Citat:
2016-10-28, 22:45 länk
echoesofglory
2016-10-28, 22:55 länk
echoesofglory
2016-12-21, 19:35 länk
Joe Blow
2016-12-28, 18:09 länk
echoesofglory
2017-03-19, 23:24 länk
Draifos
2017-03-20, 01:08 länk
Pudelfrillan
Benämningen prydligt kommer först från Joe Blow.
Hmm, undrar om vi inte har fått en trådsanning här beträffande de uppställda skorna och prydligt ihopvikta kläderna:
Expressen Publicerad 22 jul 2005 kl 10.10, uppdaterad kl 10.52 Dagen efter hittades hon knivmördad och med avslitna kläder.
SVT Nyheter UPPDATERAD 14 DECEMBER 2016 PUBLICERAD 12 DECEMBER 2016 kläderna låg konstigt, på ett annat ställe
Expressen Publicerad 6 aug 2020 kl 04.30 Hennes tre år äldre syster Eva hittades liggande på marken, blodig – med avslitna kläder. Skorna stod intill varandra och sedan byxorna bredvid.
Jag hittar typ bara avslitna kläder när jag söker på Google, förutom då att kläderna låg konstigt.
Är det här med prydligt en påhittad trådsanning av Joe Blow, eller finns det någon som helst substans i det?
LGWP?
echoesofglory
Det skall tilläggas att kläderna inte var sönderslitna på något sätt, ett byxben var vänt ut och in, vilket kanske innebär att hon kläddes av medan hon var död. Alltså tecken på en arrangerad scen. Tidningarna skriver som sagt om våldtäkt, en läkare hävdar att det är en "stor sannolikhet" att Eva utsatts för sexuellt våld. Safarik avfärdar allt detta, kanske också en svaghet i deras resonemang?Det skall tilläggas att kläderna inte var sönderslitna på något sätt, ett byxben var vänt ut och in, vilket kanske innebär att hon kläddes av medan hon var död.
2016-10-28, 22:55 länk
echoesofglory
Hunden låg bredvid, någon skrev väl om "nästan rituellt" men det är väl en 80-tals föreställning, polisen fann spår efter Evas klackar, hon släpades in i buskaget. Kläderna låg bredvid, jeans, skor och trosor. Man tycker att PAJ borde haft sår och liknande, kanske ytterligare en svaghet i teorin.Kläderna låg bredvid, jeans, skor och trosor.
Det med hunden kallade Safarik som tidigare nämnt leakage, dvs Paj berättade något som verkligen inträffat men i ett nytt sammanhang. Under mordnatten befann sig en hundförare i närheten av brottsplatsen, Mark menar att Paj använde denna incident men placerade den vid ett senare tillfälle för att förklara varför han stannade vid just den platsen.
2016-12-21, 19:35 länk
Joe Blow
Tyvärr har du fel. Han måste inte sno ihop ett jävla dugg. P kan säga att han för många år sedan har sagt det han har att säga. Om inte P själv har vett på att välja den ståndpunkten så skulle vilken försvarare som helst råda honom att för sitt eget bästa hålla käften. Det är upp till utredarna att driva det vidare utan hans medverkan. Alla bör förstå att det är i stort sett hoplöst vid det här laget. Ledsamt men sant.Rätta mig om jag har fel men visst var uppgiften som LGWP igår sladdrade ur sig att Evas kläder låg prydligt ihopvikta en bit ifrån kroppen något som inte kommit till offentligheten tidigare?
Rätta mig om jag har fel men visst var uppgiften som LGWP igår sladdrade ur sig att Evas kläder låg prydligt ihopvikta en bit ifrån kroppen något som inte kommit till offentligheten tidigare?
2016-12-28, 18:09 länk
echoesofglory
De uppställda skorna och prydligt ihopvikta kläderna är en intressant detalj som inte diskuterats så mycket. Vilka är så ordningsamma? Militärer har disciplin. Hade inte P gått en officersutbildning? Finns andra teorier? Skulle en främling ställa sig och vika ihop kläder efter ett mord?De uppställda skorna och prydligt ihopvikta kläderna är en intressant detalj som inte diskuterats så mycket.
