Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Du ska veta "Skaraborg2" att jag har den största respekt för de resultat du nått i dina efterforskningar i Dahlsjöfallet. Du är troligen sanningen en bra bit på spåren. Skriv ett filmmanus! Sälj det till Hollywood!
Dock kan jag ha synpunkter på bl a ovanstående. Du har förmodligen rätt; och för att få de bekräftade uppgifterna bevisade, ja då krävs antagligen ett utdrag ur folkbokföringen i Holland (om han verkligen levde "inom det etablerade samhällets ramar").
Tack för din uppskattning.
Vill också framhålla att vi är ett flertal personer som har hållit på med detta fall under många år. Dessa bekräftade uppgifter ang. Janne Dahlsjö som har framkommit visar att vi är på rätt väg. Hade datumet den 29 juli 1965 utspelat sig i USA så kan det mycket ha kommit att filmats.
Problemet är att få uppgifterna om Dahlsjö i Holland bevisade utan att ha det namn han kom att ha i sitt nya land. Tror nog att förnamnet fortfarande kom att förbli Jan men kan ha stavats på ett annat sätt. Kom han att bo i Holland med ett legalt uppehållstillstånd eller bodde han som illegal invandrare? Blev han holländsk medborgare? Jag tror inte att Dahlsjö kom att leva ett bra liv där med tanke på att familjen i Göteborg kom att skicka honom pengar ett antal gånger under årens lopp. Han kom troligtvis att få både barn och barnbarn där men ingen vet heller vad dessa heter eller bor idag. Lever hans hustru ev. sambo?