2021-03-08, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrArpeggio
matchklockan på stora displayen. Märkte att klockan i grafiken gick nån tiondel efter.

Enligt förbundet gjorde domarna en felbedömning då bollen var kvar i händerna när tavlan lyser rött.

"Köping Basket har nu fått svar från domarkommissionen och tävlingschef som drar slutsatsen att bollen lämnade skyttens händer efter att den röda ljusrampen tänts, varpå domarnas bedömning blev fel."

https://kopingstars.se/sbbf-och-domarkommissionen-om-matchslutet-mot-norrkoping-dolphins/
Citera
2021-03-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Enligt förbundet gjorde domarna en felbedömning då bollen var kvar i händerna när tavlan lyser rött.

"Köping Basket har nu fått svar från domarkommissionen och tävlingschef som drar slutsatsen att bollen lämnade skyttens händer efter att den röda ljusrampen tänts, varpå domarnas bedömning blev fel."

https://kopingstars.se/sbbf-och-domarkommissionen-om-matchslutet-mot-norrkoping-dolphins/

Matchkommisarier är ju bortagna den här säsongen för att minska klubbarnas utgifter.
Hade en Matchkommisarie kunnat rätta till domarnas misstag, vad är Kommisariens uppdrag ?
Citera
2021-03-08, 15:25
Medlem
Ojoj, i klippet på Köpings hemsida ser man ju att bollen troligtvis inte lämnat Adams händer när plankan börjar lysa upp. Till mitt försvar vill jag ändå påpeka att klockan går från 0,2 direkt till 0,0 vilket inte jag räknade med när jag gjorde min (felaktiga) bedömning. Tight men sannolikt fel beslut då. 🙈
Citera
2021-03-08, 15:26
Medlem
Ojoj, i klippet på Köpings hemsida ser man ju att bollen troligtvis inte lämnat Adams händer när plankan börjar lysa upp. Till mitt försvar vill jag ändå påpeka att klockan går från 0,2 direkt till 0,0 vilket inte jag räknade med när jag gjorde min (felaktiga) bedömning. Tight men sannolikt fel beslut då. 🙈 Hoppas det inte kommer påverka seriens slutställning.
Citera
2021-03-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Matchkommisarier är ju bortagna den här säsongen för att minska klubbarnas utgifter.
Hade en Matchkommisarie kunnat rätta till domarnas misstag, vad är Kommisariens uppdrag ?
Tveksamt om det hade hjälpt. Tydligen är det en bedömningsfråga som ska jämställas med bedömning av ett stegfel osv och där går ju inte kommissarien in och petar.
Citera
2021-03-08, 20:07
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Bc Luleå kommer vinna guld. Tveklöst. Nu när de fått in två nya jänkare. De ser löjligt bra ut. Luleå vinner.

Ingen som tror något annat verkar det som heller? Nej BC Luleå tar det. Tveklöst. Ingen annan som har andra argument?

De leder stort nere i Borås nu och får från klarhet till klarhet.
Citera
2021-03-19, 00:57
Medlem
Köping Stars har snart spelat sin sista match i KB-hallen, inför nästa säsong kommer man att spela i nya Sporthallen då klubben köpt in ett nytt mobilt trägolv. Förhoppningsvis blir det möjlighet att ta in publik nästa säsong och den nya hallen tar 1000 åskådare på läktarna och upp till 1300 om man ställer stolar på golvet. Köping spelade en match i nya hallen den här säsongen (mot Luleå) och det var verkligen en trevlig arena. Som medlem i supporterklubben kommer man att få välja platser först om man köper säsongsbiljett till nästa säsong och det blir till att köpa en sådan så fort dessa släpps.
Nu är det bara att hoppas att vi blir av med den här satans pandemin och att så många som möjligt hinner vaccinera sig. Den här säsongen har varit mindre bra för Köping, man har bra spelare men det har inte fungerat, för min del känns säsongen som en transportsträcka och slutspelet har jag inga som helst förhoppningar på. Just nu vill jag bara att våren och sommaren ska infinna sig.
Citera
2021-03-19, 21:58
Medlem
Köping Stars vinner borta mot Luleå mågra dagar efter att man torskat med 21 pinnar mot Nässjö, jag blir inte klok på laget. Mot Luleå dominerade Köping Amerikanska spelare medans bänken förlorar mot Luleås bänk med 6-56 !!
Köping har två spelare borta pga skador och i matchen mot Luleå blev en tredje spelare skadad och då finns inte så mycket kvar på bänken, men det håller inte i längden att bara förlita sig på de Amerikanska spelarna.
Luleå har av någon anledning svårt för Köping och det får dom gärna fortsätta med.
Citera
2021-04-01, 00:53
Medlem
Baskettråden är just nu lika död som den här Transportsträckan till säsong är, snart slutspel. Mitt tips är Södertälje mot Norrköping i final och Södertälje vinner en jämn finalserie. Lag som Köping, Umeå och Nässjö har inget att hämta i slutspelet, Nässjö kan ev vinna en match men inte mer. Jämtland kommer att bli jobbiga att möta, Luleå och Borås är lite för ojämna. Tyvärr blir det inga publikmatcher men det hade väl ingen räknat med.
Mitt lag Köping har haft en jobbig säsong och man kan bara hoppas att laget kan avsluta säsongen på ett positivt sätt. Förra året köpte jag säsongskort tidigt och la ut en hel del pengar på att stötta klubben, men just nu vill jag avvakta och se vilka ambitioner klubben har samt var den här pandemin tar vägen innan jag bestämmer mig.
Citera
2021-04-01, 00:54
Medlem
Baskettråden är just nu lika död som den här Transportsträckan till säsong är. Snart slutspel, mitt tips är Södertälje mot Norrköping i final och Södertälje vinner en jämn finalserie. Lag som Köping, Umeå och Nässjö har inget att hämta i slutspelet, Nässjö kan ev vinna en match men inte mer. Jämtland kommer att bli jobbiga att möta, Luleå och Borås är lite för ojämna. Tyvärr blir det inga publikmatcher men det hade väl ingen räknat med.
Mitt lag Köping har haft en jobbig säsong och man kan bara hoppas att laget kan avsluta säsongen på ett positivt sätt. Förra året köpte jag säsongskort tidigt och la ut en hel del pengar på att stötta klubben, men just nu vill jag avvakta och se vilka ambitioner klubben har samt var den här pandemin tar vägen innan jag bestämmer mig.
Citera
2021-04-05, 17:06
Medlem
cognacs avatar
Denzel Andersson blev utsedd till bästa svenska spelare utomlands förra veckan:

https://www.eurobasket.com/Sweden/news/677251/Denzel-Andersson-selected-the-top-Swedish-player-playing-abroad-in-last-week's-games
(En ovanligt bra vecka sett med svenska ögon.)

Jag brukar kolla på den här listan varje vecka och blir ofta förbryllad över rankingen.
Någon som känner igen sig?
Citera
2021-04-19, 22:18
Medlem
SM-slutspelet för herrarna drar igång i morgon (Tisdag 20/4) Är det någon som överhuvudtaget bryr sig ?
För min del kunde intresset inte vara mindre just nu, jag tycker inte att Elitidrott utan publik är relevant och en säsong till med dessa restriktioner kommer att betyda döden för många klubbar i våra olika högsta serier i sporter som Bandy, Handboll, Basket, Innebandy m m medans de största sporterna som tex Fotboll och Hockey kanske klarar en säsong till men då pratar jag om de största klubbarna i de högsta ligorna, sport handlar ju som alla vet om bredden i första hand och där kommer vi att få se konsekvensen av Pandemin under många år framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in