2021-03-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag håller med dig att han borde ha suttit längre och jag håller med dig i att det tidsbestämda 31-åriga straffet var för lågt. Det blev i praktiken 20 år, pga 2/3-delsfrigivningen och att ett år räknades bort då han satt i häkte. Han skötte sig illa i fängelset, som du säger, och man kan undra vad man måste göra egentligen för att INTE komma ut, pga "gott uppförande". Men: 20 år är inte extremt kort, enligt mig.
Allt under livstid är 'extremt kort' om du tagit någon annans liv eller förstört det, för att inte tala om de som förstört dussintals liv och sen är ute i samhället efter några år. Detta svammel om att 'rehabilitera' pissar på offers gravar och anhöriga. Pedofiler ska inte få leva normala liv efter 2 år i fängelse. Mördare ska inte springa runt i samhället efter 10-20 år. De har förbrukat rätten till egna, fria liv och ska således sitta i fängelse tills de dör.
Citera
2021-03-08, 13:56
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Lasermannen är dömd för mord i Tyskland.
Betyder inte det att Tyskland, för att vara på den säkra sidan, bör stänga sina gränser för svenskar?

trollfabriken levererar. logik: en tyskschweizare begick ett mord i tyskland på 80-talet, därför ska vi acceptera att asylfuskande afghaner begår blodbad i sverige.
Citera
2021-03-08, 13:58
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Är det inte precis det, frekvensen som gör att denna tråd har 370+ sidor? Dvs att det är så OERHÖRT OVANLIGT att något sådant sker.
Och talar inte det i så fall emot tesen att detta sker titt som tätt, och det är afghanerna som ägnar sig åt detta?

Det är viktigt att kolla på grupper och överrepresentation inom olika typer av brott och när man ser till fall som inte är lika vanligt förekommande finns även där överrepresentation. Det finns ett flertal typer av brott som ökat markant de senaste 10 åren och då är det viktigt att man inte blundar för problemen utan angriper dessa.

Dock ligger det främsta problemet i att Sverige inte klarar av den nivå av invandring som Sverige haft de senaste åren. Ansvaret ligger givetvis på regering och förstås väljarna som inte är förankrade med siffror och realism. Bara att jämföra med volymerna i Norge exempelvis.

Och nej, allt handlar inte om invandring. Finns givetvis brott som etniskt svenska är överrepresenterade i också och även där ska man kolla på grupper och beteenden.
Senast redigerad av Snubchurp 2021-03-08 kl. 14:00.
Citera
2021-03-08, 14:06
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
om 99% av afghaner inte begick brott skulle det vara fred i afghanistan och inga bråkstakande afghaner i Sverige. Punkt.

Är vänster-trollfabriken ute i full styrka nu?

Fast det är ju fred i Afghanistan? Det räknas sen länge som ett säkert land därför finns det ingen anledning att bevilja någon därifrån asyl, speciellt inte i ett land som ligger en halv planet ifrån.
Citera
2021-03-08, 14:08
Avstängd
jugbandbluess avatar
jag börjar tycka att det är bra att SSU-trollen sitter i skift och spammar tråden. dom bumpar upp den högt på aktuella ämnen, alltmedan regimmedia försöker tiga ner blodbadet. gott så.

sedan kommer rättegång. FUP. ämnet lyfts i ljuset igen. offren får tala ut. dessa offer som media undvikit nogsamt i fem dagar. ännu mer fokus på det mångkulturella vansinnet, vare sig de ansvariga och deras hejdukar vill det eller inte.
Citera
2021-03-08, 14:26
Medlem
Citat:
Varför?

Att en afghan begår brottet som beskrivs i den här tråden har ju ingenting med afghanerna att göra som folkgrupp, lika lite som att lasermannen är representativ för svenskarna.
Sverige kan förstås inte stänga sina gränser baserat på vad EN person med psykiska problem gör lika lite som tyskland stänger sina pga vad en svensk gör.
varför fortsätter du tjata om lasermannen?
Han är ju snarare ett bra exempel på (andra generations) invandrare som begår fruktansvärda brott i Sverige.
Citera
2021-03-08, 14:39
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Jag blir så deprimerad av sådana här nyheter så jag orkar inte plöja igenom hela tråden, men jag undrar en sak..
Finns det något vittnesmål om om orden allahu akbar hörts ljudas av gärningsmannen under dådet? ....

