2021-03-07, 10:04
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag har för mig att det finns dom som har värderat det i 5,5-6 miljoner men ej kunnat presentera källan en av dessa är Binninge som pissar på EBs tomt.

https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf#page=16
Fem miljoner vet jag att jag läst, i ett dokument utlagt här, en värdering från Notar om jag inte minns fel.
Jag är ju av födsel och vana lat och orkar inte schrrolla för att hitta det.
2021-03-07, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det som utspelar sig i den facebookgruppen gränsar till utpressning.
Man hotar med en rikstäckande medial smutskastningskampanj om Ebba inte backar.
Det är ingen facebookgrupp det är en privatpersons facebook där hon förfäras över sättet på hur de gått tillväga när Ebsjörn skrev under avtalet och utan att någon i hans närhet fick kännedom om det och att han var ensam i det. Ni hittar ju bara på att det hela var en fälla för Ebba att gå i. Allt var noga planerat enligt er, det finns ingen som helst logik i det.
2021-03-07, 10:06
Medlem
Citat:
Träd som skall sparas sprajas med blå el orange, detta är vanligt förekommande vid trädfällning där det inte är slutaverkning

När jag fäller träd nära bostaden är jag med och bestämmer. Det blir annars fel träd som fälls och skadas. Fruktträd, och andra vårdträd som jag vill behålla står i vägen för den slags hantering du förespråkar. Man löser röjning av oönskad växtlighet med en skicklig arborist, inte med en motorsågsmassaker.
2021-03-07, 10:07
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Ja, men i det här fallet så är det Majkgård o co som är ute efter Esbjörns tillgångar. Det är hon som bevisligen har lurat till sig en fastighet av några barnlösa män i området. Varför tror du hon låter Esbjörn bo på sin kursgård? Såvitt är känt betalar han inget för det. Ebba har gett ett marknadsmässigt pris för kåken.

Att påstå att Ebba skulle snurrat upp Esbjörn vid ett fåtal träffar, jmf med att han bott hos Majkgård i 10 år. Hon har haft lite längre tid på sig att bearbeta honom.

Nu försökte han bryta sig fri från sina förtryckare och sälja skiten. Men Majkgård såg till att trycka ner honom igen. Och dessa vidriga asgamar förlitar ni er på.
Men tyder det snarare inte på att Majkgård inte haft för avsikt att sol och våra Esbjörn. De har känt varandra 10 år säger du, och vi har inga belägg för att hon har försökt få Esbjörn att skriva över huset på henne?
2021-03-07, 10:08
Medlem
Citat:
Dom som är markerade med gult är ej verifierade datum, står där på tidslinjen, så det har endast hänt men dagen stämmer ej eller ej bekräftad

Jo men det har varit så viktigt att poängtera att Ebba gjort allt rätt och riktigt och sedan är "era" uppgifter att det hela skett på en rätt kort tid.

Om det efter initial kontakt varit 1-2-3....x besök samtal

"jag vill köpa... det blir så bra... vore det inte skönt lämna över till en Marielundsbo.... det blir jättebra... har du funderat.... visst vill du sälja... jag är en perfekt köpare... hur går det... funderat klart... visst är det jättebra att sälja ditt hus... kom hem till mig på lite fika så kan vi prata om det.... jo kom det blir jättebra... det vore så skönt.... huset står bara och förfaller... jag ska göra det jättefint... du kan få komma dit hur mycket du vill.... min familj känner du ju... vi har ju träffats några gånger för några år sedan... huset var så fint... nu är det så igenväxt..... visst är det bra ide.... jag är en jättebra köpare... "

...jag fått huset värderat till ca 4 miljoner men då är det massor att göra... säkert en miljon för att städa av gården från oljespill och bensin... det är ditt ansvar att göra det... men jag kan göra det så slipper du tänka på det... så lite lägre än 4 kan jag tänka mig... nej tyvärr har inte värderingen skriftligt... besiktningsprotokoll är fullt med risker, det är ju jättemycket att göra... huset måste tas om hand... nu... så vad säger du. nu fixar vi det här... ska vi boka en tid?.. mäklare.. ja.. det är dyrt. vi hade en mäklare på vårt förra hus betalade mer än 100 000 och de gjorde ingenting.... ok.. absolut ok, men ingen mäklare... det är en jättebra ide... bra för dig..
2021-03-07, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Ja, men i det här fallet så är det Majkgård o co som är ute efter Esbjörns tillgångar. Det är hon som bevisligen har lurat till sig en fastighet av några barnlösa män i området. Varför tror du hon låter Esbjörn bo på sin kursgård? Såvitt är känt betalar han inget för det. Ebba har gett ett marknadsmässigt pris för kåken.

Att påstå att Ebba skulle snurrat upp Esbjörn vid ett fåtal träffar, jmf med att han bott hos Majkgård i 10 år. Hon har haft lite längre tid på sig att bearbeta honom.

