2021-03-07, 19:05
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ja, det var Binninge som först förde fram att Ebba först ska ha erbjudit 2,5 miljoner för fastigheten. Men hur vet Binninge det? Om det är sant torde det tyda på att Esbjörn är tämligen klar i knoppen och inte alls lider av den minnesförlust som Binninge påstår i andra sammanhang

Esbjörn minns tydligt att Ebba bjudit 2,5 miljoner för fastigheten, men Esbjörn kan inte komma ihåg att han skrivit på något avtal. Joråmensåatt..
Esbjörn kanske berättade om budet för nån släkting medan det fanns färskt i minnet. Släktingen har sen berättat för Binninge.... Tja, det kan säkert finnas fler möjligheter till hur det gick till.
2021-03-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, Majkgårds bud var väl 2 miljoner vill jag minnas.
Esbjörn måste ha känt sig nöjd med sin förhandling från 2.5 till 3.9 miljoner. Men det var innan han träffade ett gäng experter, liknande de i denna tråd, som hävdade att fastigheten är värd minst 6 om inte 8 miljoner. Det var då han började gråta och ångrade sig. Hans vårdpersonal rusade genast till hjälp och kom via Facebook i kontakt med Binninge som gjorde upp en plan. Resten är som man säger — historia.
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Grannfastigheten (en fastighet emellan) såldes förövrigt för 10 milj 2011.

Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Grannfastigheten såldes för 10 milj 2011 det är fakta

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om grannfastigheten hade varit en galleria så hade den säkert kunnat säljas för 150 miljoner. Det gör inte Ebbas fastighet mer värdefull.

Citat:
Om huset var renoverat och tomten fin så går det kanske inte att jämföra priserna?

Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det kunde grannfastigheten varit om man inte visste att grannfastigheten var ett liknade hus som Ebbas, dock renoverat. Men på mindre tomt som inte var sjötomt.
Med denna fakta i ryggen är det inte faktaresidens att ifrågasätta värderings summorna. Men det är nästan det att låta bli.

Grannfastigheten Marielund 71 (ett hus emellan) med strandtomt, 4 gånger längre strandlinje, 1000 kvm större tomt, 9 r.o.k på 163 kvm boyta såldes 2011 för 7.950.000:-.
Är det den ni jämför med?
Värderingen i dag är däremot ca 9-10 miljoner och ta gärna en titt på fastigheten via någon street wiew, så ser ni verkligen skillnaden på äpplen och päron en gång för alla.
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hon borde fundera över hur hennes eget parti hanterar äldrevården. Äldre på boenden var helt skyddslösa när coronan kom och tog dom.

Av nyfikenhet.

Menar du på allvar att ett parti som hållit sig kring fyra procent i 30 år, är den grundläggande orsaken till äldrevården?

Finns det inte andra partier med kring 96 procent sammanlagt under samma tid?
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det är expressen som skitskriver.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Det är inte sant detta har han blandat ihop med dom som kom innan det är även fel ålder på Esb i den artikeln eller?
2021-03-07, 19:11
Medlem
Citat:
I Densians värdering står det på näst sista sidan.

Vi bedömer att försålda fastigheter med egen strand indikerar på ett marknadsvärde för värderingsobjektet i intervallet 4,5-5 miljoner kronor.

Jag har tidigare sagt att jag refererar till den högsta summan jag sett.

Slutade du läsa där? För det kommer en förklaring efter det varför specifikt denna fastighet värderas till exakt 4.6 miljoner.
2021-03-07, 19:12
Medlem
Xius avatar
Citat:

Vi bedömer att försålda fastigheter med egen strand indikerar på ett marknadsvärde för värderingsobjektet i intervallet 4,5-5 miljoner kronor.

Av nyfikenhet. Vad innebär uttrycket försålda fastigheter med egen strand?
2021-03-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, Majkgårds bud var väl 2 miljoner vill jag minnas.
Majkgård och Monica Pernroth Lüllmas planer omtalas på Twitter

https://mobile.twitter.com/ms01/status/1366856547217772545
2021-03-07, 19:20
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Av nyfikenhet.

Menar du på allvar att ett parti som hållit sig kring fyra procent i 30 år, är den grundläggande orsaken till äldrevården?

Finns det inte andra partier med kring 96 procent sammanlagt under samma tid?
Tja, miljöpartiet har ju inte heller särskilt många procent, men mig veterligen har dom kunnat påverka ändå. Men du anser att KD knappt har påverkat alls då? Varför lägger dom inte ner partiet i så fall?

Jag gissar att Esbjörn blev impad ändå av Ebba trots hennes fjuttiga lilla parti.
2021-03-07, 19:21
Medlem
Citat:
Alla fattar väl att träden är möjliga att fälla. Men nu var väl förslaget att Esbjörn och hans släktingar kunde fixa i ordning huset och tomten i stort sett kostnadsfritt. Kostnaden skulle väl vara deras egen tid.

Jag undrar varför det blev just Lasse som länkades när det fullkomligen vimlar av åkare som tar ner träd?

Är du faktaresistent? Är det inget som fastnar i din skalle?

Om man är rädd om en äldre kulturmiljö ringer man definitivt inte Lasses kranbil för att ta ner träd. Man använder inte tunga fordon. Man anlitar en arborist som klättrar upp i trädet och tar ner de grenar som ska bort. Hela träd tas ner försiktigt med hjälp av rep, i sektioner. Allt sker med precision.

Man kör inte ner tomtmark med tunga fordom som förstör marken. Kranbilar kan jag tänka mig att en privatperson använder om träden står så att kranbilen inte behöver komma in på fastigheten. Då måste den ha en långpinne som kapar.
2021-03-07, 19:22
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Värderingen är 4.6 miljoner på Densias och att den är gjort i feb 2021 med en annan index så du får räkna bort det
Denna värdering skiljer sig inte så mycket från den som Notar gjorde i Augusti
Räknar man bort FASTPI får man en skillnad på ca 125 000 och då är ju tomten röjd
2021-03-07, 19:24
Medlem
Xius avatar
Citat:
Hon borde fundera över hur hennes eget parti hanterar äldrevården. Äldre på boenden var helt skyddslösa när coronan kom och tog dom.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/EpWbga/ditt-parti-forsamrar-aldrevarden-busch
Ebba har helt struntat i restriktionerna och skulle ha hållit sig undan Esbjörn.

Så ett parti som har kring fyra procent i 30 års tid styr äldrevården. Fyra procent är 1/25-del.

Finns de inga andra partier som har utövat större inflytande under 10-20-30-90 års tid?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in