Jag får svara mig själv då det kommit till min kännedom att så är fallet, allahu akbar utropades medans gärningsmannen gick runt och knivade människor han stötte på..
Fredens religion har alltså återigen inspirerat till dåd av det här slaget....
Citera
2021-03-08, 14:44
Medlem
Smegmas avatar
Mordförsök utanför Lidl. Kan det vara ytterligare ett av Landsförrädarens gymnasieBARN som har varit i farten? Skulle inte förvåna mig.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/mordfoersoek-vid-butik-stor-polisinsats.Cd9TKEHFB
Citera
2021-03-08, 14:46
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Citat:
Varför?

Att en afghan begår brottet som beskrivs i den här tråden har ju ingenting med afghanerna att göra som folkgrupp, lika lite som att lasermannen är representativ för svenskarna.
Sverige kan förstås inte stänga sina gränser baserat på vad EN person med psykiska problem gör lika lite som tyskland stänger sina pga vad en svensk gör.

Varför hävdar du att gärningsmannen har psykiska problem för, du vet inte som faktum att han har det, eller hur...det är nånting du häver ur dig för att om möjligt förmildra omständigheterna kring dådet.

Om han nu mådde dåligt, så ursäktar det ändå inte att ta ut det över oskyldiga människor, det var ett val han gjorde.
Vilket som så skulle han ju egentligen inte befinnas sig i landet överhuvudtaget, han kom hit och fick stanna på grunden av ett politiskt beslut sjuklöverpartierna genomförde, gymnasielagen....under förutsättning att han genomförde gymnasiestudier....vilket han inte gjorde, av vilken anledning det än vara månde.
Det var ochså hans beslut.
Och i slutändan så är det ett politiskt misslyckande, sjuklöverpartierna driver igenom politik som dom sedan inte tar ansvar för....han genomförde inte studierna som var förutsättningen för hans vistelse här, och han hade ingen skyddsflyktingstatus, men ändå befann han sig i landet med politikers goda minne, för han är ju inte ensam om att befinna sig i liknande situation, inget enstaka fall det här, och kunde utåtagera sin frustration när han fick sitt avslag på sin ansökan om resepengar till Afghanistan av Soc.

Tycker du det är rätt att sju oskyldiga människor får ta emot knivhugg för att regeringen inte tar ansvar för sin politik och låter frustrerade individer befinna sig fritt ute i samhället när dom egentligen inte ska befinna sig här överhuvudtaget....
Citera
2021-03-08, 14:53
Medlem
Citat:
Är det inte precis det, frekvensen som gör att denna tråd har 370+ sidor? Dvs att det är så OERHÖRT OVANLIGT att något sådant sker.
Och talar inte det i så fall emot tesen att detta sker titt som tätt, och det är afghanerna som ägnar sig åt detta?

Att denna tråden blivit så lång beror till stor del på alla troll som försvarar och bagatelliserar dåden.
Man kan liksom inte låta bli att gå till motangrepp på de idiotierna.
Citera
2021-03-08, 15:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VlaadDracuu
Att denna tråden blivit så lång beror till stor del på alla troll som försvarar och bagatelliserar dåden.
Man kan liksom inte låta bli att gå till motangrepp på de idiotierna.
Vilket jag tror dom fattat nu. För de flesta nyreggade sossetroll verkar ha dragit ner på insatsen. Nyheten är borta från löpsedlarna & man sparar sig nu till en kommande rättegång.

"creepingdeath" är ju inget nyreggat troll utan han har ju en gedigen karriär av att starta trådar som: (FB) Är det nån som provat att köra in en glass analt?
Så han passar definitivt inte in i mallen.
Citera
2021-03-08, 15:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Jag får svara mig själv då det kommit till min kännedom att så är fallet, allahu akbar utropades medans gärningsmannen gick runt och knivade människor han stötte på..
Fredens religion har alltså återigen inspirerat till dåd av det här slaget....

Ett vittne säger det. Säpo verkar dock släppt fallet, att det i nuläget inte behandlas som terrorism. Men kan ju ändra sig. Liknar i mångt och mycket andra fall runtom i Europa där det handlat om terror. Inte så till vida att GM är medlem i ett nätverk men agerat utifrån uppmaning att begå våld mot otrogna.

Annas kanske det kan bli som i IKEA-fallet. Person arg över att inte fått mer pengar, kommer förmodligen få avslag på ansökan om vidare uppehållstillstånd, dagen efter begår ett vansinnesdåd. Sedan får man se hur motivbilden ser ut där i så fall. Hatbrott som hämnd, eller begå brott för att därmed hamna i svenskt fängelse. Något psykiskt i hans historia har ju inte nämnts ännu i alla fall. Mer än att han ska varit deppad men ingen kontakt med psykvården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in