Nu försökte han bryta sig fri från sina förtryckare och sälja skiten. Men Majkgård såg till att trycka ner honom igen. Och dessa vidriga asgamar förlitar ni er på.

Så vad.. hur har hon lurat av de fastigheterna menar du?
Barnlösa personer - bättre husen går till någon arvsfond och till staten?

Känns som lite oekonomiska affärer, vara 80år och lägga 10-talet år på en person för att kanske få ärva ett hus. Inte tänkt tanken att hon faktiskt är snäll på riktigt?
2021-03-07, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Det är ingen facebookgrupp det är en privatpersons facebook där hon förfäras över sättet på hur de gått tillväga när Ebsjörn skrev under avtalet och utan att någon i hans närhet fick kännedom om det och att han var ensam i det. Ni hittar ju bara på att det hela var en fälla för Ebba att gå i. Allt var noga planerat enligt er, det finns ingen som helst logik i det.
Du kanske ska leta upp dina indianer och få tillbak dem i kanoten innan du fortsätter skriva.
Om nu detta var så harmlöst som du försöker påskina - varför raderade hon hela konversationen när den uppdagades?
2021-03-07, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Okej så nu vill Majkgård att fastigheten går till allmänna arvsfonden? Hon ville ju åt Esbjörns tillgångar säger ni? Då är det väl bättre för henne att han säljer fastigheten?
Majkgård ”offrar sig” och tar gärna alla dessa fastigheter som riskerar att hamna hos allmänna arvsfonden. Av godhet förbarmar hon sig över dessa stackar ensamma män. Som den döende mannen hon besökte på sjukhus för att få en underskrift på testamentet. Det var av godhet hon skyndade sig dit. Tur att hon hann.
2021-03-07, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om någon anklagas för att med ”berått mod utsatt en annan för smitta” så är det väl ganska relevant om någon blev smittad?

Om ingen blev sjuk så blev ingen heller utsatt för smitta.

Då var förmodligen anklagelsen felaktig, eller hur?

Du är duktig på att skriva och formulera dej måste jag säga men totala motsatsen till kunna läsa och förstå vad som står, märklig kombination!

Att Ebba indirekt kunnat döda Esbjörn pga Coronan och hennes 8-10 träffar med honom är väl helt sant.
Ingen har skrivit att Ebba HAR dödat Esbjörn men det är vad du svarar på!

Väx upp!
2021-03-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jo men det har varit så viktigt att poängtera att Ebba gjort allt rätt och riktigt och sedan är "era" uppgifter att det hela skett på en rätt kort tid.

Om det efter initial kontakt varit 1-2-3....x besök samtal

"jag vill köpa... det blir så bra... vore det inte skönt lämna över till en Marielundsbo.... det blir jättebra... har du funderat.... visst vill du sälja... jag är en perfekt köpare... hur går det... funderat klart... visst är det jättebra att sälja ditt hus... kom hem till mig på lite fika så kan vi prata om det.... jo kom det blir jättebra... det vore så skönt.... huset står bara och förfaller... jag ska göra det jättefint... du kan få komma dit hur mycket du vill.... min familj känner du ju... vi har ju träffats några gånger för några år sedan... huset var så fint... nu är det så igenväxt..... visst är det bra ide.... jag är en jättebra köpare... "

...jag fått huset värderat till ca 4 miljoner men då är det massor att göra... säkert en miljon för att städa av gården från oljespill och bensin... det är ditt ansvar att göra det... men jag kan göra det så slipper du tänka på det... så lite lägre än 4 kan jag tänka mig... nej tyvärr har inte värderingen skriftligt... besiktningsprotokoll är fullt med risker, det är ju jättemycket att göra... huset måste tas om hand... nu... så vad säger du. nu fixar vi det här... ska vi boka en tid?.. mäklare.. ja.. det är dyrt. vi hade en mäklare på vårt förra hus betalade mer än 100 000 och de gjorde ingenting.... ok.. absolut ok, men ingen mäklare... det är en jättebra ide... bra för dig..
Du hittar på citat som en romanförfattare. De producerar också egna fantasier.
2021-03-07, 10:15
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Hur stort är köket?
Finns mig veterligen ingen bild från varken kök eller toa. Det är dom som brukar ge bra indikation på statusen i ett hus.
Spelar det egentligen så stor roll? Dock har jag aldrig sett en stor pigkammare.
Vi ska definitivt inte umgås med någon utanför vår närmsta bubbla. Vi kan väl knappast tro att Esbjörn tillhörde Ebbas närmast bubbla.
2021-03-07, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så vad.. hur har hon lurat av de fastigheterna menar du?
Barnlösa personer - bättre husen går till någon arvsfond och till staten?

Känns som lite oekonomiska affärer, vara 80år och lägga 10-talet år på en person för att kanske få ärva ett hus. Inte tänkt tanken att hon faktiskt är snäll på riktigt?
Hon är jättesnäll och får bra betalt dessutom. Till och med en sommarstuga i Norrland fick hon som resultat av sin enorma godhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in