2021-03-08, 22:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigertwo
Jävlar var folk hänger upp sig på telefonen. Han hade en aktivitetsklocka. Jag har en själv. Med klockan loggar du löprundan och får information om tider, puls, kadens och allt man kan tänka sig. Den har lika bra GPS som telefonen, och laddar automatiskt upp till valfri träningsapp efter avslutat pass. Den laddar dock först upp rundan efter passet.
De flesta har inbyggt stöd för spotify där du lagrar spellistor när du har tillgång till WiFi. Samt de har stöd för Bluetooth-hörlurar.

Alla som tränar lite seriöst idag och önskar statistik har en. De har även ofta larm som kan aktiveras och skickas till utvald person, men endast om den är parad till telefon.

Sedan jag skaffade min har jag aldrig haft telefonen med på mina löprundor. Telefonen är tung när man löper, och man slipper den gärna. Speciellt på en löprundan kanske man inte vill bli nådd heller. Lugn och ro är skönt.. själv hade jag höjt mer på ögonbrynen ifall han haft en klocka och ändå släpat med sig telefonen, för då hade klockan varit ett bortkastat köp.

Vet vi mer om löparklockan? Vilket märke, vilken typ? Det finns ganska imponerande smarta klockor idag. Polaren har en hologramklocka från Kina som kostade runt 1000 kr. Den kan göra typ allt och har 4g stöd.
Citera
2021-03-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigertwo
Jävlar var folk hänger upp sig på telefonen. Han hade en aktivitetsklocka. Jag har en själv. Med klockan loggar du löprundan och får information om tider, puls, kadens och allt man kan tänka sig. Den har lika bra GPS som telefonen, och laddar automatiskt upp till valfri träningsapp efter avslutat pass. Den laddar dock först upp rundan efter passet.
De flesta har inbyggt stöd för spotify där du lagrar spellistor när du har tillgång till WiFi. Samt de har stöd för Bluetooth-hörlurar.

Alla som tränar lite seriöst idag och önskar statistik har en. De har även ofta larm som kan aktiveras och skickas till utvald person, men endast om den är parad till telefon.

Sedan jag skaffade min har jag aldrig haft telefonen med på mina löprundor. Telefonen är tung när man löper, och man slipper den gärna. Speciellt på en löprundan kanske man inte vill bli nådd heller. Lugn och ro är skönt.. själv hade jag höjt mer på ögonbrynen ifall han haft en klocka och ändå släpat med sig telefonen, för då hade klockan varit ett bortkastat köp.
GPS klocka funkar ju jävligt bra. varför va han borta så jävla länge då? Därför lämna han sin telefon hemma för att inte bli hittad på ett tag
Citera
2021-03-08, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gentlemahn
Om han nu har begått självmord - varför göra det på en central plats, på en av Sveriges mest besökta naturområden? Jag köper det inte.
Varför inte? Centralt men ändå avskiljt. Kan springa dit. Vad ska han göra, ta bussen ut på vischan och vandra i timmar?
Citera
2021-03-08, 22:17
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Absolut, men omständigheterna och rykterna gör det dock helt otroligt. Ingen kommer plötsligt på att hoppa ner i en grotta och spränga sig.

Sen tror jag dock att både grottan och sprängningen mest är märkliga teorier. Snubben lär ha snubblat ner och bara dött i skogen. Efter några veckors dekomposition är det nog lätt för vilddjur att slita isär den.
Det finns inga vilddjur där som ger sig på en människokropp. Vi finns helt enkelt inte på deras meny. Det som bryter ner en människokropp till oigenkännlighet är insekter som saknas vintertid. Sluta med idiotiska fantasier om vilddjur.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Jag antar att den militära kopplingen frigör en stor del av dårarna. Det är någonting med jägarutbildningen som triggar en viss särskild typ av människa.

Sportlov är en annan delförklaring, många barn i tråden.

