Det var inte syftet med mitt inlägg. Det var ett ifrågasättande av fotot som påstås föreställa ett ben som polisen skulle ha missat och lämnat kvar på platsen.
Det är inte helt ben. Det kan även vara delar av en arm, eller något annat.
Möjliga förklaringar: polacken såg byxor och skor som inte satt på en intakt kropp. Eller så var det trasiga byxor och en sko lös samt den andra på foten. Eller så har djur förflyttat delar av en arm eller dragit ut ett ben. Eller så är kläderna förstörda på något sätt, fast man såg var det var för plagg.
är han sprängd. Menar du att han själv gjort det. Och du kan veta att han inte är sprängd av någon annan
Han var inte sprängd och han begick inte självmord. Det var en olycka under en löptur och familjen kommer bekräfta detta inom de närmsta dagarna. Familjen var såklart informerad långt innan den officiella identifieringen.
"Polisen tog dna-prov från de funna kroppsdelarna för att fastställa personens identitet och nu har resultaten kommit. De visar att det var Deniz Ardas kropp som hittats."
Så vad säger ni - Hittades han i delar eller hel och intakt?
Vi vet varken om Deniz tog sitt liv eller varför bombtekniker kallades till platsen. Varför låsa sig vid enbart ett påhittat scenario? Du undrade: "Vad för misstänkt föremål skulle en normal motionär ha med sig?" och fick ett exempel. Att en bombgrupp tillkallas behöver inte innebära det mest hemska alternativet
Det var ett jävligt udda och osannolikt exempel på vad en NORMAL motionär skulle ha med sig.
Jag spekulerar. Jag vet inte. Har aldrig påstått att jag vet. Jag tror att han sprängde skallen av sig. Det baserar jag på att bombtekniker kallades till fyndplatsen och att han låg i en skreva som man osannolikt ramlar ner i av en slump. Att han drog iväg utan mobil och utan plånbok tyder också på självmord.
Kan inte smälta att han lämnade mobiltelefonen hemma någonting stämmer inte med det!
Det håller jag med om. Att springa en längre sträcka utan att lyssna på ljudbok eller musik är nog bara elitidrottare som tävlar gör. Visst finns det undantag men jag tror att de flesta har med sig en mobil. Känns snarare som att han inte ville bli spårad och kanske aldrig hittad
"Det enda som uppenbart saknades från lägenheten var Deniz träningsklocka, löparskor och en ryggsäck. Han hade varken med sig mobil, plånbok, SL-kort eller pass."
Nu, med tanke på en del snack här inne ang, sprängning och bombfolk så funderar jag på vad han hade i ryggsäcken? Proteinbar, vatten kan man ju ha på livremmen. Jag såg också en bild på en pannlampa?
Ska man springa på ett berg i mörker, 5 mil sidan om stigarna med en pannlampa? Verkar inte så himla genomtänkt av en elit soldat...
Obs, enbart spekulation från min sida.
Inga konstigheter, bara en tragisk olycka =/ Ibland snubblar man tyvärr. om polisen ikke finner konstigheter så behöver inte vi göra det heller...Ibland händer olyckor även den bästa...
Omöjligt att veta om det är gjort av nån annan. Finns det rapporter om nån hört sprängning i området vid tiden han försvann?
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Tyvärr uppsprängd i bitar, troligen av en soldat från Polen
Det måste inte vara så spektakulärt. Han kanske tänkte att han skulle bli begravd under massorna, och sen kunde hans minne leva vidare som en spännande agentstory. Familjen skulle besparats skammen av ett självmord, men han misslyckades.
Att de relativt snabbt konstaterar att det inte ligger brott bakom, tyder inte det på att det funnits ett självmordsbrev el dyl? Eller är det i själva verket de det undersökt under dessa dagar?