2021-03-06, 15:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
I alla fall så tror jag att cykelvittnet pekade ut Cykelstyret, för enligt någon tidning hade han ju sagt att han skulle känna igen personen om han såg honom igen och då borde han ju ha fått det förslaget från polisen "tror du att det är den här mannen, S***e?" Och då instämde han säkert.
Varför har det annars blivit så tyst om detta cykelvittne om det inte beror på att man insett att man fått fel person utpekad? S***e är ju inte längre misstänkt och även om han var ute och cyklade den kvällen så kanske han aldrig var I närheten av mordplatsen.

Såvitt jag vet gjordes det aldrig någon vittneskonfrontation, ej heller någon rekonstruktion på plats av händelseförloppet, trots att cykelvittnet trodde sig kunna peka ut cyklisten. Polisen hade redan på söndagen, dvs 2 dagar efter mordet fått upp ögonen för cykel-Sture och man bestämde sig över en natt för att Sture var skyldig. Tunnelseendet var totalt.
Citera
2021-03-06, 15:31
Medlem
Vissa uppfattningar kan ju bli en sk. trådsanning om det skrivs tillräckligt mycket av nån som vill ha det så. Jag vet inte alls mycket om det här men tycker som jag tidigare skrev att det är nåt underligt med det som skrivits här.

Det är min uppfattning och jag vill inte göra en trådsanning av det.
Citera
2021-03-06, 15:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Han gör inte så mycket annat än att bara gå omkring hela dagarna? SE alltså, jag tror att jag såg honom dagligen senast jag var uppe i Kramfors.
Det där med att han går omkring i ridkläder har säkert med något trauma att göra som du sa, att han vill vara kvar i en förgången tid kanske

Om nu Eva och Mr P verkligen VAR ett par så undrar jag också varför flera har sagt motsatsen? PG som sagt och även en del här i tråden.

Ja så ser SE's liv se ut nuförtiden, han är lugn och fin, precis som Mr P.
Ibland träffar jag på Mr P på stan, han är alltid trevlig och växlar gärna några ord, trots att jag inte känner honom.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-03-06 kl. 16:01.
Citera
2021-03-06, 16:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
Vissa uppfattningar kan ju bli en sk. trådsanning om det skrivs tillräckligt mycket av nån som vill ha det så. Jag vet inte alls mycket om det här men tycker som jag tidigare skrev att det är nåt underligt med det som skrivits här.

Det är min uppfattning och jag vill inte göra en trådsanning av det.

Något som mycket väl kan ha blivit en trådsanning är påståendet att Mr P är illa omtyckt av folk i Kramfors, att alla vet vad han har gjort, att han inte kan vistas ute på stan osv. Men hittills har jag inte stött på någon som talar illa om honom, än mindre någon som tror eller misstänker att han mördade Eva Söderström, tvärtom så reagerar dom ganska starkt på det påståendet.

Samma sak är det med SE, inte har han något med Eva-mordet att göra.

Både Mr P och SE verkar m.a.o. vara två omtyckta och hyvens killar som ingen vill förknippa med det olösta mordet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-03-06 kl. 16:36.
Citera
2021-03-06, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej det kan man givetvis inte göra men eftersom SE är schizofren, har gått i samma skolklass som Eva och dessutom rituellt iklär sig ridstövlar och ridbyxor än idag så är det inte konstigt att man vill uppmärksamma och belysa honom, det är t.o.m. rimligt att se honom som suspekt.

Det är inte lätt att dels i mörkret och sen med tanke på den fart som cyklisten påstås ha haft hinna uppskatta cyklistens längt korrekt. Några 15 cm är det inte tal om här, SE kan
givetvis passa in på beskrivningen.

Nej.. vad är det där för rent skitsnack från din sida? SE tror INTE att han är en häst, i sånt fall borde han väl snarare hoppa runt på stan och gnägga...
Den bisarra ridklädseln och hästintresset bottnar förmodligen i något annat, kanske ett trauma han upplevt som är djupt emotionellt sammankopplat med just ridning och hästar vad vet jag?

