2021-03-05, 22:49
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Om du hittar en död person, vad gör du?
Fyller i ett formulär på nätet eller ringer polisen
Håller helt med dig, man ringer! Inte fyller i ett formulär och väntar hela helgen på att de ska höra av sig. Vilket också är illa att de inte gjorde, polisen läser alltså inte sin meil dagligen. På måndag knallar killen iväg till stationen...🙄
Citera
2021-03-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Håller helt med dig, man ringer! Inte fyller i ett formulär och väntar hela helgen på att de ska höra av sig. Vilket också är illa att de inte gjorde, polisen läser alltså inte sin meil dagligen. På måndag knallar killen iväg till stationen...🙄

Det är något klart fel på människan, sedan verkar det vara fel på en hel del flashbackare här också.
Citera
2021-03-05, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Fyller i ett formulär? Du hör inte ens vad du själv säger? Försök få en bild i ditt huvud, du är ute i skog och mark och hittar ett människolik, går du hem och surfar in på polisen och fyller i ett formulär? tycker du det är normen av ett normalt beteende? Det är inte normalt, är helt övertygad om att 99,99% skulle ringt till polisen. Kanske han var så snål och tänkte att mobilsamtal kanske kostade pengar.
Han sa till frun att det var hans plikt att amäla till polisen (fritt ur minnet). Varför sa han just så? Försökte hon hindra honom? Och i så fall varför? Råkat i klammeri innan? Frugan alltså. Eller allmänt rädd för polismyndighet?
Citera
2021-03-05, 22:54
Medlem
Jag tror han som hittade personen tagit bilder, därför ringde han inte polisen eftersom han ville säkra dessa först, kanske trodde han polisen skulle söka i hans telefon. Kanske trodde han också av någon dum anledning att han skulle bli misstänkt, därför gick han hem och för att förbereda saker innan sitt gripande (som att gömma sitt stash av knark). Kanske är han en så nojjig person med diagnos att han inte kunde ringa polisen av nervositet. Saker som motsäger detta är att han ställer upp på intervjuer.
Senast redigerad av carlydeveloper 2021-03-05 kl. 22:56.
Citera
2021-03-05, 22:55
Medlem
EdKempers avatar
OM det va en olycka så kan jag inte låta bli att fundera på om han dog momentant eller om han legat en stund, i fullt medvetande. Vilken mardröm isf. Om han kanske skadat ryggen och blivit förlamad eller så och har legat där och bara väntat...
Citera
2021-03-05, 22:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av oralzink
Vadå klarar inte du av att hålla 40 km/h i tio minuter? Bolt höll ju snitthastighet på cirka 37 km/h på hundra meter.

Ursäkta, men är du dum eller är du dum? Du jämför vad världens snabbaste man springer på 100 meter och försöker göra det en aning långsammare på 10 minuter.
Citera
2021-03-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hehe hela den här historien har varit märklig, vem tar inte med sig sin telefon IFALL det skulle ske en olycka eller om han skulle behöva ringa polisen om han såg något brott? bara för att man är elitsoldat så är man ej odödlig, om jag skulle få gissa så om man skulle snubbla och falla olyckligt och fastna/bli medvetslös så kan det förklara en del, jag tror inte han bröt benen utan kanske ryggen/nacken

Ja jag kan inte bestämma mig för vad som känns mest osannolikt här.

Att en ung elitsoldat snubblar, bryter nacken, dör på fläcken och glider ner i en smal klippskreva?
Att en ung elitsoldat blir mördad och dumpad i en otillgänglig klippskreva?

Håller med om telefonen, men jag vet å andra sidan inte om dagens pulsklockor kan vara ett betydligt lämpligare alternativ att ta med på löpturen.
Citera
2021-03-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han sa till frun att det var hans plikt att amäla till polisen (fritt ur minnet). Varför sa han just så? Försökte hon hindra honom? Och i så fall varför? Råkat i klammeri innan? Frugan alltså. Eller allmänt rädd för polismyndighet?

Eller kanske frun var rädd att polisen skulle misstänka och anhålla hennes man?
Citera
2021-03-05, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanon9913
Ja jag kan inte bestämma mig för vad som känns mest osannolikt här.

Att en ung elitsoldat snubblar, bryter nacken, dör på fläcken och glider ner i en smal klippskreva?
Att en ung elitsoldat blir mördad och dumpad i en otillgänglig klippskreva?

Håller med om telefonen, men jag vet å andra sidan inte om dagens pulsklockor kan vara ett betydligt lämpligare alternativ att ta med på löpturen.

Kan ju vara så att han gillade att vara "off the grid" som den elitsoldat han var, dumt men jag menar kan förstå tankesättet.
Citera
2021-03-05, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Eller kanske frun var rädd att polisen skulle misstänka och anhålla hennes man?

Troligtvis, de verkar vara två nojiga personer det handlar om. Väldigt suspekt par, kan tänkte mig att han och frun kontemplerat i timmar innan han anmälde av "plikt", fan vad underliga personer det finns där ute hah
Citera
2021-03-05, 23:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lägg ner nu. Han har inte bott i landet nån längre tid. Hade du vetat vad du skulle göra om du snubblade på en död kropp i Polen? Han skrev via deras hemsida. Fick ingen respons och stegade istället in på stationen ett par dagar senare. Han kunde ha skitit i det hela och fortsatt leva sitt liv. Det gjorde han inte. Han följde upp det hela. Kan vi inte släppa den där diskussionen nu? Utan honom hade kroppen FORTFARANDE LEGAT KVAR.

Bra skrivet!
Citera
2021-03-05, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Bra skrivet!
Va i helvete?

Hade jag snubblat på en död kropp i Polen eller något annat land hade jag väl förfan ringt 112 eller 911 eller vad det nu är för nummer. Det är ett sjukt beteende att fylla i ett formulär på nätet. Punkt slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in