2021-03-07, 07:02
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej gu bevare mä, då har dom ju inga gammel grå sossar alls kvar, hur ska valet gå då?

Genom import av röstboskap? Den skiftningen har redan skett sedan många år.
2021-03-07, 07:03
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Har du källa på detta eller är det ännu en grej du hittar på?

Väldigt nyfiken eftersom det motsäger allt som tidigare erkänts i tråden, från såväl ebba- som esbjörnförsvarare

Nej. Det är så det har varit hela tiden. Inget nytt alls. Det var ju det första Ebba uttalade sig om, där i höstas.
2021-03-07, 07:06
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Sprida ut att en politiker bor tillsammans med pedofil som har avtjänat sitt straff är inte förtal. Att politiker sprider ut att jurist är typ densamma är förtal?

Är det EU-parlamentarikern i Centerpartiet du tänker på? Han bodde ihop med någon som ännu ej hade avtjänat straffet. Han hade den villkorliga delen kvar. Den delen var pågående.
2021-03-07, 07:12
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Har du källa på detta eller är det ännu en grej du hittar på?

Väldigt nyfiken eftersom det motsäger allt som tidigare erkänts i tråden, från såväl ebba- som esbjörnförsvarare

Ja det har jag:

Citat:
Jag har varit noggrann med att säkerställa att allt ska gå korrekt och schysst till. Jag har kontaktat ägaren via bekanta med min initiala förfrågan om att köpa tomten.

Citat:
Hon bjöd hem honom till sig på kaffe och berättade att hon ville köpa hans ställe.

Det första är från hennes första inlägg i Facebook som publicerades här i sinhelhet den 10/10, den dagen var du även här och kommentera,men du kanske inte läste andras utan bara skrev?.
det andra är från 1:a inlägget i Expressens tidning där du har kommenterat flera inlägg dagen till ära ang det. den 9/10
2021-03-07, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Japp. Du har rätt. 2014-1320 är benhård. Spelar ingen roll om kunden är din granne. Du ska ta leg i alla fall. Även för motparten i ett skrivuppdrag. Dessutom måste han PEP kontrollera Ebba och det lär han inte heller ha gjort enligt konstens alla regler. Ser ut som att Theo kan riskera en varning. Om han inte bett Esbjörn att fota av sitt leg med telefonen och granskat Ebbas ekonomi med lupp.

Skickar du in en anmälan?

Om inte annat för att få saken prövad.
Men åh nu börjar den utbildade men aldrig varit yrkesam e mäklaren förstå vad för krav som en mäklare måste göra i VARJE uppdrag, förmedling som skrivuppdrag.

Det jag menar är att hade det gjorts riktigt hade aldrig Ebba hamnat här. Eftersom Theo inte träffade Esbjörn så krävs en vidimerad kopia på id-handling. Då hade någon i hans närhet behövt intyga att han är han och skriva under kopian och därmed blivit upplyst om affären och kunnat stötta Esbjörn i den. Alt hade The kunnat träffat honom irl. Det hela hade väl sett betydligt bättre ut för Ebba då tycker du inte?
2021-03-07, 07:16
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
https://www.docdroid.net/2WkfPmV/uppsala-tr-b-5628-20-aktbil-20-dom-esbjorn-bolin-kopia-av-d-pdf

https://www.docdroid.net/k0ccf68/scan-pdf#page=19

https://www.docdroid.net/k0ccf68/scan-pdf#page=19

https://www.docdroid.net/1O55vJ2/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-32-pdf#page=2

https://www.docdroid.net/OyFZ2J8/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-47-ab-45-maskad-version-pdf#page=2

För er som inte orkar leta
Tack som fan.
2021-03-07, 07:16
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Varför vet vi inte vem denna gemensamma bekanta är? Likaså den vännina till Ebba som var m vid kontraktsskrivning?

Jag vet inte varför men, antagligen för att det inte framkommit!
2021-03-07, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja det har jag:

Det första är från hennes första inlägg i Facebook som publicerades här i sinhelhet den 10/10, den dagen var du även här och kommentera,men du kanske inte läste andras utan bara skrev?.
det andra är från 1:a inlägget i Expressens tidning där du har kommenterat flera inlägg dagen till ära ang det. den 9/10

Vi vet fortfarande inte vem den gemensamma bekanten är. ”Ebba vill träffa dig för hon har en sak hon vill fråga dig” vi vet ju inte alls hur frågan från denna gemensamma bekanta gick till. Han kände sig kanske smickrad att en partiledare ville träffa honom det är ju inte alls likställt med att han vill sälja
2021-03-07, 07:21
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Höll de inte avstånd menar du? Vad baserar du det på?
Nja, om du missat det ska vi inte träffa 89 åringar även om vi håller avstånd. Och jag har svårt att se att de satt på två meters från varandra och hojtade.
Dessutom var ju Ebbas barn med. Barn är värdelösa på avstånd.
Dessutom bör ju Ebba föregå med gott exempel.
Jag vet med säkerhet att hade någon annan gjort detta hade Ebba spelat upp en scen där hon med tårfyllda ögon höll ett brandtal.
Bara häromdagen på twitter hade hon ett inlägg om hur viktigares äldre är för henne.
2021-03-07, 07:23
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Tyvärr får du inte all fakta serverad på silverfat när du vill ha det. Kommer man sent in i tråden, så får man läsa ikapp för att hitta informationen som alla andra refererar till.

Varför ska vi leta upp informationen åt dig?
Fast då räknas ju den ju inte. Ditt ord om att det finns i tråden räcker inte. Du behöver inte ha fakta, det räcker att du presenterar saker som dina tankar. Vilket jag kommer att räkna dom som.
2021-03-07, 07:26
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Intressanta bilder. Det verkar onekligen som riktiga träd har fällts vid röjningen.

Men också intressant att se en äldre stubbe som bevis. Vad bevisar den? Att det fällts träd där tidigare och att trädfällning i sak inte är så heligt för Esbjörn.

Den färgmärkta granen såg inte rolig ut. Rätt ful. Inte mycket till empiri, men märkningen indikerar vad som ska bort, tror jag.

Träd som skall sparas sprajas med blå el orange, detta är vanligt förekommande vid trädfällning där det inte är slutaverkning
2021-03-07, 07:26
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nja, om du missat det ska vi inte träffa 89 åringar även om vi håller avstånd. Och jag har svårt att se att de satt på två meters från varandra och hojtade.
Så du menar att reportern Leif Brännström på Expressen med medföljande fotograf gjorde fel som träffade Esbjörn i huset? Om inte, förklara gärna så att jag förstår logiken. Expressen har träffat Esbjörn flera gånger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in