2021-03-05, 10:28
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det vet jag inte, men det är möjligt att bejaka information om okänd makt. Och att inte förneka de förnimmelser av okänd makt som man kan få.
Jo det borde väl vara sant.
Håller själv på att utforska mina förnimmelser och bli mer medveten om dem.
Förutsättningen är att VILJA tro att en högre makt är möjlig och för den viljan behövs inga bevis, endast en önskan, svag eller stark.
Tänker lilla jag i alla fall.
Citera
2021-03-05, 15:53
Medlem
Citat:
Vad människor gör i andras namn är deras ansvar och skuld. Människans värld var inte fredlig innan Jesus framförde sitt budskap och det kommer att bli än värre snart och sluta med människosläktets utrotning.

Matteus 10:34-37
I skolen icke mena att jag har kommit för att sända frid på jorden. Jag har icke kommit för att sända frid, utan svärd. Ja, jag har kommit för att uppväcka söndring, så att 'sonen sätter sig upp mot sin fader och dottern mot sin moder och sonhustrun mot sin svärmoder, och envar får sitt eget husfolk till fiender'.

Om man nu tror att Gud skapade människan så anser jag att resultatet inte är något vidare. framförallt inte när man påstår att hen är allsmäktig. Om en produkt med så många skavankar som människan släpptes av en fabrik så fick den stänga. Varför skapade Gud människan med så många brister när han hade alla möjligheter att skapa något fulländat?
Citera
2021-03-05, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Om man nu tror att Gud skapade människan så anser jag att resultatet inte är något vidare. framförallt inte när man påstår att hen är allsmäktig. Om en produkt med så många skavankar som människan släpptes av en fabrik så fick den stänga. Varför skapade Gud människan med så många brister när han hade alla möjligheter att skapa något fulländat?
Det är vårat fel, från början var vi perfekta (typ). Men Gud straffade alla för det som Adam och Eva gjorde. Synd och skuld går i arv.
Citera
2021-03-05, 17:13
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarglad
När du började jiddra om att du var konung av paranoramala aktiiviterter och okult insåg att du förmodligen var bäst hopp av en psykdokor. Jag kan inte skriva något annat!

Så illa är det min vän. Skärp till dig för helvete!

I framtiden vill du ha min respekt. Och då vill jag att du tar på dig kostymen och så där! kom igen nu!

Jag är av Gud som arbetar genom mig.

Ifall du ska ta på dig kostymen ska jag ta din själ ifrån dig och ge dig över till den ondes envälde.

Det är min skyldighet att informera om er otillbörlighet i det här ämnet.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-03-05 kl. 17:41.
Citera
2021-03-05, 18:27
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det är vårat fel, från början var vi perfekta (typ). Men Gud straffade alla för det som Adam och Eva gjorde. Synd och skuld går i arv.
Det är stor skillnad på olika människor. Det finns hela skalan från hopplösa till enastående och alla är i Satans våld.
Citera
2021-03-05, 19:04
Bannlyst
Vi är väl alla inte i "satans våld"?

Det är ett ganska starkt uttryck som du gärna får utveckla vad du menar om det?

Speciellt för mig som katolsk gosse. Jag tar ganska illa vid mig med sådana ord riktade mot mig och min tro.

Citat:
Det är stor skillnad på olika människor. Det finns hela skalan från hopplösa till enastående och alla är i Satans våld.
Senast redigerad av Sommarglad 2021-03-05 kl. 19:09.
Citera
2021-03-05, 19:31
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarglad
Vi är väl alla inte i "satans våld"?

Det är ett ganska starkt uttryck som du gärna får utveckla vad du menar om det?

Speciellt för mig som katolsk gosse. Jag tar ganska illa vid mig med sådana ord riktade mot mig och min tro.
Satan är vår världs furste. (Joh 14:30)
"Härefter talar jag icke mycket med eder, ty denna världens furste kommer. I mig finnes intet som hör honom till;"

Även de som tror på Jesus är i Satans våld. (Luk 22:31)
"Simon, Simon! Se, Satan har begärt att få eder i sitt våld, för att kunna sålla eder såsom vete;"

En tröst och ett hopp är att ingen dör utan att Gud medger det och att endast Gud kan döda själen.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2021-03-05 kl. 19:34.
Citera
2021-03-05, 20:11
Medlem
Opaques avatar
Citat:
I religionen är Gud ett medel, men jag tror att Gud alltid har funnits och inte alls är beroende av människors support.

Och plötsligt så överlämnar hen (Gud) 10 budord till ett ombud av kött och blod, varpå religionen (er) startar.

Vem har upptäckt vem ? Har gud uppfunnit människorna eller har människorna uppfunnit gud ? Har Gud sökt upp människan,eller har människan sökt gud ?
Senast redigerad av Opaque 2021-03-05 kl. 20:14.
Citera
2021-03-05, 20:43
Medlem
Jag satte mig på knä en dag och bad. Jag bekände Jesus som min herre och min frälsare - bad om förlåtelse för mina synder och saker som jag gjort (och som jag ångrar hjärtligt). Det tog emot att göra det. Kändes konstigt. Framförallt för en som blivit upplärd att var man klarar sig självt. Men ändå kändes det rätt så jag fortsatte att be varje kväll. Började läsa bibeln med för att ta mig till budskapet. Antar att tron kom att växa till mig för idag tror jag helhjärtat på Jesus kristus.

