Citat:
Ursprungligen postat av
kirespappapa
Jag vill inte bli av med Jotti, och jag hoppas att han blir kvar. Men med tanke på att man söker en ny sportchef som kan ha åsikter om saken och att det finns ett visst missnöje med hur man spelat den här säsongen så kan man aldrig vara säker. Missnöjet handlar till stora delar om hur man låtit de Amerikanska importerna styra spelet för mycket, tex att man låtit Jonah Mathews få mycket ansvar som han inte klarat av. Det har inneburit att tex Niklas Larsson och Gustav Hansson inte utnyttjats på bästa sätt. Jag kan delvis köpa den kritiken, men det är samtidigt ingen hemlighet att det största problemet den här säsongen handlat om skador och sjukdomar. Värvningen av Alexander Larsson var tyvärr inte vad man hoppats på.
Tackar för svaret.
Jag är Västeråsare, men då vi tyvärr huserar i division 2 så har Köping komma att bli mitt lag.
Jag som supporter vill ha kvar Jotti, han gjorde ju stordåd förra säsongen och blev prisad som årets coach. Jag förväntade mig en sån här säsong, och tycker att han och laget gjort det godkänt.
Jag kan delvis hålla med i kritiken om att man låtit amerikanerna styra för mycket, Nick Rajacic har ju tagit upp det flera gånger på sina sociala medier till exempel. Det tycker jag dock inte räcker för att göra sig av med Jotti. Hela säsongen har Köping varit skadedrabbat och då blir det naturligt att stjärnspelarna (dvs amerikanerna) får ta mer ansvar.
Värvningen av Alexander Larsson ligger ju inte bara på Jotti, utan även på resterande del av sportgruppen där Bandh, Ståhlman, Persson och Kehris ingår såvitt jag vet.
Hoppas Jotti inte försvinner helt och hållet från klubben, men tror tyvärr det blir så. Han hade varit perfekt för en sportchefsroll.
Förresten, det är officiellt att han lämnar:
https://www.bblat.se/artikel/just-nu-jotti-lamnar-koping-stars