2021-03-06, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
jag är med i vilken tråd jag vill. fattar inte ens varför man har tid eller intresse att kolla vad man varit i för trådar innan, sjukligt beteende.

"Ursprungligen postat av vittne-x
Du är en klar Double-bagger så kryp tillbaka till farmen-tråden istället, du skitar bara ned tråden."

Vittne-X ger dig faktiskt beröm här (även om hen inte fattar det). En Duoble-bagger kan göra/tänka två saker samtidigt!

Konsekvensanalys:
Ebba-klanarna (single-baggers) kan bara tänka o göra en sak samtidigt vilket är att att allt fröken Usch säger eller gör är korrekt.
De försöker ibland hålla två tankar i skallen samtidigt men det resulterar bara att de kommer med kommentar typ bajs, skit o liknade tillrop när de egentligen borde stanna upp o tänka själv lite grann hur affären med Esbjörn "verkligen" gick till.
2021-03-06, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Man behöver i och för sig inte speciellt giltiga skäl att häva ett avtal

Jo, det behöver man. . Vilken värld lever du i? Ingenting skulle ju funka om det var som du säger.
2021-03-06, 15:25
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Den 24 februari var Mårten Schultz' åsikter inte mycket värda:

Ebba är ju ingen dålig kappvändare hon heller.

Korrekt, Mårten Schultz är inte mycket värd, i mina ögon, men det finns ju andra som värdesätter hans trams. Att det är trams visas ju inte minst av hur han varierar sina åsikter efter person snarare än efter objektiva fakta samt lagar och regler. Enligt honom skulle Petzäll skyddas, men inte Ebba. Bara ett exempel.
2021-03-06, 15:25
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du läste själv aldrig vad du länkade till - eller hur?
Det bara kändes bra att kunna klistra inte en text.
Men ud får en chans nu att göra det.

Kort - ingenting antyder att det på något sätt skulle han haft någon inverkan på husaffären....
Det som dock gör en misstänksam är punkt ett i din länkade text - framförallt det av mig fetade.
De experter ebba bad granska undersökningen sätter fingret på det när de ger uttryck för att det var ett beställningsverk i syfte att användas i en juridisk tvist.

Esbjörn har sedan över 10 år diagnosen lindrig kognitiv funktionsnedsättning (motsv lindrig kognitiv störning enl ICD), vilket innebär att han uppfyller kriterierna för denna diagnos enl DSM 5.
Den utredning som gjordes kring årsskiftet bekräftar i stort sett bara resultatet av de utredningar som tidigare gjorts av Esbjörn.

Som en del av utredningen har psykologen Esbjörns närmaste anhöriga. Det är fullt korrekt. Intervjuer med Esbjörns anhöriga genomfördes också vid de tidigare utredningarna.

Även om Esbjörn haft en demensdiagnos, vilket han alltså inte har, hade inte avtalet per automatik varit ogiltigt.
2021-03-06, 15:30
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag har lite svårt att förstå Ebbaisterna upprördhet över Esbjörn dåliga försvarare. Det borde väl vara enbart till fördelar.

En annan sak som du också verkar ha svårt att förstå är att de flesta av oss som du kallar Ebbaister och liknande, inte är "Ebbaister" utan demokrater. Vi tror på ett samhälle där lag och ordning råder, där alla är lika värda och blir lika behandlade, särskilt när det kommer till lag, ordning och moral.

Därför anser vi inte bara att Ebba har rätt och att det lögnaktiga drevet mot henne är ett fruktansvärt övergrepp, utan också att även Esbjörn är utsatt för ett fruktansvärt övergrepp av sina "nära och kära", Binninge-maffian inräknad. Hade du haft minsta lilla tillstymmelse till moral och rättspatos i din kropp, hade du förstått exakt precis allting av detta.

