2021-03-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Återigen har du verkligen sett samma match ?

Är inte här för att tjafsa så lämnar detta ämnet nu.
Citera
2021-03-03, 23:04
Medlem
Vad tror ni om chansen att få se några nya svenskar i NBA den närmaste femårsperioden typ? Jag tror Pelle Larsson kan ha en god chans och alla talar ju om Bobo Klintman. Nån som sett mycket av honom? Verkar ju vara en superintressant spelare. Finns det flera ungdomar som kan nå hela vägen till NBA , tro?
Citera
2021-03-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrArpeggio
Vad tror ni om chansen att få se några nya svenskar i NBA den närmaste femårsperioden typ? Jag tror Pelle Larsson kan ha en god chans och alla talar ju om Bobo Klintman. Nån som sett mycket av honom? Verkar ju vara en superintressant spelare. Finns det flera ungdomar som kan nå hela vägen till NBA , tro?

Det är ett jäkla nålsöga att ta sig till NBA. Förra året hade vi tre duktiga Amerikanska killar i Köping där åtminstone en av dom (Jeremy Combs) är bättre än alla Svenska spelar i samma ålder, ändå var han antagligen inte ens i närheten av draften.
Men vad jag förstår så trodde ingen på Jonas Jerebko, och han är Sveriges bästa basketspelare i dag (och någonsin) så förhoppningsvis kan någon få chansen, men vem det blir är svårt att säga i dag.
Citera
2021-03-04, 08:06
Medlem
Combs är riktigt bra, men förmodligen en decimeter för kort för NBA för sin position. Som jag minns iaf, är hans game endast lämpat för position 4-5. Jag tror att till exempel Birgander absolut skulle kunna gå in och vara lika dominant som Combs i SBL (han är ju dessutom nåt år yngre) så tycker ändå du övervärderar Combs en smula btw.
Citera
2021-03-04, 09:48
Medlem
Citat:
Fast klockan sätts ju inte igång förrän Adam fångar bollen. Då är han ju redan vänd mot korgen och redo att skjuta. 0.2 kvar är han i luften med påbörjad skottrörelse. Det är ett faktum.
Har du ens sett matchen? Han fångar bollen, tar ett långt kliv för att komma i position. Bara den delen tar 0,4s (men klockan står hela tiden på 0,5s under den rörelsen). Titta t ex hur mycket andra spelare på planen hinner röra sig under samma tid (när klockan står still). Och nej, ingen hinner göra en korrekt skottrörelse på 0,2s.
Citera
2021-03-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Har du ens sett matchen? Han fångar bollen, tar ett långt kliv för att komma i position. Bara den delen tar 0,4s (men klockan står hela tiden på 0,5s under den rörelsen). Titta t ex hur mycket andra spelare på planen hinner röra sig under samma tid (när klockan står still). Och nej, ingen hinner göra en korrekt skottrörelse på 0,2s.

Om du fryser bilden med 0.2 s kvar ser du ju att Adam är i luften på väg att AVSLUTA sin skottrörelse. Jag är helt öppen för att sekretariatet kan ha sovit men matchklockan gäller och enligt den hinner Adam få iväg ditt skott och Norrköping vinner. Eller?
Citera
2021-03-05, 11:38
Medlem
Citat:
Om du fryser bilden med 0.2 s kvar ser du ju att Adam är i luften på väg att AVSLUTA sin skottrörelse. Jag är helt öppen för att sekretariatet kan ha sovit men matchklockan gäller och enligt den hinner Adam få iväg ditt skott och Norrköping vinner. Eller?

Då vet jag inte vad du ser som är bollen (är det den orangea cirkeln på Swedbank-reklamen i bakgrunden?) för om man stegar ruta för ruta så är går det inte att missa att bollen är i Adams händer när plankan lyser rött.

Och det var nog domarna och inte sekretariatet som sov eftersom Adam hinner fånga bollen, ta ett steg så han kommer i position innan domaren gör tecknet för att klockan ska starta.

Edit: Vid 0,2s kvar står han ju med båda fötterna på golvet och har knappt ens börjar räta ut armarna.
Senast redigerad av RacingSnail 2021-03-05 kl. 11:45.
Citera
2021-03-05, 13:18
Medlem
Citat:
Då vet jag inte vad du ser som är bollen (är det den orangea cirkeln på Swedbank-reklamen i bakgrunden?) för om man stegar ruta för ruta så är går det inte att missa att bollen är i Adams händer när plankan lyser rött.

Och det var nog domarna och inte sekretariatet som sov eftersom Adam hinner fånga bollen, ta ett steg så han kommer i position innan domaren gör tecknet för att klockan ska starta.

Edit: Vid 0,2s kvar står han ju med båda fötterna på golvet och har knappt ens börjar räta ut armarna.

Märkligt! Kan det isf vara klockan som laggat, så att den tillfälligt stannade på 0.2s? Jag har en stillbild som visar det jag påstår, att A är i luften på gång att släppa bollen vid 0.2s kvar och nej det är inte swedbank-loggan jag menar . Kan man ladda upp bilder direkt i forumet, tro?
Citera
2021-03-05, 13:23
Medlem
Citat:
Märkligt! Kan det isf vara klockan som laggat, så att den tillfälligt stannade på 0.2s? Jag har en stillbild som visar det jag påstår, att A är i luften på gång att släppa bollen vid 0.2s kvar och nej det är inte swedbank-loggan jag menar . Kan man ladda upp bilder direkt i forumet, tro?

Vilken klocka tittar du på förresten? Den officiella matchklockan på korgen eller klockan i sändningen (som inte är synkad med matchklockan)?
Citera
2021-03-05, 13:57
Medlem
Citat:
Vilken klocka tittar du på förresten? Den officiella matchklockan på korgen eller klockan i sändningen (som inte är synkad med matchklockan)?

matchklockan på stora displayen. Märkte att klockan i grafiken gick nån tiondel efter.
Citera
2021-03-05, 21:54
Medlem
Wow! Marcus Eriksson sätter 36 poäng (varav 10 treor) i Albas match mot Khimki i Euroleague.
Citera
2021-03-07, 15:59
Medlem
cognacs avatar
Citat:
Wow! Marcus Eriksson sätter 36 poäng (varav 10 treor) i Albas match mot Khimki i Euroleague.

Imponerande!
Här kan matchen ses:
https://www.youtube.com/watch?v=a9be1BHmW0c
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in