2021-03-02, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Kan bekräfta att det är Deniz Arda.

Källa på det?
Har du vart där och sett resterna?
Citera
2021-03-02, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Det är bara djurrester. Ingen människa!

Ok.
Har du sett resterna?
Citera
2021-03-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Ibland kanske också havsörn, kungsörn på tillfälligt besök när det vankas godsaker? Då går det undan.
vet det läggs ut kadaver från påkörda rådjur bl.a i närheten..då är det full aktivitet
Citera
2021-03-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Nu har de uppdaterat texten ser jag, ”svårtillgänglig” terräng. Med stor sannolikhet är det Deniz, skulle jag då säga.

Hittas han där, efter så lång tid, tyder det på att han avsiktligt gömt sig. Alltså att han tagit livet av sig.
Citera
2021-03-02, 10:40
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Att de säger kvarlevor får mig nästan mer att tro att det inte är Deniz, eller att styckmord har begåtts, för Deniz försvann väl i november. SÅ mycket aktivitet är det inte i skogen dessa månader, att en kropp blir "kvarlevor" på den tiden. En kropp som får ligga ute i dessa ca 3,5 kalla månader kommer inte bli särskilt sargad enligt mig. Första veckan lär inget tänkande djur komma nära för det "stinker" människa liksom. Bara det.

Björn är i ide om det ens finns där, likaså grävling, och andra potentiella asätare. Vildsvin vet jag inte heller om det finns där så det är vad räv, och fåglar lyckas med, och det lär inte vara mycket..
Det är fullt möjligt att en kropp blir sargad på det sättet under den tiden. Det finns gott om vildsvin i den skogen, samt räv och korp.
Citera
2021-03-02, 10:40
Medlem
FetFulElaks avatar
Garminklocka i närheten?

Tror fan det är Arda. Oturligt slut men vad fan?
Citera
2021-03-02, 10:41
Medlem
Han skall ha sprängts eller liknande. Verkar vara Deniz då dom hittat byxor och skor som matchar med Deniz
Citera
2021-03-02, 10:42
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Det är fullt möjligt att en kropp blir sargad på det sättet under den tiden. Det finns gott om vildsvin i den skogen, samt räv och korp.
Och varg. Det har varit en svinkallt vinter och varg har setts både på Västkusten (Halland) och Österlen
Citera
2021-03-02, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hamiltton
Han skall ha sprängts eller liknande. Verkar vara Deniz då dom hittat byxor och skor som matchar med Deniz

Hur vet du det?
Citera
2021-03-02, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter

Det är det inte, han lär lukta människa lång väg så han får säkert vara helt ifred flera veckor efter döden, sen är det oländig terräng också och vildsvin klättrar inte direkt, inte ens räven kan ju det som tex ett lodjur kan. Jag är förvånad de kallar det kvarlevor. Det får mig att tro att något skett (styckmord), och/eller att det inte är Deniz. Eller borde de ha kallat det ett lik. Fan på bara 3,5 månad kallt kan man nästan se på kroppen vem det är, och särskilt kläderna!
Citera
2021-03-02, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hamiltton

Vadå som japanerna under WW2? Handgranat underhaken eller mot bröstet? Eller har han försökt leka med sprängmedel. Det borde han veta bättre än att göra..

Referens på "sprängning"?
Citera
2021-03-02, 10:48
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Och varg. Det har varit en svinkallt vinter och varg har setts både på Västkusten (Halland) och Österlen

Nej det har det inte varit, det var svinkallt 2,5 v i februari typ. Annars har det varit mest plusgrader här. Jag bor typ 5 km från Tyresta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in