Om Gud ha skapat oss, då ska Gud inte heller vara för avancerad att förstå. Jag hävdar att den som förstå det allseende ögat få veta vem Gud är.
Bild:
https://media.istockphoto.com/vectors/allseeing-eye-of-god-inside-triangle-pyramid-vector-id965424720?s=612x612
All information finns i den liksidiga triangeln.. Tex att du kan bygga hur högt du vill med en liksidig triangel, ta du 10/3 = 3.3333333333333333 oändligt. Tänker vi en pyramid med block, då håller det understa blocken hela pyramiden. De yttersta blocken avlasta de översta blocket och därför kan vi bygga hur högt som helst om blocken skulle hålla. Gud skapade oss, då måste han vara de översta blocket, och vi är de understa blocken som håller hela pyramiden levande.
Se vi Gud som över oss och anpassa oss kommer vi fortsätta på samma linje, men majoriteten försöker själv ta sig till den platsen där de är the one and only. För majoriteten tro att det är den platsen som gör dig fri och lycklig, att bli en kändis under vår genration. De dessa människor söker är just dem själva, alltså själva Jaget. Och detta hittar du också i pyramiden, för den som se Gud som första blocket. Och förstå pyramidens som en pil som pekar uppåt mot himlen. Förstå också vilken riktning de ska leva sitt liv. Upp mot himlen är 1, Ner mot Helvetet är 0.
Ska man vara snäll eller dum? Snäll = 1 Dum = 0. Det är vad själen är förprogrammerad i oss alla att veta. Är du snäll kommer vi nämre, är du dum ta vi avstånd. Dessa två vägar finns i livet, antingen ta vi vägen upp till himlen, eller ner mot helvetet. Kärlek = 1/ Hat = 0, Omtänksam = 1/ egoistisk = 0, Gemenskap = 1 / Ensam = 0, Glad = 1 / Arg = 0. Vår värld är binär och för att bli number one måste vi följa den vägen.
Antingen ta vi Myway, och bli vän med egot där egot är Satan. Du lär egot och egot få dig att tro att det är du. Highway är Jesus väg och det är vägen till himlen. För våran sanna Fader finns i himlen.
Söka dig till Guld. Prispallen är 1 Guld 2 Silver 3 Broms. Jag påstå att vi är skapta som Diamanter.. Ta du en liksidig triangel och kör igenom ljus få vi prisma, det är regnbågens sju färger och alla dess nyanser. Dessa färger är vad vi kan se just med våra ögon, och därför är vi en diamant. De sju tonerna som våra öron kan filtrera ut från all vibration, tänk själv hur kristallklart du kan höra musiken. Som om våra öron är skapta från en diamant. Gud ha skapat oss som en diamant och inte guld.
Jesus är sanningen, den som påstå sig inte tro på sanningen lever i förnekelse. Den gör valet att offra sitt liv till att själv försöka hitta sanningen, och walla egot bli funnet. Jesus är sanningen eftersom han fungera precis som sanningen gör. Sanningen är en kraft som ge oss styrka, ljuger du jobbar du ensam med egot. Ingen vill vara med en som ljuger. Biblen är manipulerad eller misstolkad, inte vet jag. Men en tjock bok ska inte behövas för att hitta mig själv. Den ge mest försprång till att förstå olika situationer människan behöver genomgå.
Jag ta gärna diskussion för jag tro på Sanningen.