2021-03-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Han var inte sprängd och han begick inte självmord. Det var en olycka under en löptur och familjen kommer bekräfta detta inom de närmsta dagarna. Familjen var såklart informerad långt innan den officiella identifieringen.

Vila i frid.

Jag önskar innerligt att du har rätt i detta för då var han glad, hade en plan och mådde ganska bra när han omkom.
Citera
2021-03-08, 19:54
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWickedWitch
Nja, det känns inte så sannolikt.
Det är ju redan mer eller mindre klarlagt att det var en soldat från Polen som "hittade" DA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AN68
Tråden är lång och jag har missat den. Har du en länk? Jag testade sökfunktionen men fann bara ett par inlägg där man diskuterade en video.

Har inte sett den själv tyvärr. Och även borttagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalaceRoyale
Det har varit militärövningar i området. Inte kan han ha plockat upp en granat?
Han om någon borde väl ha koll på hur de ser ut....

När var övningen? Vet du om det använts sprängmedel vid övningen?

Kanske har Deniz lett en övning just på denna plats. Kanske är den sprängda grisen som hittades en gris som man övade på? En granat kanske fattades efter övningen, och Deniz begav sig dit för att leta innan han skulle upp till Arvidsjaur.

Dom använder ju grisar titt som tätt för att öva allt möjligt på.

Dom kanske testat en handgranat på en bedövad gris just där, för att lära sig ta hand om splitterskador?

Därav tillkallades bombgruppen, för man visste att det hade pågått sprängövning just där.
Citera
2021-03-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
Jag önskar innerligt att du har rätt i detta för då var han glad, hade en plan och mådde ganska bra när han omkom.
Jag har fått det bekräftat att det rör sig om en olycka. Man visar inte gärna upp ett tre månader gammalt lik för anhöriga och liket måste givetvis identifieras officiellt även om man utifrån kläder och annat kan vara praktiskt taget säker på vem det är. Bombgruppen har överhuvudtaget inte varit på platsen.

Det är bara hoppas att han slog sig så illa i fallet att han dog direkt.
Citera
2021-03-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Det är ju redan mer eller mindre klarlagt att det var en soldat från Polen som "hittade" DA.

Vart har du fått den informationen ifrån? Så vitt jag sett så var det det en privatperson som fann kvarlevorna.

Dock tror jag inte ett dugg på vad media skriver eller polisens information.
Så din teori kan mycket väl stämma.
Citera
2021-03-08, 19:57
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det var ett jävligt udda och osannolikt exempel på vad en NORMAL motionär skulle ha med sig.

Jag spekulerar. Jag vet inte. Har aldrig påstått att jag vet. Jag tror att han sprängde skallen av sig. Det baserar jag på att bombtekniker kallades till fyndplatsen och att han låg i en skreva som man osannolikt ramlar ner i av en slump. Att han drog iväg utan mobil och utan plånbok tyder också på självmord.

Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det håller jag med om. Att springa en längre sträcka utan att lyssna på ljudbok eller musik är nog bara elitidrottare som tävlar gör. Visst finns det undantag men jag tror att de flesta har med sig en mobil. Känns snarare som att han inte ville bli spårad och kanske aldrig hittad

Plånbok tar man nog inte med sig på en lång löprunda i skogen. Finns få bankomter där. Mobil kan man lämna hemma om man inte vill bli störd. Finns mp3-spelare för runt en hundring numera. Springer man i åtsittande löparkläder så kan det vara bökigt med en mobil om det inte finns fickor.
Citera
2021-03-08, 19:58
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Sprängning? Men inte en kotte i sthlm som rapporterat denna sprängning.
Logiskt vore det otroligt att ingen hört denna smäll.

Vad fan massa blattar smäller fyrverkerier och knallskott konstant. Ingen jävel reagerar på en smäll. Dessutom var det långt ute i skogen, inte mitt på Sergels torg. Dessutom i en bergsskreva. Dessutom kanske en väldigt liten laddning. Allt smäller inte som i de dåliga actionfilmer du bränt sönder hjärnan med att titta på.
Citera
2021-03-08, 20:00
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det är väl inget unikt med att människor tar livet av sig?

Det är heller inte helt unikt att sprängmedel används vid självmord. Googla så hittar du ett antal. Sedan så kommer de flesta sådana inte till allmänhetens kännedom förstås.

Varför tycker du det är så konstigt?

Det vore ett humant sätt att dö på. Snabbt och utan smärtor. Det är också hänsynsfullt mot omgivningen att bege sig till en avskild plats och krypa ner i en klippskreva istället för att hoppa framför ett tåg med allt det ställer till med för andra.

Han hintade om att han skulle till Tyresta och trodde säkert att kroppen skulle hittas mycket snabbare än den gjorde. Så han trodde nog inte att de anhöriga skulle få leva i ovisshet så länge.

Ja, men just att spränga bort skallen. Det kan inte vara särskilt vanligt.
Citera
Medlem
JaffarByn163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znholo08
Jag har fått bekräftat från pålitliga källor att det rör sig om ett genomtänkt och planerat självmord. Han sprängde sig själv i luften. Extremt tragiskt. Må han vila i frid. Alla tankar till hans familj, vänner och arbetskollegor.

Vet inte om jag vågar tro på det här.
Citera
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Plånbok tar man nog inte med sig på en lång löprunda i skogen. Finns få bankomter där. Mobil kan man lämna hemma om man inte vill bli störd. Finns mp3-spelare för runt en hundring numera. Springer man i åtsittande löparkläder så kan det vara bökigt med en mobil om det inte finns fickor.

Men han hade en löparryggsäck med sig!
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex

Så en polsk soldat sprängmördar DA och låtsas månader senare vara en förbipasserande svampplockare som bara råkar hitta kroppen?

Snacka om att på ett onödigt sätt göra sig själv till mistänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in