Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
Jag är dessvärre rädd för att du har fel... många är fortfarande så naiva att de tror detta handlar om Covid19.
Vi har en Mortality Rate på 0,1%.. och 0,01% för de under 70 år.
Är ovan siffror anledning til dessa restriktioner tycker du?
Lyssna vad Ygemans sa i en intervju på SR...
Ygeman 2021-03-05 SR: "i takt med att smittspridningen minskar och att vi kan börja öppna upp samhället igen då tror jag
att det kan ställas krav på andra områden där det är svårt att hålla avstånd eller där det är flera personer med."
Smaka på den lite...
https://sverigesradio.se/artikel/vaccinationsintyg-klart-till-sommaren
Vad jag tror, tycker och tänker i ämnet är irrelevant, jag säger bara vad som är möjligt och rimligt, om tillräckligt många anser att det är ett korrekt antagande av mig så är det vad som kommer ske då trycket underifrån omöjligör annat.
Förutsätter att folk känner till läget då och det är vad jag försöker förmedla.
Två antaganden.
1. Vaccinet fungerar-när riskgrupperna (de som belastar vården) är vaccinerade så kan vi öpna upp samhället då behov av nedstängning saknas.
2. Vaccinet fungerar ej-vi kan öppna upp samhället samtidigt som vi försöker skydda riskgrupper och istället bygga immunitet genom infektion hos de som ännu inte hunnit bli infekterade det senaste året.
Oavsett finns inget behov av massvaccination av befolkningen som helhet utanför riskgrupp, enligt punkt 1 finns tillräckligt skydd i samhället och enligt punkt 2 fungerar ej skyddet.