2009-07-30, 22:11
Bannlyst
Skaraborg2!

Utifrån min horisont och mitt sätt att se och analysera brottsfall så är jag mycket fundersam över en del av dina slutsatser i detta fall Skaraborg2.

Titta nu igenom de frågor jag ställde i ett tidigare inlägg. Jag är nämligen mycket intresserad av vilka slutsatser du har dragit och på vilka grunder du baserar dessa på.

Jag med min erfarenhet begrundar ett fall utifrån de juridiska aspekterna, men
de rent allmängiltiga slutsatserna ska icke föringas Skaraborg2.

Så om du tar dig tiden att läsa igenom mitt tidigare inlägg så är jag i allra högsta grad benägen att stå till tjänst med min kompetens och erfarenhet i detta fall.

Fallet är ur många aspekter otroligt intressant även om det är preskriberat.
Citera
2009-07-30, 22:26
Medlem
charlieparkers avatar
Jag fick aldrig tag på papperen över bilen där Sahlin stod som ägare. Stod det i något av dessa dokument vilken färg bilen hade?
Citera
2009-07-30, 22:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Upp till var och en.

Citat:
Ursprungligen postat av Avveckling
Skaraborg2!

Utifrån min horisont och mitt sätt att se och analysera brottsfall så är jag mycket fundersam över en del av dina slutsatser i detta fall Skaraborg2.

Titta nu igenom de frågor jag ställde i ett tidigare inlägg. Jag är nämligen mycket intresserad av vilka slutsatser du har dragit och på vilka grunder du baserar dessa på.

Jag med min erfarenhet begrundar ett fall utifrån de juridiska aspekterna, men
de rent allmängiltiga slutsatserna ska icke föringas Skaraborg2.

Så om du tar dig tiden att läsa igenom mitt tidigare inlägg så är jag i allra högsta grad benägen att stå till tjänst med min kompetens och erfarenhet i detta fall.

Fallet är ur många aspekter otroligt intressant även om det är preskriberat.

Ja det är ju upp till var och en att dra de slutsatser som man tycker känns riktiga. Dina slutsatser, andra personers slutsatser kan vara de riktiga lika väl som mina?

En del av mina grunder finns redan i ett antal trådar förut.

En del av grunderna kommer inte att skrivas ut i tråden. Skulle kunna bli ev. problem, samt att vissa saker är för känsliga för att alla skall kunna läsa dessa.
Citera
2009-07-30, 22:33
Medlem
CrapStacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlieparker
Jag fick aldrig tag på papperen över bilen där Sahlin stod som ägare. Stod det i något av dessa dokument vilken färg bilen hade?

http://www.megaupload.com/?d=LRYOOVI8
http://www.megaupload.com/?d=0T9GVD1D

Dessa funkar
Citera
2009-07-30, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det är ju upp till var och en att dra de slutsatser som man tycker känns riktiga. Dina slutsatser, andra personers slutsatser kan vara de riktiga lika väl som mina?

En del av mina grunder finns redan i ett antal trådar förut.

En del av grunderna kommer inte att skrivas ut i tråden. Skulle kunna bli ev. problem, samt att vissa saker är för känsliga för att alla skall kunna läsa dessa.
Ja då är det med andra ord inte så enkelt att bidraga med saker utifrån att Skaraborg2 anser sig ha uppgifter som inte tål en allmän granskning.

Vad det beror på vill jag inte spekulera i. Men att orda om "förtal" eller annat efter 44 år ser jag som en aning naivt. Kan tycka att Skaraborg2 i det här läget vill "ruva" på sin historia i det längsta, varför har jag ingen aning om. Det som är relevant nu är ju endast att frambringa så mycket fakta i fallet som det bara går!

Som jag har framfört tidigare här så är jag öppen för att med min erfarenhet och kompetens analysera de fakta som finns i fallet.

Då är det av nöden tvunget att uppgiftslämnaren lägger fram de fakta som är relevanta.

I dagsläget Skaraborg2 så pratar du i hög grad i gåtor och hänvisar till olika skäl för att inte tala klarspråk. Jag kan inte ur juridisk aspekt se någon anledning till att inte utifrån fakta lämna ut de faktiska omständigheter som fallet omgärdas av.
Citera
2009-07-30, 23:09
Medlem
CrapStacks avatar
Citat:
Ja då är det med andra ord inte så enkelt att bidraga med saker utifrån att Skaraborg2 anser sig ha uppgifter som inte tål en allmän granskning.

Vad det beror på vill jag inte spekulera i. Men att orda om "förtal" eller annat efter 44 år ser jag som en aning naivt. Kan tycka att Skaraborg2 i det här läget vill "ruva" på sin historia i det längsta, varför har jag ingen aning om. Det som är relevant nu är ju endast att frambringa så mycket fakta i fallet som det bara går!

Som jag har framfört tidigare här så är jag öppen för att med min erfarenhet och kompetens analysera de fakta som finns i fallet.