Sedan är det säkert så att Coronaisoleringen i allmänhet har gjort folk skogstokiga.
Vad syftar ni på för kommentarer, egentligen? Har sett långt värre trådar under min tid här.
Citera
Medlem
Citat:
Vet vi mer om löparklockan? Vilket märke, vilken typ? Det finns ganska imponerande smarta klockor idag. Polaren har en hologramklocka från Kina som kostade runt 1000 kr. Den kan göra typ allt och har 4g stöd.
Det finns information om vilken klocka det var, Garmin Forerunner 645 Music tror jag, inte helt säker på var jag fick informationen.
Citera
2021-03-08, 22:21
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Men snälla nån. Det där kan de väl ha rett ut nu under de dagar som gått sedan han hittades? Klart försvaret är informerade. Meningslöst att starta en brottsutredning om den misstänkte är död. Det brukar man inte belasta samhällets resurser med.

Om han snott lite sprängdeg så är det inte möjligt att utreda något om det heller. Det är som om du skulle sno några meter toapapper på ditt gruppboende. Ingen skulle märka det och det brottet skulle knappast gå att utreda.

Det finns ett visst intresse av att veta hur någon får tillgång till vapen och/eller sprängmedel. Om man startar en utredning kring en död gubbe är det inte så osannolikt att polisen använder samhällets resurser till att spåra sprängmedel.

"Meningslöst att starta en brottsutredning" "så är det inte möjligt att utreda något" men jag antar att du som högintelligent kan föreställa dig ett och annat angående Försvarsmaktens vapenförråd och polisens arbete kring sprängmedel. Jag får helt enkelt lita på din skarpsinniga risk- och behovsbedömning.
Citera
2021-03-08, 22:23
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det finns inga vilddjur där som ger sig på en människokropp. Vi finns helt enkelt inte på deras meny. Det som bryter ner en människokropp till oigenkännlighet är insekter som saknas vintertid. Sluta med idiotiska fantasier om vilddjur.

https://www.mitti.se/nyheter/tyresos-vilda-liv-finns-runt-hornet/lmqjm!2173437/

https://www.tyreso.se/boende--miljo/naturvard-och-miljo/viltvard-och-skyddsjakt.html
Citera
2021-03-08, 22:25
Medlem
KarmaAndEffects avatar
Helvete vad det spekuleras vilt som vanligt.
Bombgruppen var tillkallad pga specialkompetens och därav har hans sprängt sig själv? Lämnade telefonen hemma som många gör när man ska ut och springa - säger ingenting. Ryggsäck saknas ur hemmet - kan vara på ett antal andra platser.
Det dras snabba paralleller i kommentarerna.

Det mest logiska är väl att en olycka inträffat.

Förstår att folk är nyfikna och tycker det är kul att tänka ut olika scenarion men vi får nog reda på fakta ganska snart så fort obduktion, bland annat, är utförd.
Citera
2021-03-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08killen
GPS klocka funkar ju jävligt bra. varför va han borta så jävla länge då? Därför lämna han sin telefon hemma för att inte bli hittad på ett tag
GPSen är till för att logga rundan. Inte bli spårad... Aktiviteten laddas först upp när du aktivt avslutar den och väljer att spara aktiviteten, samt när klockan får tillgång till nätverk via den ihopparade telefonen vilket sker när man kommer hem.

Det nämns i artiklar att han sprang just för att prova den nya klockan. Den absolut främsta anledningen till att ha en sådan här klocka är för att slippa ha en telefon med sig. Klockan klarar allt ! Deniz var seriös med sin träning. Därför köpte han en bra träningsklocka som mäter träning bättre än en telefon, och lämnade den tunga telefonen hemma. Så jävla enkelt är det.
Citera
2021-03-08, 22:26
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
https://www.mitti.se/nyheter/tyresos-vilda-liv-finns-runt-hornet/lmqjm!2173437/

https://www.tyreso.se/boende--miljo/naturvard-och-miljo/viltvard-och-skyddsjakt.html
Som sagt, vi finns inte på deras meny.
Citera
2021-03-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
https://www.bildtagg.se/bild/rydib4x6pptgsgbou73d1bo
https://ncssm.instructure.com/courses/1674/files/327227/download?download_frd=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in