2021-03-07, 22:38
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterules
Jösses!
Ni vänstertomtar går verkligen Full Retard i den här tråden.....
NEVER GO FULL RETARD!!
https://youtu.be/oAKG-kbKeIo

Han trollar bara, ingen kan vara så korkad på riktigt.
Citera
2021-03-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Vad tror du detta beror på? Att folk är trötta på vansinnesdåd och terror likt detta i Vetlanda, utförda utav patetiska avarter som inte ens har rätt att vara i landet, eller att man är rasister, vilket du implicit antyder...?
Jag skrev inget om rasism men du kände dig uppenbarligen träffad.

Det ligger ingen motsättning i att fördöma ett bestialiskt dåd och att försöka förstå motivet/orsakerna. Det finns 100-tals krimserier där man försöker sig på detta. De är oerhört populära.
Citera
2021-03-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Han trollar bara, ingen kan vara så korkad på riktigt.

O jo. Tyvärr finns det gott om dessa varelser.
Tyvärr stängdes mentalsjukhusen i Sverige.

https://www.expressen.se/debatt/psykiatrin-i-sverige-star-vid-ruinens-brant/

Istället byggdes miljonprogrammen upp. Råslätt, Rosengården, Tensta, Hammarkullen mm mm
Senast redigerad av tvarodalappar 2021-03-07 kl. 22:51.
Citera
2021-03-07, 22:54
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Precis! Så länge det är någon annan det sker mot, inte en själv, ens egna nära och kära - ja, då är det inga problem. Då är det full förståelse för deras utsatta situation och ev. psykiska mående. Men, som du beskriver det - ALDRIG att det skulle låta så om de själva råkade ut för detta! Samma sak när det gäller var de skall placeras vad gäller boende - varthelst, men INTE i deras trappuppgång eller ens stad. Denne afghan valde att begå dessa dåd - bevekelsegrund är av sekundär betydelse, han skall enkom döden dö!

Djävla hycklare!

Word👊
Citera
2021-03-07, 22:55
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Det är extremt kort straff, dels att han ens fått straff tidsbestämt, dels att det finns straffrabatt i dom där 31 åriga straffet. Zethraeus har dessutom misskött sej i fängelse.
Jag håller med dig att han borde ha suttit längre och jag håller med dig i att det tidsbestämda 31-åriga straffet var för lågt. Det blev i praktiken 20 år, pga 2/3-delsfrigivningen och att ett år räknades bort då han satt i häkte. Han skötte sig illa i fängelset, som du säger, och man kan undra vad man måste göra egentligen för att INTE komma ut, pga "gott uppförande". Men: 20 år är inte extremt kort, enligt mig.
Citera
2021-03-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2021/mars/3/03-mars-1533-polisinsatskommendering-vetlanda/

Bangårdsgatan ligger mitt inne i Vetlanda, går längs med järnvägen förbi stationen.

.........................

Länk till häktningsframställan: (FB) 2021-03-03 Misstänkt terrordåd i Vetlanda

/Mod

Statsterrorism
Staten tar in afghaner med sin politik
Staten ger afghaner bidrag med sin politik
afghanerna tar fram yxor och mördar den etniska befolkningen
Citera
2021-03-07, 23:12
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Som Vetlandabo måste jag bara skriva av mig lite och påpeka den stora ironin i att Vetlanda, som ligger i hjärtat av Småland och som är den region av alla regioner i Sverige som närmast kan beskrivas som motsvarigheten till USA:s bibelbälte, har ett så oändligt mycket större problem med muslimska extremister snarare än kristna extremister.

Skulle jag bränna en bibel utanför en av våra missionskyrkor respektive bära en t-shirt med en Muhammed-karikatyr på stan så inser ALLA vad som skulle vara det farligaste alternativet.

Attentatet fick mig bl.a. att säga upp mig från jobbet i Torsdags, då jag jobbar med flera muslimer och åtminstone en av dom är en uttalad islamist som stolt erkänt för mig att det är hans plikt som muslim att skära halsen av alla som vanhedrar profeten Muhammed (i höstas, i samband med mordet på Samuel Paty i Frankrike).
Jag är avlägset bekant med ett av offren, en äldre man som blev knivhuggen i halsen utanför Willys, och attentatet fick mig att sätta ned foten och omedelbart säga upp mig själv.

