2021-03-06, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Så va säger lagen om att du skulle vakna imorgon efter en blöt kväll och har skrivit över allt du äger på mig. Du minns ingenting förutom att jag och en kompis till mig kom på besök och började bjuda på hot shots och nu sitter du med ett påskrivet kontrakt.

Va säger den glasklara lagen?
Tja lagen är fortfarande glasklar.
Det finns inga tvetydigheter kring att ingång avtal ska hållas.
Det finns heller inga tvetydigheter kring under vilka förhållande detta inte gäller.
Det som domstolen ska avgöra är alltså inte vad lagen säger - utan hur det som kan bevisas förhåller sig till lagen. Vi har ingen författningsdomstol som kan pröva lagar.
Vi har domstolar som prövar bevis MOT lagen. Inte lagen i sig.

Lagen är alltså glasklar.
Att Esbjörns ombud försöker bevisa att han borde falla under undantagen är inte det samma som att lagen inte skulle vara tydlig med att det finns undantag.
2021-03-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man kan ändå inte göra som rapparen Spakur och påstå att domstolar bara tar upp saker som inte är glasklara. De flesta fall som tas upp är precis det.

Det va absolut inte det jag sa, återigen väljer du att missförstå med flit.

Men va säger "den glasklara lagen" om ifall du hade vaknat upp efter en blöt kväll i mindes vagt att två personer hade tjatat på dig sen gett dig ett papper och visat var du skulle skriva på.

Eftersom lagen är glasklar borde det va en enkel sak att svara på.

Edit: såg ditt svar nu.
Lät inte helt glasklart.
Kontrakt gäller såvida inte...
Senast redigerad av Spakur 2021-03-06 kl. 14:25.
2021-03-06, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag skrev ju tydligt varför jag tror som jag tro. Dels min egen kunskap om priserna på sjötomter runt där jag bor.
Dels de höga bostadspriser i Stockholm-Uppsala överlag.
Dels det faktum att bostadspriser i synner het på hus och en bit utan för storstad har ökar under pandemin.

Jag har så svårt att tro att likvärdiga objekt vid min insjö 30 mil från Stockholm skulle vara betydligt dyrare än detta objekt.
jag anser att det är undervärderat och att den som gjort denna värdering inte vågade annat för han visste om vad den andra värderingen var på.... det bästa jämförelseobjektet som finns (en grannfastighet) förkastade han för det var 10 år sedan den såldes, istället jämför han med objekt som har järnvägen som granne och som går mellan fastigheten och sjön och som man således måste gå över för att kunna komma ner till sjön.
2021-03-06, 14:24
Medlem
Citat:
Jag skrev ju tydligt varför jag tror som jag tro. Dels min egen kunskap om priserna på sjötomter runt där jag bor.
Dels det faktum att bostadspriser i synner het på hus och en bit utan för storstad har ökar under pandemin.

Jag har så svårt att tro att likvärdiga objekt vid min insjö 30 mil från Stockholm skulle vara betydligt dyrare än detta objekt.
Vilket för oss tillbaka till resonemanget om faktaresistens.

Citat:
Faktaresistens är ett förhållningssätt som innebär att man inte låter sig påverkas av fakta som talar emot ens egen uppfattning.[1] Den egna uppfattningen grundas i stället på konspirationsteorier eller på vad människor med liknande intressen och åsikter sprider på till exempel olika internetforum. Faktaresistens uppstår ofta i den företeelse som kallas för "ekokammare" eller "filterbubbla".

Du bortser från två värderingar utförda av proffs och resonerar tillsammans med sandraso ihop er i er lilla filterbubbla att 6 miljoner nog är mer korrekt.

Det är precis så faktaresistens fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
jag anser att det är undervärderat och att den som gjort denna värdering inte vågade annat för han visste om vad den andra värderingen var på.... det bästa jämförelseobjektet som finns (en grannfastighet) förkastade han för det var 10 år sedan den såldes, istället jämför han med objekt som har järnvägen som granne och som går mellan fastigheten och sjön och som man således måste gå över för att kunna komma ner till sjön.
Senast redigerad av N.Armstark 2021-03-06 kl. 14:26.
2021-03-06, 14:28
Medlem
Har ingen susning om detta men såg ngt häromdagen där det framkom att Ebba köpt huset och inga problem kring det! men gamlingen började sedan ha synpunkter på hur Ebba renoverade huset! Det är där dispyten ligger(?) Den gamle mannen är ingen liten stackare för det är man inte per automatik för att man fyllt 81! Man kan vara pigg och alert och 100% klar i skallen. JO så är det. Förvisso i dödens väntrum men inte "synd om" för man har levt ett långt liv.
2021-03-06, 14:30
Medlem
Citat:

Grannfastigheten (en fastighet emellan) såldes förövrigt för 10 milj 2011.
2021-03-06, 14:32
Medlem
Citat:

Du bortser från två värderingar utförda av proffs och resonerar tillsammans med sandraso ihop er i er lilla filterbubbla att 6 miljoner nog är mer korrekt.

Grannfastigheten såldes för 10 milj 2011 det är fakta
2021-03-06, 14:36
Medlem
Citat:
Grannfastigheten såldes för 10 milj 2011 det är fakta
Om grannfastigheten hade varit en galleria så hade den säkert kunnat säljas för 150 miljoner. Det gör inte Ebbas fastighet mer värdefull.
2021-03-06, 14:36
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
så för att andra inte förljer FHMs rekommendationer är det fritt fram för Ebba partiledare att inte göra det också. Var det därför hon var ute och festade samtidigt som smittan ökade på kraftigt igen?

Dumjävel, du famlar efter halmstrån nu. Dessutom ljuger du lika illa som Binninge.
Våg 2 kom under oktober och vad Ebba gjorde på festen är helt ointressant här,.
Festen är daterad den 26/9, långt efter kontraktsskrivningen som var den 20/8.
Festen publicerades den 8/10 efter en attack av Strandhäll (S) i Expressen.
Artikeln om denna affär och trådstart sker dagen efter fest-artikeln 2020-10-09, 20:56
Här borde det gå upp ett ljus för somliga-speciellt med Monicas facebook i minne...
2021-03-06, 14:40
Medlem
Enydrions avatar
Citat:

Ja, vore huset värt sex miljoner, så borde ju Binninge oavsett hur inkompetent han är, åtminstone lyckats få fram en enda värdering med det beloppet...
2021-03-06, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Dumjävel, du famlar efter halmstrån nu. Dessutom ljuger du lika illa som Binninge.
Våg 2 kom under oktober och vad Ebba gjorde på festen är helt ointressant här,.
Festen är daterad den 26/9, långt efter kontraktsskrivningen som var den 20/8.
Festen publicerades den 8/10 efter en attack av Strandhäll (S) i Expressen.
Artikeln om denna affär och trådstart sker dagen efter fest-artikeln 2020-10-09, 20:56
Här borde det gå upp ett ljus för somliga-speciellt med Monicas facebook i minne...
Dumjävel kan du vara själv. Snacka om bajsnivå på Ebbaanhängare som hur hon än beter sig försvarar allt, och på sättet ni gör det med.....
2021-03-06, 14:42
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Om grannfastigheten hade varit en galleria så hade den säkert kunnat säljas för 150 miljoner. Det gör inte Ebbas fastighet mer värdefull.
Det kunde grannfastigheten varit om man inte visste att grannfastigheten var ett liknade hus som Ebbas, dock renoverat. Men på mindre tomt som inte var sjötomt.

Med denna fakta i ryggen är det inte faktaresidens att ifrågasätta värderings summorna. Men det är nästan det att låta bli.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in