Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Jag har väldigt svårt att se framför mig SE springa rätt så fort uppför den långa trappan. Hade han verkligen den orken och konditionen. Undrar om han trodde sig själv om att klara av det?
SE hade ju en liten väska som han bar i handen. Men GW Persson har sagt att i den väskan fick iallafall ingen revolver plats. Den var för liten. Men ok., man kan ju ha en innerficka på en rock eller jacka förstås. Men väskan var för liten. Hans utseende stämmer ju inte heller alls med den bilden som gick ut i tidningarna som den sk. konstnären hade tecknat från sitt fönster var det väl. Om man nu överhuvudtaget ska tro på att det var mördaren hon sett. Jag sade till min sambo att den bilden såg ut som en kille från Irak, så då trodde jag att det hade att göra med Iran-Irak konflikten som var aktuell då och som Palme var engagerad i och lade sig i. Han verkade ju känna stort ansvar för övriga världen. Ja alla hade sin lilla egna tro på den tiden. Eller tänkte man, kanske Krister Pettersson som fått ett uppdrag för en skaplig summa. Eller kanske, kanske, någon rival till honom med samma älskarinna. Men det blir ju lite för omoraliskt och snaskigt att ha dom tankarna, så Det vågade man inte ens säga till någon.
Personligen har jag aldrig trott på något utrikiskt. Det fanns ett enormt hat i vissa kretsar i landet mot Olof Palme vid den här tiden. Har man inte det klart för sig är det nog svårt att se SE som GM. Jag trodde att det var något åt EAP-hållet men även en ensam mördare som triggats av hatkampanjerna. Märk väl, inte en ensam
galning. Det räckte med en bakomliggande
motivationsbild och en snedtändning av någon anledning och om då "någon av
oss råkar gå omkring med ett vapen, så ... pang!".
Mer komplicerat än så var det nog inte men kanske just därför blev knepigt att lösa, inte minst på grund av en smart GM.
https://www.resume.se/alla-nyheter/opinion/engstrom-koden-kommunikationsknepen-som-lurade-en-nation/
Och jodå, jag har också låtit mig luras av den där vittnessagan till ungefär 10-11 juni 2020 och tog väldigt lätt på Filters lösning 2018