFC. Säg 48 timmar för att faktiskt få ut en DNA analys av det. Då är det torsdag kväll. Sen inhämtar de släktings DNA på fredagen. Sen helg. På måndagen meddelar de allmänheten EFTER att anhöriga har blivit underättade.

Tidslinjen är mina spekulationer och inte baserade på fakta.

Bara att kolla på skorna som hittades för att förstå det var Deniz.
Citera
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alchemist8
Ofta är dock verkligheten mer absurd än fantasin, iaf när det kommer till sådana här fall då högt utbildade militärer/poliser/agenter försvinner och sedan hittas döda.
Med den utbildning och kompetens Deniz hade är det nog inte helt omöjligt att han även hade samröre/jobbade åt SÄPO / MUST. Kan har varit involverad i utländska operationer där han trampar fel folk på foten, även inrikes. Sagt för mycket, läckt något till någon/några som inte var uppskattat. Alla med någon form av insyn i sånt här vet vad jag talar om.. Ni kan iaf vara säkra på att den riktiga anledningen till det inträffade aldrig lär nå ut till allmänhetens kännedom.

Ibland behöver man inte överanalysera, allt är inte som en film

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Bara att kolla på skorna som hittades för att förstå det var Deniz.

Ja
Senast redigerad av Aakke 2021-03-08 kl. 22:53.
Citera
2021-03-08, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarmaAndEffect
Helvete vad det spekuleras vilt som vanligt.
Bombgruppen var tillkallad pga specialkompetens och därav har hans sprängt sig själv? Lämnade telefonen hemma som många gör när man ska ut och springa - säger ingenting. Ryggsäck saknas ur hemmet - kan vara på ett antal andra platser.
Det dras snabba paralleller i kommentarerna.

Det mest logiska är väl att en olycka inträffat.

Förstår att folk är nyfikna och tycker det är kul att tänka ut olika scenarion men vi får nog reda på fakta ganska snart så fort obduktion, bland annat, är utförd.

Att en olycka inträffat ser iaf jag som osannolikt givet Ardas utbildnings bakgrund och stora erfarenhet av vistelse i skog och mark. Visst, den mänskliga faktorn kan ta livet av den skickligaste soldaten men iom att kroppen låg så skylt och avsides och dessutom av allt att döma i bitar, pekar på självmord
Citera
2021-03-08, 22:49
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Det finns ingen fakta som pekar på självmord eller att han sprängt sig själv.

Är det troligare att någon annan har sprängt honom?
Citera
2021-03-08, 22:50
Medlem
TheJackets avatar
Men vad är det här för Turkfuffens? Har han alltså sprängt sig själv?
Citera
2021-03-08, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killeisthlm
Ok.
Har du sett resterna?
Finns bilder i annan tråd om Deniz där det diskuterats vad det kan var. Riktigt otäckt!ser ut som rester av en fot/ben. Den som tog bilderna har lämnat in dom till polisen så att dom kan städa upp efter sig.
Citera
2021-03-08, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det finns ett visst intresse av att veta hur någon får tillgång till vapen och/eller sprängmedel. Om man startar en utredning kring en död gubbe är det inte så osannolikt att polisen använder samhällets resurser till att spåra sprängmedel.

"Meningslöst att starta en brottsutredning" "så är det inte möjligt att utreda något" men jag antar att du som högintelligent kan föreställa dig ett och annat angående Försvarsmaktens vapenförråd och polisens arbete kring sprängmedel. Jag får helt enkelt lita på din skarpsinniga risk- och behovsbedömning.
Du har såklart rätt, men ibland orkar man inte diskutera utan låter den andra personen tro att den har rätt. Sorgligt bara att en del måste slänga ur sig elaka kommentarer för att någon annan inte håller med.
Citera
2021-03-08, 22:53
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Men vad är det här för Turkfuffens? Har han alltså sprängt sig själv?

Ska man tro de senaste sidorna är det så eftersom de inte kunde fastställa identiteten direkt.
Citera
2021-03-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Visst kan det vara så. Men att springa iväg ett par mil för att på ett jättemysko sätt ta livet av sig är väldigt otroligt.

Det finns de som inte vill riskera att familjemedlemmar/nära anhöriga ska vara med när de hittas. Jag känner till en person som tog livet av sig i skogen för att vara säker på att inte anhöriga skulle hitta kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in