2021-03-08, 17:54
Medlem
ostfrallan39s avatar
Vila i frid Deniz.
Citera
2021-03-08, 17:56
Medlem
Frontlinjens avatar
En stor förlust för hans anhöriga, kollegor, vänner och inte minst Sverige. Basker av.
Senast redigerad av Frontlinjen 2021-03-08 kl. 18:02.
Citera
2021-03-08, 17:56
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provia100
Jag är också med dig till 100%

Orkar inte leta källor men hans vän berättade tidigt i en tidningsartikel att DA var en mycket, mycket noggrann person som alltid gjorde allt till perfektion. Allt.

Detta var troligtvis noga planerat och om jag förstår dom som kan självmord så infinner sig ett stort välmående och lugn hos den person som har bestämt sig. DA skulle äntligen få ro med det som malde inom honom. Han kunde därför leva helt normalt ända in i det sista och utföra sitt avslut så som tänkt. En person som presterar på den nivån som han gjorde har givetvis en enorm drivkraft och när inte den når fram eller man upplever en storbesvikelse med det uppnått så kan denna kraft nog bli övermäktig och destruktiv. Någon berättade helt kort att de kvarlevor man hittat var DA och att det hade skett en sprängning. Jag tror därför att det var exakt så det gick till. Han tog av sig kläderna och kröp ihop i en skreva för att få maximal effekt av detonationen utan att skada något eller någon runt honom. Detta hindrade säkert också ljudet från att sprida sig någon längre sträcka.

Han lyckades med allt han företog sig i livet. Så även detta. Vila i frid Deniz

Allt detta är givetvis ren spekulation från min sida.

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Rätt många - redan i tråden om hans försvinnande var den mest troliga teorin från dag ett självmord.
All statiskt talar för det. Med tanke på att ca 900 svenska män om året begår just självmord så var det uppenbar en lågoddsare. När så en kropp hittades i en nationalpark som var en rimlig plats med tanke på att han skulle "ut och springa" så var även det en rejäl lågoddsare.

Jag tänkte också självmord ganska direkt när han inte dök upp efter löprundan.

Lite typiskt sådana "A-människor" att även självmordet är planerat och genomfört 100% i detalj. Lite lajban just med sprängning som metod men med tillgång till sprängdeg etc i tjänsten så kan det faktiskt visa sig vara det bästa och säkraste alternativet om man inte vill hänga sig eller göra livet surt för en lokförare.

Har han använt sprängdeg eller kanske pentylstubin(?) så har han nog placerat en relativt liten laddning runt halsen nånstans och sprängt av sig huvudet. Kan se framför mig hur de sprängt av träd med pentyl på nån övning och Deniz tänkte "det där kunde varit min nacke".

Skulle det visa sig att han använt just pentylstubin så får ni gärna tagga mig så jag vet hur rätt jag hade.

Sist men inte minst så beklagar jag sorgen för de anhöriga och kan inte låta bli att undra vad som fick Deniz att ta sitt liv. Hård soldat som inte vågade visa sig sårbar? Pedofila tendenser som inte gick att leva med? Vi lär väl aldrig få veta.
Citera
2021-03-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostfrallan39
Vila i frid Deniz.
Hoppas att han fick frid, verkligen 🙏
Synd att han såg det som den enda vägen ut. Måste ha planerat ett tag då han även varit å fotat platsen men sen raderat bilderna
Citera
2021-03-08, 17:57
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Känns fruktansvärt, han såg ut att ha allt en man kan önska. Stilig och stark.
Citera
2021-03-08, 17:58
Medlem
Sumegs avatar
Hade han sprängt sig hade de inte kunnat utesluta mord!

Tygla era fantasier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Skrivet 2020-11-22.

Håller fast vid denna teori. Låter urlöjligt att man Googlar på matrecept och allt är helt och hållet som vanligt för att timmar senare gå och lägga sig i en grotta och dö.

Det där är absolut inte sant. Jag har varit självmordsbenägen flera gånger men man måste inte ligga helt apatisk på sängen bara för det. Man måste ju äta medans man lever och kanske googla recept etc. Man kanske inte ens är deprimerad utan ser självmord mer som en enda utväg ur de problem man har.

Sedan så, om det ryktet stämmer att han sprängde sig själv så förtjänar han inga sympatier 😞 hur kunde han göra så mot sin familj. Då är det endast tragiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Spränger man dig i skallen kan ju byxorna vara hela.

Har har inte sprängt sig själv. Det är djur som spridit kvarlevorna.
Citera
2021-03-08, 17:59
Medlem
Det här med att mobil och plånbok lämnas hemma... Antingen har han ju bestämt sig minutiöst kallblodigt sätt men mycket avvikande och märkligt att inga vittnen tycks ha sett honom mellan hem och platsen i Tyresta (däremot ute i Uttran).

Jag tänker fortfarande att han möjligen satte alldeles för stor tillit till sin nya klocka och kutade lite lite fel trots vana och självförtroende att klara sig utan karta(genant kanske men inget som inte går att fixa genom att ta sig till en utsikt över området) Och varför (enligt Expressen och AB bilder) spankulerar poliserna så mycket uppe på klippkanten 15 meter ovanför fyndplatsen, letar de airpods? Har han tagit sig av daga med en sprängning finns väl inga mått att ta eller något att fundera över uppe på klippkanten? Jag tror de är däruppe för att fundera över hur kroppen hamnade där den hittades. Och jag tror han föll. Illa. Fatalt, och kanske kanske lyckades ta något skydd i skrevan / hålet.
Citera
2021-03-08, 18:00
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
En stor förlust för hand anhöriga, kollegor, vänner och inte minst Sverige. Basker av.

väl skrivet, instämmer.
Citera
2021-03-08, 18:01
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Verkar ju helt sjukt att spränga skallen av sig. Varför gjorde han det? Han kan inte ha mått så bra. Tvångstankar?

Det är väl inget unikt med att människor tar livet av sig?

Det är heller inte helt unikt att sprängmedel används vid självmord. Googla så hittar du ett antal. Sedan så kommer de flesta sådana inte till allmänhetens kännedom förstås.

Varför tycker du det är så konstigt?

Det vore ett humant sätt att dö på. Snabbt och utan smärtor. Det är också hänsynsfullt mot omgivningen att bege sig till en avskild plats och krypa ner i en klippskreva istället för att hoppa framför ett tåg med allt det ställer till med för andra.

Han hintade om att han skulle till Tyresta och trodde säkert att kroppen skulle hittas mycket snabbare än den gjorde. Så han trodde nog inte att de anhöriga skulle få leva i ovisshet så länge.
Citera
2021-03-08, 18:02
Medlem
Hur avgör man att det är självmord eller mord om man hittar en kropp som tagits av daga via sprängmedel?

Tror det tror var en ren olycka utan sprängmedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in