2017-03-19, 23:24 länk
Draifos
Jag vet inte vilka uppgifter som gäller, eller om det ens spelar någon större roll, men om ett byxben var vänt ut och in så var det ju inte särskilt prydligt.men om ett byxben var vänt ut och in så var det ju inte särskilt prydligt.
2017-03-20, 01:08 länk
Pudelfrillan
Det här var väl mer en uppfattning som någon på plats fick när kläderna hittades. Om nu byxor, trosor och strumpor låg i en välordnad hög och skorna stod prydligt uppställda bredvid så kanske benämningen på hela arrangemanget blev "prydligt".Om nu byxor, trosor och strumpor låg i en välordnad hög och skorna stod prydligt uppställda bredvid så kanske benämningen på hela arrangemanget blev "prydligt".
Det är inte en benämning som jag själv har hittat på utan den kommer från en annan källa.Det är inte en benämning som jag själv har hittat på utan den kommer från en annan källa.
Benämningen prydligt kommer först från Joe Blow.
Hmm, undrar om vi inte har fått en trådsanning här beträffande de uppställda skorna och prydligt ihopvikta kläderna:
Expressen Publicerad 22 jul 2005 kl 10.10, uppdaterad kl 10.52 Dagen efter hittades hon knivmördad och med avslitna kläder.
SVT Nyheter UPPDATERAD 14 DECEMBER 2016 PUBLICERAD 12 DECEMBER 2016 kläderna låg konstigt, på ett annat ställe
Expressen Publicerad 6 aug 2020 kl 04.30 Hennes tre år äldre syster Eva hittades liggande på marken, blodig – med avslitna kläder. Skorna stod intill varandra och sedan byxorna bredvid.
Jag hittar typ bara avslitna kläder när jag söker på Google, förutom då att kläderna låg konstigt.
Är det här med prydligt en påhittad trådsanning av Joe Blow, eller finns det någon som helst substans i det?
LGWP?
Joe Blow hänvisade till att LGWP sa ”prydligt” i Veckans brott, Säsong 13, Avsnitt 10, 20 december, Mordet på Eva Söderström 1987.
Jag hittar dessvärre inte det avsnittet (video) på internet.
– Jag sprang dit och in där, och så hittade jag henne...hon hade bara en t-shirt på sig som var vit förut men nu var den alldeles röd...hon låg där naken och Laban låg bredvid...och kläderna låg konstigt, på ett annat ställe...jättekonstigt var det...2016-12-21, 19:49 länk
Vidje
Det där med kläderna sa ju nästan Anneli också, jag fick en känsla av det när hon inte sa att dom låg slängda på sidan om.2016-12-28, 18:09 länk
echoesofglory
De uppställda skorna och prydligt ihopvikta kläderna är en intressant detalj som inte diskuterats så mycket. Vilka är så ordningsamma? Militärer har disciplin. Hade inte P gått en officersutbildning? Finns andra teorier? Skulle en främling ställa sig och vika ihop kläder efter ett mord?2016-12-28, 19:12 länk
bradgardsindiamen
Jag har svårt att se vare sig främling eller någon hon kände skulle vara mer plausibel att göra det...det är en udda detalj. Varför ens ta av kläderna, hon var väl redan så allvarligt huggen att hon må varit döende om inte redan död (även om det var ett våldtäktsförsök som gick snett är ju inte de flesta våldtäktsmän nekrofiler) Kanske i detta de kom att misstänka kufen Sture?2016-12-28, 20:04 länk
Men... möjligt är kanske att mordet skett av annan orsak än sexuellt begär och att GM klätt av henne för att ge föreställningen om att det var ett sexmord, och glömmer av sig eller faller i rutin och lägger kläderna prydligt ungefär som hen själv skulle klätt av sig för att gå och lägga sig (spekulation).
Pudelfrillan
Den människan som har gjort detta är inte helt "frisk" om du frågar mig.2016-12-28, 20:35 länk
Pudelfrillan
En psykiskt störd eller psykiskt sjuk människa kan vara extremt pedantisk. Tror knappast att det har med endast en viss typ av utbildning att göra, som i det här fallet en officersutbildning.GN
Även en person som lider av stark och okontrollerbar ångest kan mycket väl utveckla ett pedantiskt tvångsbeteende för att på så sätt försöka reducera, kontrollera och hantera situationer där stark ångest upplevs.