2021-03-08, 22:27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Det finns information om vilken klocka det var, Garmin Forerunner 645 Music tror jag, inte helt säker på var jag fick informationen.

Såg lite spekulationer tidigare i tråden, men om det var en sådan, så är det en MP3-spelare, så den delen är avbockad.
Citera
2021-03-08, 22:28
Medlem
Tror ni ryssarna lämnade spår?
Kommer den fantastiska svenska polisen hitta dem?
Citera
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven1337
Nu har jag läst samtliga sidor, snälla alla nya människor som kommer in nu pga genombrottet. Förpesta inte tråden med era teorier om halkningar osv. Om ni hade läst igenom tråden, kollat samtliga bilder och bildtexter, hade likväl ni förstått att detta med största möjliga sannolikhet rör sig om ett självmord med explosiv vara.
Jag har inte läst igenom de 200 sidorna men detta är alltså vad man anser inofficiellt? Att han självmordsbombat sig? Vad tyder på det annat än att han hittats sprängd?
Citera
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassesvin
Ja, jag har varit på Flashback sedan runt 2004-2005 och det här kan vara bland det värsta jag sett. Mängden arrogans, stollar, lögnare och absurda teorier har jag aldrig sett i en tråd förut.

Men det blir väl så när "den breda massan" hittar till någonting och folk sitter hemma pga Corona.

Omöjligt värre än L. Holm tråden, där var allt ifrån djupa historier om UFOn som hämtat henne till östeuropeiska traffickingligor som smugglat med henne till någon bordell i Bulgarien.

Jag vet inte hur folk kan ha så vild fantasi.

Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Tror ni ryssarna lämnade spår?
Kommer den fantastiska svenska polisen hitta dem?

Kanske hittar de ett hål i skrovet(kroppen) som tidigare försökts döljas likt Estonia???
Senast redigerad av Aakke 2021-03-08 kl. 22:31.
Citera
2021-03-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Jag har inte läst igenom de 200 sidorna men detta är alltså vad man anser inofficiellt? Att han självmordsbombat sig? Vad tyder på det annat än att han hittats sprängd?
Det finns ingen fakta som pekar på självmord eller att han sprängt sig själv.
Citera
2021-03-08, 22:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Absolut, men omständigheterna och rykterna gör det dock helt otroligt. Ingen kommer plötsligt på att hoppa ner i en grotta och spränga sig.

Sen tror jag dock att både grottan och sprängningen mest är märkliga teorier. Snubben lär ha snubblat ner och bara dött i skogen. Efter några veckors dekomposition är det nog lätt för vilddjur att slita isär den.

Med tanke på de utbildningstecken han bär på sin uniform ter det sig osannolikt att han var den typen som utsatte sig för medveten fara om han inte var tvungen till det.

Kustjägare, Flygbasjägare, Fallskärmsjägare samt FAC, Forward air controller.

Har man de här utbildningarna i bagaget ser jag det som osannolikt att man inte är riskmedveten och därmed inte agerar dumdristigt.

91:an Karlsson skulle högst troligt av misstag kunna ramla ner i ett hål på ett berg men knappast den här mannen, känns inte särskilt troligt.

En spekulation bland andra.
Citera
2021-03-08, 22:33
Medlem
selusts avatar
Det spelar ingen roll om det mest logiska är att han råkat ut för en olycka. Han ÄR sprängd till 100%. Halva kroppen var kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det finns inga vilddjur där som ger sig på en människokropp. Vi finns helt enkelt inte på deras meny. Det som bryter ner en människokropp till oigenkännlighet är insekter som saknas vintertid. Sluta med idiotiska fantasier om vilddjur.
Det där är helt fel. Rovdjur äter mer än gärna kadaver, inklusive människa. Alla rättsmedicinska studier som görs på lik och deras nedbrytning i olika miljöer görs med lik i rovdjursbur för att man ska ha en chans att studera nedbrytningen innan kroppen ätits upp eller släpats bort. De studier som gjort på lik som påträffats i naturen och alltså inte placerats där har nästan uteslutande rovdjursskador. Det är inga svenska rovdjur som jagar människa men ett det är en jäkla skillnad.
Nu finns det inte så gott om stora rovdjur i Tyresta, men att räven varit där kan man lita på. Kråkfåglar är normalt först på plats men fåglar tycker inte om skrevor och grottor så beroende på hur terrängen sett ut kan han fått vara i fred från dem.
Citera
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Det finns ingen fakta som pekar på självmord eller att han sprängt sig själv.
Det som pekar på det är den långa tid det tog för kroppen att bli identifierad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manonmanonmanon
Jag var nyfiken om man kunde se något mer på skobilden som laddats upp tidigare i tråden och drog lite i nyanserna, nu kan man även skymta den andra skon längst ned i bild.

https://ibb.co/mcj2Vgg

Originalet: https://forumbilder.com/i/rxPC

Ja, syns faktiskt och även den röda plastförpackningen eller en bit av, det pratades om. Läser nåt ?ON elr
WO?
Citera
2021-03-08, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muppliberal
Baserat på frisyren på soldatpojken, är det konstaterat sedan länge att han var rumpnisse, antar jag.

Helt övertygad om ärligt talat Deniz Arda kommer vara mer man än vad du nånsin kommer vara. Frisyren har absolut inte någon betydelse om hans sexuella läggning. Idiot kommentar. Du skriver inget intressant håll dina fingrar ifrån denna tråden.
Citera
2021-03-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Det som pekar på det är den långa tid det tog för kroppen att bli identifierad
Nope, jag tycker inte det tog lång tid. Tisdag kväll skickade de provet till NFC. Säg 48 timmar för att faktiskt få ut en DNA analys av det. Då är det torsdag kväll. Sen inhämtar de släktings DNA på fredagen. Sen helg. På måndagen meddelar de allmänheten EFTER att anhöriga har blivit underättade.

Tidslinjen är mina spekulationer och inte baserade på fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in