2021-03-07, 16:02
Medlem
Det är synd att flera av de offentliga dokument som länkats till tråden nu är raderade från docdroid. Det är tydligen någon som begär detta med hänvisning till deras Terms Of Service där det står att att dokument som innebär ”Harassment or publishing of personal data of 3rd parties” inte är tillåtna. Det är lite tråkigt att de raderar dokument som enligt svensk grundlag är offentliga handlingar.

De som har delat dessa via docdroid kan iofs välja andra fildelningstjänster som inte är lika snabba att utöva censur.
2021-03-07, 16:03
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Hon har betalt vad huset är värt - ingen har bevisat att det är värt mer.
Om du tror att dina fantasier är det som styr marknaden så kan jag ta den villfarelsen ur dig med en gång.

Den äldre herren har i tinget förnekat allt trams du skriver. I det läget känns det bättre att lita på vad han säger än att lita på dina fria fantasier.

Att hon i en intervju säger att hon kan tänka sig att häva avtalet bevisar inget annat än att hon nog menade det. Men för att häva ett avtal krävs att båda parterna träffas och under ordnade former gör affären juridiskt ogjord. Om en av parterna vägrar ett sådant möte så är det alltså omöjligt att häva köpet. Återigen är du fast i din mellanstadievärld och hur du byter hockeybilder på rasten - du MÅSTE komma över det och inse att det finns en vuxenvärld också och där gälle helt andra regler.
Varför har du behov av att raljera så. Har du inte riktigt argument för det du säger?
Jag säger ju inte att det jag skriver är någon sanning utan att det är frågor och funderingar jag har. Jag har ju till och med sagt att jag tror att Ebba har juridisk rätt. Varför blir du så provocerad av det? Borde det inte räcka för dig att veta att du har rätt? Och slutligen vad gör du här och skriver om du redan vet allt.?
2021-03-07, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Man kan väl säga att det var svaret jag förväntade mig av de som baserar allt de skriver i tråden på sitt Ebba- hat och mycket lite fakta.
det du inte förstår är att det är inte ett hat mot Ebba, hade detta varit någon av de andra partiledarna hade jag tyckt exakt samma sak om den personens agerande.
2021-03-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Varför har du behov av att raljera så. Har du inte riktigt argument för det du säger?
Jag säger ju inte att det jag skriver är någon sanning utan att det är frågor och funderingar jag har. Jag har ju till och med sagt att jag tror att Ebba har juridisk rätt. Varför blir du så provocerad av det? Borde det inte räcka för dig att veta att du har rätt? Och slutligen vad gör du här och skriver om du redan vet allt.?
Problemt är att du inte ger upp dina "funderingar" efterhand som du blir överbevisad.
Du fortsätter att framhärda i villfarelse och felaktigheter - inser att du hatar KD och att det är därför du inte kan ta in verkligheten. Men det blir lite tröttsamt för oss andra att gång efter annan behövda läsa om dina "funderingar" som sedan länge är överspelade.
2021-03-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ja nu är alltså inte Lasse den enda i världen med den typen av aggregat. Varenda åkare har ett numera. Finns garanterat inom två mils radie från fastigheten. Säkert ett tiotal i Uppsala.
Poängen är att det är snabb, säkert, enkelt och billigt och på väg att konkurrera ut arborister på många jobb. Om man tar fastigheten som avhandlas här så hade stora delar av tomten burit nu i vinter med tjälen - utöver de den räckvidd som kranren ändå har.

Dessutom kan större delen av träden på tomten (efter bilderna att döma) fällas av vem som helst med behörighet B.

(ja jag har behörighet för såg och en skogsfastighet)
Alla fattar väl att träden är möjliga att fälla. Men nu var väl förslaget att Esbjörn och hans släktingar kunde fixa i ordning huset och tomten i stort sett kostnadsfritt. Kostnaden skulle väl vara deras egen tid.

Jag undrar varför det blev just Lasse som länkades när det fullkomligen vimlar av åkare som tar ner träd?
2021-03-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
det du inte förstår är att det är inte ett hat mot Ebba, hade detta varit någon av de andra partiledarna hade jag tyckt exakt samma sak om den personens agerande.
Så du vidhåller att partiledare inte ska få köpa bostäder?
Inte ens Stefan eller Annie då?
2021-03-07, 16:07
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Lite mer "fakta".... Det är 2021 nu och sedan några år tar man inte längre ner träd på det sättet annat än i extrema undantagsfall. Numera gäller:

https://www.lasseskranbil.se/tradfallning/

Och där har du också ett mer rimligt pris...

Blir ju billigt från Eksjö 😂 o dom tog ju bara ner 40 cm träd Esb sa att det var 70-80 cm träd
2021-03-07, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Alla fattar väl att träden är möjliga att fälla. Men nu var väl förslaget att Esbjörn och hans släktingar kunde fixa i ordning huset och tomten i stort sett kostnadsfritt. Kostnaden skulle väl vara deras egen tid.

Jag undrar varför det blev just Lasse som länkades när det fullkomligen vimlar av åkare som tar ner träd?
Det första svaret på google som hade bild och film....
Jag är lite lat ibland - det erkänner jag.
Men sant är att mycket hade gått att fälla enkelt. Även trenden nära huset förutsatt de går att fälla från huset utan att fälla fast dem.
2021-03-07, 16:08
Medlem
Citat:
Så du vidhåller att partiledare inte ska få köpa bostäder?
Inte ens Stefan eller Annie då?
har jag sagt det?
2021-03-07, 16:09
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Och i det läser jag att de värderar objektet till 4,5-5 miljoner.

Skulle inte du kunna vara snäll att ange sida och kopiera in den exakta texten du menar?

(Jag bortser från att värderingsfirman skrivit att denna värdering inte får användas vid tvist, vilket detta är)
2021-03-07, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Blir ju billigt från Eksjö 😂 o dom tog ju bara ner 40 cm träd Esb sa att det var 70-80 cm träd
Ja och då tar man ner i princip hela trädet med maskin och lämnar bara en högstubbe som man fäller för hand. Svårare än så är det inte.
2021-03-07, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det senaste träd som jag tog ned var 1990, och inte särskilt stort, har dock bekanta som har gjort det, vad nu detta har med saken att göra.

Jag skickade en länk från ett arboristföretag som redogjorde för kostnader och saker som kan inverka på kostnader. Jan anser denna länk har större relevans än huruvida jag personligen har fällt träd.

Jo, men att kalla in en arborist för att fälla ned träd på en stor tomt, det är som anlita en trädgårdsmästare för att gräva ett dike.

Det skulle vara j-ligt dyrt dike, endera gräver man själv eller anlitar nån enkel underhuggare med spade. INTE en dyr trädgårdsmästare.

Dessa träd kan definitivt tas ned enklare/billigare än med dyra tekniker av en arborist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in