2021-03-06, 12:58
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Trots alla påståenden i media om psykisk ohälsa blaha så är det ganska uppenbart att han planerade detta för att han ville stanna i Sverige. Nu får han som han vill, livstidsfängelse för tre mord, förmodligen ute om 18-21 år och kommer då fortfarande inte kunna utvisas pga diverse struntskäl.

Du verkar inte ha koll på psykiska ohälsan öht. I Vetlanda satsar man rätt mycket på att lyfta fram det.
Citera
2021-03-06, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Du verkar inte ha koll på psykiska ohälsan öht. I Vetlanda satsar man rätt mycket på att lyfta fram det.
Bor du också här? Upplever att psykiatrin är rätt undermålig, det märks på många sätt.
Citera
2021-03-06, 12:59
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Så du tror på fullt allvar han sitter o tänker....
Om jag dödar några stycken random människor så får jag stanna i Sverige🤔
Du tror inte han fick tokspel o fick för sig han va jagad av något??
Bara en dum sverigevän som kan komma på något så urbota dumt

Varför skulle det vara så osannolikt??? är du medveten om förhållandena i svenska fängelser visavi gatan i Kabul?? Du är den som är rårkorkad.
Citera
2021-03-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Varför skulle det vara så osannolikt??? är du medveten om förhållandena i svenska fängelser visavi gatan i Kabul?? Du är den som är rårkorkad.
Ja det har jag, du tror däremot att det är lyx att sitta på kåken tydligen.....
Ja du har mkt mera frihet än gatan i Kabul.....
Citera
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondHume
Bor du också här? Upplever att psykiatrin är rätt undermålig, det märks på många sätt.

Nej, har varit där ett par gånger. Men minns att de fanns mycket om psykisk ohälsa runt om i kommunen
Citera
Medlem
Fick precis höra på Messenger att några bekanta inne vid torget har sett ett gäng NMR-gubbar nu, max 5-10 stycken.
Citera
2021-03-06, 13:03
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Så du tror på fullt allvar han sitter o tänker....
Om jag dödar några stycken random människor så får jag stanna i Sverige🤔
Du tror inte han fick tokspel o fick för sig han va jagad av något??
Bara en dum sverigevän som kan komma på något så urbota dumt

Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu

Jag skiter fullständigt vad ni i obygden lyfter fram för något. Du och den andra vänsterbögen ovanför dig kan ju grina tillsammans med Dan Eliasson om hur synd det är om gärningsmannen. Vi normala människor har en mer sund syn på saken.
Citera
2021-03-06, 13:05
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
3 mord?

Vet ej status på dem just nu men tre av dem hade livshotande skador för två dagar sedan:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/misstankt-mordforsok-i-vetlanda-polis-avlossade-tjanstevapen-under-ingripandet
Citera
2021-03-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Vet ej status på dem just nu men tre av dem hade livshotande skador för två dagar sedan:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/misstankt-mordforsok-i-vetlanda-polis-avlossade-tjanstevapen-under-ingripandet
Alla har klarat sig och läget är stabilt, fyra har fått lämna sjukhuset.

https://www.rjl.se/nyheter/pressinformation-fran-akutmottagningarna/pressmeddelande-uppdatering-fredag-om-skadelaget-efter-handelsen-i-vetlanda-77290
Citera
2021-03-06, 13:07
Medlem
Citat:
Fick precis höra på Messenger att några bekanta inne vid torget har sett ett gäng NMR-gubbar nu, max 5-10 stycken.
Stämmer, 8 räknade jag till, kom till Bibliotekstorget vid 12-tiden. Två polisbussar fanns på stortorget så de flyttade sig hundratalet meter dit.
Citera
2021-03-06, 13:08
Medlem
musicbangers avatar
Hoppas på att m an skickar hem honom om det visar sig att han gjorde det för att stanna, är han mentalt störd dock så tycker jag han borde få hjälp och hållas i något anstalt.
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Vänta lite nu.

Hur kan den här afghanen ha mer rätt att vara sinnessjuk, än en vit man som ser hur sinnessjukt Sverige blivit senaste 30 åren?

Det där måste du förklara, men jag är säker på att du gör dig själv till åtlöje.

Jag har träffat 2 stycken afghaner i arbetet här i Norge och de har berättat om vad de genomlidit, det har inte varit några traumatiserande saker direkt utan mer sådant som alla fattiga människor upplever.

Sverige är fan illa ute med tanke på hur dess medborgare är sinnessjuka. De allra flesta vita svenskar vill ha det så här, ni vill ha total otrygghet.

Varsågod Svenne din förbannade idiot!
Tänk på mig när du själv drabbas, men någon som du kommer ju knappast skaffa familj.
Oj stackars liten! Så hemskt Sverige är, buhu. Helt sjukt hur fjolliga en del av er är. Tror fan vilken afghan som helst har sett mer skit en vad du upplevt, jag bryr mig inte om dina anekdoter om "jag känner 2 afghaner". Jag är 35 år gammal och har sett mycket ändras och saker har blivit betydligt värre i vissa områden men att sitta och roleplaya att man lever i någon jävla krigszon eller liknande som ni offer ritar upp är bara inte sant men man kan tydligt se hur det fungerar för er.

Man kan inte ens ha en diskussion om frågan utan att 1000s tals profesionella flashbackare börjar gråta och skrika efter massmord.

Mår du så dåligt över Sverige så sök hjälp eller stick.

Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Hur kan den här afghanen ha mer rätt att vara sinnessjuk, än en vit man som ser hur sinnessjukt Sverige blivit senaste 30 åren
Och ni gör narr av PK Sverige medan ni utrycker er värre än dom dummaste feministerna.
Citera
2021-03-06, 13:09
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Alla har klarat sig och läget är stabilt, fyra har fått lämna sjukhuset.

https://www.rjl.se/nyheter/pressinformation-fran-akutmottagningarna/pressmeddelande-uppdatering-fredag-om-skadelaget-efter-handelsen-i-vetlanda-77290

Härligt då blir det "bara" försök till mord, skulle gissa på 8 år, dvs ute efter 5,3 år och kan ej utvisas. Stadgad för livet den stackars gärningsmannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in