Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Hon hävdar väl rätten till huset genom ett med Esb ingånget köpeavtal? Har jag missat något, eller?
Visst ska sådana här affärer granskas i media, det är deras skyldighet, men som det verkar nu så är troligen avtalet giltigt, Esbjörn har valt att offentligt gå ut i en intervju och berätta sin version, som i stort sett är samstämmig med Ebbas, bara att anledningen till hävningen består av kapning av växtlighet på den igenvuxna tomten. Giltigt skäl att häva ett avtal tycker du?
Man behöver i och för sig inte speciellt giltiga skäl att häva ett avtal, du kan dock få rättsliga påföljder om du häver avtalet utan giltighet.
Esbjörn hävdar ju själv att han vill häva det för han kände sig pressad att skriva på, han minns inte riktigt och hur själva avtalsskrivnigen skedde.
Visst finns det en intervju med honom angående träden. Jag har lyssnat på den och jag anser att han mer utrycker en gammal människas vilja att bevara det gamla, än att han menar det som något som skulle stoppa försäljningen.
Noterbart är oxå att all media om ämnet beskrivs som ond och felaktig. Mediadrevet är korrupt och styrs av en socialdemokratisk troll fabrik. Utom i just detta fall. Just när Esbjörn muttrat lite gammalmans introvert om dumheten i att fälla träd.