Citat:
Ursprungligen postat av
Lantbruk
Som Vetlandabo måste jag bara skriva av mig lite och påpeka den stora ironin i att Vetlanda, som ligger i hjärtat av Småland och som är den region av alla regioner i Sverige som närmast kan beskrivas som motsvarigheten till USA:s bibelbälte, har ett så oändligt mycket större problem med muslimska extremister snarare än kristna extremister.
Skulle jag bränna en bibel utanför en av våra missionskyrkor respektive bära en t-shirt med en Muhammed-karikatyr på stan så inser ALLA vad som skulle vara det farligaste alternativet.
Attentatet fick mig bl.a. att säga upp mig från jobbet i Torsdags, då jag jobbar med flera muslimer och åtminstone en av dom är en uttalad islamist som stolt erkänt för mig att det är hans plikt som muslim att skära halsen av alla som vanhedrar profeten Muhammed (i höstas, i samband med mordet på Samuel Paty i Frankrike).
Jag är avlägset bekant med ett av offren, en äldre man som blev knivhuggen i halsen utanför Willys, och attentatet fick mig att sätta ned foten och omedelbart säga upp mig själv.
Alla svenskar förstår instinktivt hur livsfarligt det är att stöta sig med muslimer, och då vi på papperet lever i ett sekulärt samhälle kan jag bara konstatera att åtminstone Vetlanda har resignerat inför islams och muslimers våldskapital.
Vår inkompetenta statsministers ord att "...rädsla och skräck ska aldrig bli en del av vår vardag..." i samband med attentatet är fullkomligt verklighetsfrånvänt och ihåligt. I praktiken har vi nämligen redan böjt oss för en reaktionär religion, och det sekulära samhälle vi påstås leva i håller på att erodera sönder, och svenskar är så snälla och undergivna att vi bara accepterar det.
Jag tycker att det är vidrigt!
Det är bra att du sa upp dig där. Hoppas att du förklarade varför du sa upp dig också, annars var det ju ganska meningslöst att säga upp dig. Men det är bra om fler knegare säger upp sina jobb om det finns för mycket muhammedaner där. Överhuvudtaget ser det obehagligt ut om man går till en arbetsplats där arbetskollegorna går runt med ISIS-skägg osv. Sådana typer hör inte hemma på en seriös arbetsplats bland civiliserade människor.
Har ni mycket muhammedaner i Vetlanda? Hur upplever ni dem i övrigt, är det hög radikalisering bland dem? Går de runt med ISIS-skägg och beslöjar deras kvinnor?
Citat:
Ursprungligen postat av
Gravson
Handlingen i sig självt är hemsk och personen borde utvisas.
Men det är en skillnad på terrorbrott och inte—och därför är det ett intresse i att diskutera det.
Men snälla, lägg ner det här tjafset om utvisning så fort någon Muhammedan dödar eller begår andra grova brott. Utvisning innebär att de kommer undan rättvisa. Sådana som den här Vetlanda-islamoterroristen, eller för den delen muslimska våldtäktsmän (och även andra icke-muslimska invandrare som begår grova brott) ska inte utvisas. De ska sitta livstid (bokstavlig sådan) eller ännu bättre, få dödsstraff (vi får väl rösta igenom det på något sätt). Detta gäller för övrigt även vita idioter som Breivik osv. Dödsstraff, inga konstigheter.
En muslimsk terrorist går och dödar folk och skriker allahu akbar, och ni blir nöjda om han får sitta 20 år och sedan utvisas? Vad är det för trams.