Om du själv tror att du är en gris bör du snarast kontakta psykiatrin 0612 - 861 17

Ojdå, hade du deras nummer?
Citera
2021-03-06, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
En sak är säker, i den här tråden spekuleras det friskt.
Jag tror mig veta att Eva Söderström bodde i Sundsvall redan vid terminsstarten hösten 87
MrP och Eva VAR ett par. Det har kommit fram att kretsen runt Eva visste det
Jag har inte bott i Kramfors på många år, men skulle inte förvåna mig alls om merdelen av er som
skriver i tråden gör det, den är ibland så spekulerande och hatisk, precis som avundsjukan på de mindre orterna brukar vara.

Många vill förtala några som nämns här utan att ni vet vad ni talar om

Är ni alla sadister som njuter av att skriva som ni gör?

Många av er har nog psykiska diagnoser.

Fast det var väl systern Annelie i svenska fall för FBK som pekade ut Mr P och sa att dom inte var ett par. Hon visste alltså inte om det i så s fall.

Eva hade ju helt klart skumma typer i sin omgivning men polisen hade bestämt sig för cykelmannen redan första veckan. Detta var väldigt olyckligt för utredningen då massa förhör aldrig genomfördes där kanske någon hade erkänt och brutit ihop.

Man lär definitivt inte ha förhört någon av vännerna som misstänkta.
Citera
2021-03-06, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Fast det var väl systern Annelie i svenska fall för FBK som pekade ut Mr P och sa att dom inte var ett par. Hon visste alltså inte om det i så s fall.

Eva hade ju helt klart skumma typer i sin omgivning men polisen hade bestämt sig för cykelmannen redan första veckan. Detta var väldigt olyckligt för utredningen då massa förhör aldrig genomfördes där kanske någon hade erkänt och brutit ihop.

Man lär definitivt inte ha förhört någon av vännerna som misstänkta.

Nej det var Pia som det stod i textraden inte systern
Citera
2021-03-06, 19:54
Medlem
Citat:
Såvitt jag vet gjordes det aldrig någon vittneskonfrontation, ej heller någon rekonstruktion på plats av händelseförloppet, trots att cykelvittnet trodde sig kunna peka ut cyklisten. Polisen hade redan på söndagen, dvs 2 dagar efter mordet fått upp ögonen för cykel-Sture och man bestämde sig över en natt för att Sture var skyldig. Tunnelseendet var totalt.

Jo, dom gjorde en rekonstruktion. Har läst detta i någon artikel. Däremot vittneskonfrontation kan jag inte erinra mig men är inte det rutin?
Citera
2021-03-06, 20:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ojdå, hade du deras nummer?

Nej jag var bara omtänksam och googlade fram det åt dig. Det är ju akut om du tror att du är en gris.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-03-06 kl. 20:35.
Citera
2021-03-06, 20:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jo, dom gjorde en rekonstruktion. Har läst detta i någon artikel. Däremot vittneskonfrontation kan jag inte erinra mig men är inte det rutin?

Ok imponerande, då gjorde dom ju något rätt i allafall.
Nä inte för Kwasten, han hade sina egna rutiner.
Citera
2021-03-07, 07:57
Avslutad
Citat:
Ok imponerande, då gjorde dom ju något rätt i allafall.
Nä inte för Kwasten, han hade sina egna rutiner.

Har inte läst hela tråden, men var van der Kwast åklagare i fallet? Undra på då att det blev olöst...
Citera
2021-03-07, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Har inte läst hela tråden, men var van der Kwast åklagare i fallet? Undra på då att det blev olöst...

Ja och det var väl samma utredare i Brattås, vilket inte heller blev löst trots massor av ledtrådar.
Börje Öhman var väl utredare i båda fallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in