Men, tyvärr, vi har förstått, så är inte fallet.
2021-03-06, 15:31
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Korrekt, Mårten Schultz är inte mycket värd, i mina ögon, men det finns ju andra som värdesätter hans trams. Att det är trams visas ju inte minst av hur han varierar sina åsikter efter person snarare än efter objektiva fakta samt lagar och regler. Enligt honom skulle Petzäll skyddas, men inte Ebba. Bara ett exempel.
Fast Ebba har väl inte blivit tvångsintagen enligt LVM som Willam Petzäll blev?
2021-03-06, 15:31
Medlem
Citat:
Man behöver i och för sig inte speciellt giltiga skäl att häva ett avtal, du kan dock få rättsliga påföljder om du häver avtalet utan giltighet.
Esbjörn hävdar ju själv att han vill häva det för han kände sig pressad att skriva på, han minns inte riktigt och hur själva avtalsskrivnigen skedde.
Visst finns det en intervju med honom angående träden. Jag har lyssnat på den och jag anser att han mer utrycker en gammal människas vilja att bevara det gamla, än att han menar det som något som skulle stoppa försäljningen.

Noterbart är oxå att all media om ämnet beskrivs som ond och felaktig. Mediadrevet är korrupt och styrs av en socialdemokratisk troll fabrik. Utom i just detta fall. Just när Esbjörn muttrat lite gammalmans introvert om dumheten i att fälla träd.
Beror väl på vad det är för avtal. Men för fastighetsaffärer gäller Jordabalken och är det inte riktigt samma regler som kring hockeybilderna du brukar byta på skolgården.
2021-03-06, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Du fäster alltså ingen vikt vid vad Esbjörn säger i TR.

Det enda som räknas är vad Esbjörn säger på huvudförhandlingen. Det han säger nu tyder mer på att han är orolig och har svårt att förstå det som händer honom. Det är en chockerande sak för både Esbjörn och Ebba Busch att hamna i en domstol.

Esbjörn är kändis efter denna husaffär, där hans tillvaro har förvandlats till en oro de sista åren han har kvar i livet.

Ebba Busch har landat i verkligheten där hon möter en medborgare från en svunnen tid, som nu rakryggad inte ger vika för mer påtryckningar. Jag tror att hon bara skulle skrämma Esbjörn till att underteckna nytt avtal. Hennes övertalningsförmåga anses vara en superkraft i det nya Sverige. Men vi ser redan hur hon förlorat fotfästet genom att göra sig skyldig till förtal. Nu pågår en domstolsprocess på hennes initiativ, utom hennes kontroll. Det är också lite synd om Ebba Busch som raserat hela sitt varumärke bland många gamlingar och kristna. Trots att det är självförvållat tycker jag alltid synd om människorna.
2021-03-06, 16:03
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Vad skönt för dig att du är så klar över hur du ser detta. Då är det ju bara att luta sig tillbaka och vänta på att rättvisans kvarnar ska mala och det bevisas att du har rätt.

Själv tycker jag det finns stora tveksamheter och tänker fortsätta att diskutera.

En svårighet för mig är tillexempel att Ebba i höstas sa att hon inte tänkte driva igenom affären om Esbjörn verkligen inte ville. Jag vet att det varit uppe förr och att det för Ebbaister är glasklart varför inte Ebba bör stå vid detta löfte, så är det inte glasklart för mig.

Många löften har utlovats i den här affären.

Esbjörn: Jag vill sälja
Esbjörn: Du får röja
Esbjörn: Jag kommer till Kullen
Ebba: Jag backar
Esbjörn: Jag träffar Ebba när som helst

Det är så intressant att den där enda utfästelsen som Ebba har gjort, har fastnat i Esbjörnssidans tankeloop, men de där andra utfästelserna liksom inte existerar.

Hur länge ska Ebbas utfästelse gälla? För alltid? Varför i såfall?
2021-03-06, 16:03
Medlem
Condylomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Har ingen susning om detta men såg ngt häromdagen där det framkom att Ebba köpt huset och inga problem kring det! men gamlingen började sedan ha synpunkter på hur Ebba renoverade huset! Det är där dispyten ligger(?) Den gamle mannen är ingen liten stackare för det är man inte per automatik för att man fyllt 81! Man kan vara pigg och alert och 100% klar i skallen. JO så är det. Förvisso i dödens väntrum men inte "synd om" för man har levt ett långt liv.
Bla, bla, bla. Du kanske skulle läsa på om det i krisdemokraternas ideprogram

Vår människosyn
▪Varje människa är ett mål i sig. Ingen annan människa får äga henne eller på ett kränkande sätt utnyttja henne.