Alla svenskar förstår instinktivt hur livsfarligt det är att stöta sig med muslimer, och då vi på papperet lever i ett sekulärt samhälle kan jag bara konstatera att åtminstone Vetlanda har resignerat inför islams och muslimers våldskapital.

Vår inkompetenta statsministers ord att "...rädsla och skräck ska aldrig bli en del av vår vardag..." i samband med attentatet är fullkomligt verklighetsfrånvänt och ihåligt. I praktiken har vi nämligen redan böjt oss för en reaktionär religion, och det sekulära samhälle vi påstås leva i håller på att erodera sönder, och svenskar är så snälla och undergivna att vi bara accepterar det.

Jag tycker att det är vidrigt!
Det är bra att du sa upp dig där. Hoppas att du förklarade varför du sa upp dig också, annars var det ju ganska meningslöst att säga upp dig. Men det är bra om fler knegare säger upp sina jobb om det finns för mycket muhammedaner där. Överhuvudtaget ser det obehagligt ut om man går till en arbetsplats där arbetskollegorna går runt med ISIS-skägg osv. Sådana typer hör inte hemma på en seriös arbetsplats bland civiliserade människor.

Har ni mycket muhammedaner i Vetlanda? Hur upplever ni dem i övrigt, är det hög radikalisering bland dem? Går de runt med ISIS-skägg och beslöjar deras kvinnor?

Citat:
Ursprungligen postat av Gravson
Handlingen i sig självt är hemsk och personen borde utvisas.

Men det är en skillnad på terrorbrott och inte—och därför är det ett intresse i att diskutera det.
Men snälla, lägg ner det här tjafset om utvisning så fort någon Muhammedan dödar eller begår andra grova brott. Utvisning innebär att de kommer undan rättvisa. Sådana som den här Vetlanda-islamoterroristen, eller för den delen muslimska våldtäktsmän (och även andra icke-muslimska invandrare som begår grova brott) ska inte utvisas. De ska sitta livstid (bokstavlig sådan) eller ännu bättre, få dödsstraff (vi får väl rösta igenom det på något sätt). Detta gäller för övrigt även vita idioter som Breivik osv. Dödsstraff, inga konstigheter.

En muslimsk terrorist går och dödar folk och skriker allahu akbar, och ni blir nöjda om han får sitta 20 år och sedan utvisas? Vad är det för trams.
Citera
2021-03-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Jag skrev inget om rasism men du kände dig uppenbarligen träffad.

Det ligger ingen motsättning i att fördöma ett bestialiskt dåd och att försöka förstå motivet/orsakerna. Det finns 100-tals krimserier där man försöker sig på detta. De är oerhört populära.

Sök efter vad implicit betyder... Ja, jag känner mig träffad då idioter likt dig alltid tar GMs sida. Vet du om idiotens motiv? Jag gör det inte, det enda jag vet är att den äcklige afghanen försökt döda sju människor - räcker detta för dig, eller behöver du mer bakgrundsfakta? Ja, lev du ditt liv via fictioner på TV - vi andra lever i verkligheten!
Citera
2021-03-07, 23:37
Medlem
Förvånansvärt otrevlig attityd som man har gentemot upplevda meningsmotståndare har här i tråden. Personligen tror jag inte att dålig ton uppfattas som bra argument och vinner förståelse hos andra på forumet.

Det finns fakta som man inte kan vara oense om, som t.ex:
Gärningsmannen en Afghan som fått stanna tack vare gymnasiet lagen , men inte lärt sig svenska eller fullföljt studier. Han har också, av oklar anledning, löpt amok och knivskurit sju personer som samtliga klarat sig. Dessutom blev han skjuten av polisen vid gripandet.

