2021-03-05, 22:39
Avslutad
Spekulerar i att det är DA och att han kan ha fallit ner i skrevan av olyckshändelse och brutit båda benen - därmed ej kunnat ta sig upp.
Tänker att han haft en fruktansvärd dödsångest isf.

Ingen mobil, ingen att tillkalla på hjälp.

Usch fy så hemskt!
Citera
2021-03-05, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Fattar ni hur sjukt det är att man går hem och gör en e-anmälan på polisen.se när man hittat ett lik

Vad är det som är sjukt med det?
Citera
2021-03-05, 22:42
Medlem
Giggedigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu använder du inte fantasin och tankeverksamheten. Man kan ringa upp någon, man kan få foton på sms/mms. Man kan via mobilen utbyta mailadress. Osv osv. Har man någons namn så går det att få ut en otrolig massa info via nätet. Sen vet inte jag vad som är riktigt eller fejk i den här historien. Men vi lär få veta så småningom.

Jo tack, tankeverksamheten är det inget fel på. Men sätt in det i kontexten är du snäll. Oavsett lär vi få reda på sanningen inom kort.
Citera
2021-03-05, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Om du hittar en död person, vad gör du?
Fyller i ett formulär på nätet eller ringer polisen
Citera
2021-03-05, 22:43
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Spekulerar i att det är DA och att han kan ha fallit ner i skrevan av olyckshändelse och brutit båda benen - därmed ej kunnat ta sig upp.
Tänker att han haft en fruktansvärd dödsångest isf.

Ingen mobil, ingen att tillkalla på hjälp.

Usch fy så hemskt!

Jag tror det är det som hänt. Ljuset som MP drönare såg styrker den teorin.
Citera
2021-03-05, 22:43
Medlem
Tack för bilden på skorna.

Har under hela den här historien känt att olycka verkar väldigt rimligt, men måste säga att vissa saker känns märkliga. Det är liksom inte Birgitta, 67 som eventuellt ramlat på löpturen. Det är en ung elitsoldat.

Hur djup ser skrevan ut att vara där skon ligger? 1 meter? Kommer han alltså springandes i full fart, trampar snett och sen ramlar rakt ner i en smal skreva? Baklänges då eller? Totalt oförmögen att ta sig upp? En elitsoldat?

Total spekulation här, men känns mer som en lämplig dumpningsplats/födoplats än ett ställe man ramlar ner på efter en olycka. Så otroligt märkligt.
Citera
2021-03-05, 22:44
Medlem
Citat:
Fattar ni hur sjukt det är att man går hem och gör en e-anmälan på polisen.se när man hittat ett lik

Ja det är faktiskt ett väldigt underligt beteende, försöker resonera i mitt huvud varför. Det känns som bara 1/100 000 skulle göra något sådant. Väldigt underlig människa. Jag kan förstå om han inte hade mobiltäckning, men även där skulle man rört sig till ett område med täckning och ringt direkt.

Börjar nästan tro att han gjort något med liket som han skäms för, t.ex tagit bilder, pillat eller värre och skämdes. Man kan ju inte skylla på väder och vind heller, sämsta bortförklaringen jag hört "Det började bli mörkt", va?
Citera
2021-03-05, 22:45
Medlem
Citat:

Det är väldigt annorlunda, det måste jag påstå.
Citera
2021-03-05, 22:46
Medlem
DA var ute för att löpa lång distans, och hade kommenterat dagen innan till bror sin att det var den jobbigaste formen av träning för att det sliter så på kroppen..Varför skulle han då ens löpa i denna svåra terräng frivilligt?
Makes no sence
Citera
2021-03-05, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanon9913
Tack för bilden på skorna.

Har under hela den här historien känt att olycka verkar väldigt rimligt, men måste säga att vissa saker känns märkliga. Det är liksom inte Birgitta, 67 som eventuellt ramlat på löpturen. Det är en ung elitsoldat.

Hur djup ser skrevan ut att vara där skon ligger? 1 meter? Kommer han alltså springandes i full fart, trampar snett och sen ramlar rakt ner i en smal skreva? Baklänges då eller? Totalt oförmögen att ta sig upp? En elitsoldat?

Total spekulation här, men känns mer som en lämplig dumpningsplats/födoplats än ett ställe man ramlar ner på efter en olycka. Så otroligt märkligt.
Hehe hela den här historien har varit märklig, vem tar inte med sig sin telefon IFALL det skulle ske en olycka eller om han skulle behöva ringa polisen om han såg något brott? bara för att man är elitsoldat så är man ej odödlig, om jag skulle få gissa så om man skulle snubbla och falla olyckligt och fastna/bli medvetslös så kan det förklara en del, jag tror inte han bröt benen utan kanske ryggen/nacken
Citera
2021-03-05, 22:48
Medlem
Citat:
Om du hittar en död person, vad gör du?
Fyller i ett formulär på nätet eller ringer polisen

Fyller i ett formulär? Du hör inte ens vad du själv säger? Försök få en bild i ditt huvud, du är ute i skog och mark och hittar ett människolik, går du hem och surfar in på polisen och fyller i ett formulär? tycker du det är normen av ett normalt beteende? Det är inte normalt, är helt övertygad om att 99,99% skulle ringt till polisen. Kanske han var så snål och tänkte att mobilsamtal kanske kostade pengar utan vetskapen att 112 är gratis att ringa.
Citera
2021-03-05, 22:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kottle
Det är mysko att naturfotografen råkade gå precis där han låg. Han kanske såg någon där och kollade på vad som hände. Att någon inte skulle e dumpa en stor man som Deniz där är jättejobbigt, han levde nog tills han snubblade. Det ser inte ut att man kunde rulla ned med all buskage. Jaja jag bara spekulerar

Men vad är detta för "rappakalja"? Har du själv läst vad du har skrivit? "Att någon inte skulle e dumpa...."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in