▪Kristdemokraterna tror inte heller att det går att bygga det perfekta lyckoriket här på jorden. Ofullkomlighetstanken gör också att vi inser att alla kan göra fel, och att alla förtjänar en andra chans.

https://kristdemokraterna.se/var-politik/ideologi-och-principprogram/

▪Ebba har på ett kränkande sett utnyttjat Esbjörn i avsikt att komma över hans egendom.
▪Ebba Busch ger inte Esbjörn en andra chans trots att han gråtit och vädjat.
▪Förvaret av hennes agerande av andra krisdemokrater i strid mot deras egen idelogi är direkt frånstötande.
▪ Agerandet av Ebba Busch mot Esbjörn och i bjärt kontrast till ideologin vilken är sekundär och makten primär.
Senast redigerad av Condyloma 2021-03-06 kl. 16:37.
2021-03-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condyloma
Bla, bla, bla. Du kanske skulle läsa på om det

Vår människosyn
▪Varje människa är ett mål i sig. Ingen annan människa får äga henne eller på ett kränkande sätt utnyttja henne.

▪Kristdemokraterna tror inte heller att det går att bygga det perfekta lyckoriket här på jorden. Ofullkomlighetstanken gör också att vi inser att alla kan göra fel, och att alla förtjänar en andra chans.

https://kristdemokraterna.se/var-politik/ideologi-och-principprogram/

▪Ebba har på ett kränkande sett utnyttjat Esbjörn i avsikt att komma över hans egendom.
▪Ebba Busch ger inte Esbjörn en andra chans trots att han gråtit och vädjat.
▪Förvaret av hennes agerande i strid mot KDs idelogi av andra krisdemokrater är direkt frånstötande.
Bla bla bla eller så läser man ngt annat! Jag röstar INTE på KD och Ebba och kommer aldrig göra men tror inte för en sekund att hon lurat en gammal gubbe.
2021-03-06, 16:12
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condyloma
Och pekade " skriv under här, skriv under här, skriv under här...fan vet hon inte förde den darriga gubbens hand.

Det är en demokratisk välgärning om hon döms till gagn för synen på våra äldre och det minskande förtroendet för politiker. Ebba har kapat ett herrelöst KD och driver det med samma fula knep hon använt mot den vädjande gubben som vore det ett parti för hennes självförverkligande.

Ni som tanklöst, förvarar detta bör ställa er frågan hur ni skulle reagerat om den försnillade gubben var er gamla farfar eller morfar?
Den andra frågan ni bör ställa är om det varit en arabisk man med helskägg som juridik-trixat av Esbjörn huset?
Ajajaj Ebba så gör man inte. Om Ebba kommer undan detta är vämjeligt och sänker ribban för ådringsbluffs-industrin.

Om min äldre släkting är klar i skallen och priset är rimligt, spelar det ingen roll vad jag tycker. Det är släktingens val att förfoga över sina egendomar precis som han eller hon vill. Det spelar väl ingen roll vem som har lurat av släktingen sin fastighet? Om det är Ebba, en arab, en zigenare eller mångubbe skiter jag i. Är det fulspel, är det fri jakt på förövaren.

Esbjörn har alla hästar i stallet så han kan göra de affärer han vill, verkar det som. Priset kanske är lågt, men rimligt. Hur många intressenter finns det som kan hosta upp 2-3 miljoner kontant till renovering? För det är ingen bank som lånar ut miljoner på det där husets nuvarande värde. Esbjörn ville sälja, försäljningen har gått rätt till och han har skrivit på av fri vilja. Han har fått handpenning och kunde förmodligen ha fått resterande pengar på tillträdesdagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in