Jag tror inte att någon tycker mer synd om gärningsmannen än offren, men trots det finns de som tycker synd om gärningsmannen. Enligt mig bör han naturligtvis dömas för sitt brott som vem som helst. Efter avkunnad dom bör han snarast avlägsnas från landet vilket borde innebär att han får avtjäna sitt straff i Afghanistan. Sedan bör man fundera på om gymnasielagen var så smart och nu menar jag inte att alla kommer att bli mördare, men de flesta hade redan fått sina ärenden prövade. Dessutom känns lagen faktiskt rasistisk i sitt upplägg.
Citera
2021-03-07, 23:43
Medlem
Har sagt det innan men jag säger det igen för att förtydliga.
Hur många av offren var av invandrarbakgrund?
Hur många var etniskt svenska?
Om en svensk dödar enbart människor med invandrarbakgrund (se Lasermannen exempelvis), vad bedömer man det som då? Hatbrott. Hatbrott med rasistiska motiv.
Om en människa med invandrarbakgrund, dvs icke svensk, dödar enbart svenskar - vad kallar man det då?
Vansinnesdåd, skyller på psykisk ohälsa, osv men ALDRIG hatbrott. Det går alltså inte enligt konsencus i Sverige att begå hatbrott emot svenskar. Du kan aldrig i Sverige vara rasistisk emot en etnisk svensk.

Ni som skriver i tråden om hårdare straff, utvisning, rösta fram dödsstraff osv - inse att det kommer aldrig att gå så länge som makthavare i detta landet de facto är anti-svenskar. De är dem riktiga rasisterna som önskar livet ur den egna befolkningen. Det är ingenting annat än lands och folkförrädare som styr och ställer i det här landet - och det har varit så länge nu. Man kan utvisa kriminella invandrare, införa hårdare straff, ja rent utav införa dödsstraff. Men i slutändan är det fortfarande som att skära av grenarna av ett sjukt träd. Rötterna måste dras ut och det måste planeras nytt om vi någonsin ska få en ändring på detta.

Tyvärr måste jag motvilligt erkänna att jag tyvärr tror det är försent. Det finns så pass många främlingar i vårt land som också önskar livet ur svenskarna och med understöd från toppskiktet av såväl politiken som näringslivet har vi svenskar tyvärr inte en chans. De metoder som i så fall skulle vara nödvändiga kräver en enorm uppslutning av resurser i såväl människor samt ekonomiska och skulle kräva att många skulle behöva sätta livet till för att säkra en framtid åt våra svenska barn och barnbarn. Men så länge svensken knyter näven i byxfickan och ser på medan dennes döttrar våldtas i förorterna och på gatorna, och deras söner förnedringsrånas så kommer allting att fortgå i vanlig ordning. Och det kommer att bli värre. Tänk all barn som är födda vi säger 2010, för dessa är det Sverige vi har idag det enda de känner till. Allt som händer och kommer hända har normaliserats för dom och det kommer aldrig finnas någon anledning för dom att återskapa någonting de inte ens känner till. Understödda med vänsterns slagord "det har alltid varit så här" hjärntvättas dom från barnsben att alla sagor om ett fritt och tryggt Sverige är just bara det - sagor.
Citera
2021-03-07, 23:51
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Sedan bör man fundera på om gymnasielagen var så smart och nu menar jag inte att alla kommer att bli mördare, men de flesta hade redan fått sina ärenden prövade. Dessutom känns lagen faktiskt rasistisk i sitt upplägg.
Även om inga av dessa parasiter var mördare så är gymnasielagen och liknande politiska beslut dödligt för det svenska folket och hennes rike. Alla antirasister och dylikt är inget mer än lakejer för internationalistiska lobbyverksamheter finansierade av rika företagare och bankmän - det finns ingen bättre stimulus än outbildade invandrare som kan arbeta billigt. Det är fel att byta ut sitt eget folk, och om man tror att man kan rädda världen så har man ingen jävla aning om hur många människor det finns utanför vårt lilla land.
Citera
2021-03-08, 00:11
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Även om inga av dessa parasiter var mördare så är gymnasielagen och liknande politiska beslut dödligt för det svenska folket och hennes rike. Alla antirasister och dylikt är inget mer än lakejer för internationalistiska lobbyverksamheter finansierade av rika företagare och bankmän - det finns ingen bättre stimulus än outbildade invandrare som kan arbeta billigt. Det är fel att byta ut sitt eget folk, och om man tror att man kan rädda världen så har man ingen jävla aning om hur många människor det finns utanför vårt lilla land.
Det är bara det att de flesta afghaner inte jobbar. GM i detta fall är bara ett praktexempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in