Då är det av nöden tvunget att uppgiftslämnaren lägger fram de fakta som är relevanta.

I dagsläget Skaraborg2 så pratar du i hög grad i gåtor och hänvisar till olika skäl för att inte tala klarspråk. Jag kan inte ur juridisk aspekt se någon anledning till att inte utifrån fakta lämna ut de faktiska omständigheter som fallet omgärdas av.

Jag skulle tro att det enda Skara håller inne med är vem systern såg i dörren. Min gissning är #219, med det antagandet så kommer jag till ungefär samma slutsatser som TS.
Citera
2009-07-30, 23:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Avveckling.

Citat:

Tja du har ju rätt att tycka vad du vill.
Senast redigerad av Skaraborg2 2009-07-31 kl. 00:32.
Citera
2009-07-31, 00:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hålla inne med.

Citat:
Ursprungligen postat av CrapStack
Jag skulle tro att det enda Skara håller inne med är vem systern såg i dörren. Min gissning är #219, med det antagandet så kommer jag till ungefär samma slutsatser som TS.

Just så ligger det till CrapStack.
Citera
2009-07-31, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrapStack
Tack CrapStack. Är böjd att hålla med i sak.
Citera
2009-07-31, 12:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Karlsson ingen drivande kraft.

Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Tack för svar, Skaraborg2.

Tror definitivt inte Karlsson var den drivande, då han beskrivits som en mjuk och lättledd person. Satsar mina pengar på Johansson trots hans ålder. CrapStacks inlägg tyder på en utagerande personlighet som förmodligen kunde dra med sig de äldre kamraterna. Alternativet skulle ju annars varit att han fick hänga med som en betydligt yngre maskot och det stämmer inte med den personlighet som börjar tona fram.

Nej Gay Karlsson var absolut inget "ledarämne". Förutom att han ansågs som en mjuk och lättledd person, så hade han öppenbara alkoholproblem.

Hur det förhöll sig med Jan-Olof Dahlsjö vet jag jag inte? Dock verkar det som om han var ganska lik till sättet Karlsson. Hoppas på mer ingående info om honom, ev. under nästa vecka.
Citera
2009-07-31, 13:56
Medlem
ElakeKjells avatar
Tack för en oerhört intressant tråd! Den har verkligen förgyllt några trista dagar.

Funderade lite på ett alternativt scenario. Hymne kanske fick skjuts av någon annan än killarna i PV'n, men kom inte längre än en bit in på Hisingen där han fortsatte försöka lifta efter vägen.
Sen kommer killarna i PV'n körandes, men på grund av det extrema regnvädret ser de ej Hymne utan kör helt enkelt på honom så att han antingen dör eller skadas svårt.
Sen håller jag med vad övriga sagt, GRK ville förmodligen att ambulans/polis tillkallas, men de ville inte de övriga, speciellt då inte Kjell-Åke Johansson som förmodligen är den som dödar GRK och bilen med de bägge liken dumpas i nåt vattendrag.

Inte så stor skillnad egentligen mot att Hymne dödats inne i bilen under ett slagsmål, men jag tänkte jag skulle skriva det ändå.

Hoppas på att det kommer fram mer spännande fakta och information i det här fallet!
Kommer ihåg att jag läst om Hymnes försvinnande och att det då även försvann tre killar i en PV samma dag, men inte tänkt så mycket mer på det, helt otroligt egentligen då det är så sjukt spännande och mystiskt.
Citera
2009-07-31, 14:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett annat scenario.

Citat:
Ursprungligen postat av ElakeKjell
Tack för en oerhört intressant tråd! Den har verkligen förgyllt några trista dagar.

Funderade lite på ett alternativt scenario. Hymne kanske fick skjuts av någon annan än killarna i PV'n, men kom inte längre än en bit in på Hisingen där han fortsatte försöka lifta efter vägen.
Sen kommer killarna i PV'n körandes, men på grund av det extrema regnvädret ser de ej Hymne utan kör helt enkelt på honom så att han antingen dör eller skadas svårt.
Sen håller jag med vad övriga sagt, GRK ville förmodligen att ambulans/polis tillkallas, men de ville inte de övriga, speciellt då inte Kjell-Åke Johansson som förmodligen är den som dödar GRK och bilen med de bägge liken dumpas i nåt vattendrag.

Inte så stor skillnad egentligen mot att Hymne dödats inne i bilen under ett slagsmål, men jag tänkte jag skulle skriva det ändå.

Hoppas på att det kommer fram mer spännande fakta och information i det här fallet!
Kommer ihåg att jag läst om Hymnes försvinnande och att det då även försvann tre killar i en PV samma dag, men inte tänkt så mycket mer på det, helt otroligt egentligen då det är så sjukt spännande och mystiskt.

Stort tack för visat intresse samt för din uppskattning ElakeKjell.

Naturligtvis kan det ha gått till på det sätt som du har lagt fram. I stort sett alla scenarier är lika möjliga. Dock har iaf inget vittne rapporterat denna ev. påkörning, som jag känner till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in