Citat:
Ursprungligen postat av
Provia100
Jag är också med dig till 100%
Orkar inte leta källor men hans vän berättade tidigt i en tidningsartikel att DA var en mycket, mycket noggrann person som alltid gjorde allt till perfektion. Allt.
Detta var troligtvis noga planerat och om jag förstår dom som kan självmord så infinner sig ett stort välmående och lugn hos den person som har bestämt sig. DA skulle äntligen få ro med det som malde inom honom. Han kunde därför leva helt normalt ända in i det sista och utföra sitt avslut så som tänkt. En person som presterar på den nivån som han gjorde har givetvis en enorm drivkraft och när inte den når fram eller man upplever en storbesvikelse med det uppnått så kan denna kraft nog bli övermäktig och destruktiv. Någon berättade helt kort att de kvarlevor man hittat var DA och att det hade skett en sprängning. Jag tror därför att det var exakt så det gick till. Han tog av sig kläderna och kröp ihop i en skreva för att få maximal effekt av detonationen utan att skada något eller någon runt honom. Detta hindrade säkert också ljudet från att sprida sig någon längre sträcka.
Han lyckades med allt han företog sig i livet. Så även detta. Vila i frid Deniz
Allt detta är givetvis ren spekulation från min sida.
Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Rätt många - redan i tråden om hans försvinnande var den mest troliga teorin från dag ett självmord.
All statiskt talar för det. Med tanke på att ca 900 svenska män om året begår just självmord så var det uppenbar en lågoddsare. När så en kropp hittades i en nationalpark som var en rimlig plats med tanke på att han skulle "ut och springa" så var även det en rejäl lågoddsare.
Jag tänkte också självmord ganska direkt när han inte dök upp efter löprundan.
Lite typiskt sådana "A-människor" att även självmordet är planerat och genomfört 100% i detalj. Lite lajban just med sprängning som metod men med tillgång till sprängdeg etc i tjänsten så kan det faktiskt visa sig vara det bästa och säkraste alternativet om man inte vill hänga sig eller göra livet surt för en lokförare.
Har han använt sprängdeg eller kanske pentylstubin(?) så har han nog placerat en relativt liten laddning runt halsen nånstans och sprängt av sig huvudet. Kan se framför mig hur de sprängt av träd med pentyl på nån övning och Deniz tänkte "det där kunde varit min nacke".
Skulle det visa sig att han använt just pentylstubin så får ni gärna tagga mig så jag vet hur rätt jag hade.
Sist men inte minst så beklagar jag sorgen för de anhöriga och kan inte låta bli att undra vad som fick Deniz att ta sitt liv. Hård soldat som inte vågade visa sig sårbar? Pedofila tendenser som inte gick att leva med? Vi lär väl aldrig få veta.