Antar att man får lämna egot på sidan när man söker gud. Försöka lämna därhän saker som man lärt sig och lämna gamla tankemönster som man tenderar att upprätthålla (av trygghet kanske).

Vi lever i en narcissistisk tid. Mycket handlar om individen - om självet. Vilket gör det svårt för många att leva för annat. Vilket gör det svårt att leva för något större än en självt och leva för gud. Men kan jag finna så kan även du.

Alla snubblar vi på resan till honom. Men ge aldrig upp - om du verkligen vill finna honom.
Citera
2021-03-05, 20:48
Medlem
lejongaddens avatar
Om Gud ha skapat oss, då ska Gud inte heller vara för avancerad att förstå. Jag hävdar att den som förstå det allseende ögat få veta vem Gud är.

Bild:
https://media.istockphoto.com/vectors/allseeing-eye-of-god-inside-triangle-pyramid-vector-id965424720?s=612x612

All information finns i den liksidiga triangeln.. Tex att du kan bygga hur högt du vill med en liksidig triangel, ta du 10/3 = 3.3333333333333333 oändligt. Tänker vi en pyramid med block, då håller det understa blocken hela pyramiden. De yttersta blocken avlasta de översta blocket och därför kan vi bygga hur högt som helst om blocken skulle hålla. Gud skapade oss, då måste han vara de översta blocket, och vi är de understa blocken som håller hela pyramiden levande.

Se vi Gud som över oss och anpassa oss kommer vi fortsätta på samma linje, men majoriteten försöker själv ta sig till den platsen där de är the one and only. För majoriteten tro att det är den platsen som gör dig fri och lycklig, att bli en kändis under vår genration. De dessa människor söker är just dem själva, alltså själva Jaget. Och detta hittar du också i pyramiden, för den som se Gud som första blocket. Och förstå pyramidens som en pil som pekar uppåt mot himlen. Förstå också vilken riktning de ska leva sitt liv. Upp mot himlen är 1, Ner mot Helvetet är 0.

Ska man vara snäll eller dum? Snäll = 1 Dum = 0. Det är vad själen är förprogrammerad i oss alla att veta. Är du snäll kommer vi nämre, är du dum ta vi avstånd. Dessa två vägar finns i livet, antingen ta vi vägen upp till himlen, eller ner mot helvetet. Kärlek = 1/ Hat = 0, Omtänksam = 1/ egoistisk = 0, Gemenskap = 1 / Ensam = 0, Glad = 1 / Arg = 0. Vår värld är binär och för att bli number one måste vi följa den vägen.

Antingen ta vi Myway, och bli vän med egot där egot är Satan. Du lär egot och egot få dig att tro att det är du. Highway är Jesus väg och det är vägen till himlen. För våran sanna Fader finns i himlen.

Söka dig till Guld. Prispallen är 1 Guld 2 Silver 3 Broms. Jag påstå att vi är skapta som Diamanter.. Ta du en liksidig triangel och kör igenom ljus få vi prisma, det är regnbågens sju färger och alla dess nyanser. Dessa färger är vad vi kan se just med våra ögon, och därför är vi en diamant. De sju tonerna som våra öron kan filtrera ut från all vibration, tänk själv hur kristallklart du kan höra musiken. Som om våra öron är skapta från en diamant. Gud ha skapat oss som en diamant och inte guld.

Jesus är sanningen, den som påstå sig inte tro på sanningen lever i förnekelse. Den gör valet att offra sitt liv till att själv försöka hitta sanningen, och walla egot bli funnet. Jesus är sanningen eftersom han fungera precis som sanningen gör. Sanningen är en kraft som ge oss styrka, ljuger du jobbar du ensam med egot. Ingen vill vara med en som ljuger. Biblen är manipulerad eller misstolkad, inte vet jag. Men en tjock bok ska inte behövas för att hitta mig själv. Den ge mest försprång till att förstå olika situationer människan behöver genomgå.

Jag ta gärna diskussion för jag tro på Sanningen.
Citera
2021-03-05, 21:19
Medlem
lejongaddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Och plötsligt så överlämnar hen (Gud) 10 budord till ett ombud av kött och blod, varpå religionen (er) startar.

Vem har upptäckt vem ? Har gud uppfunnit människorna eller har människorna uppfunnit gud ? Har Gud sökt upp människan,eller har människan sökt gud ?

Jesus är de första folket som byggde själen, de ha levt likadant under största delen av våra liv och därav ha stort inflytande på oss. De skapade Gud med deras högsta önskan att en dag få komma till Fadern. Detta gjorde att alla nya generationer kunde finna Gud om de levde som Jesus.

Hjärnan tillsammans med ryggraden inom dig utgör ormen som en dag tog sig upp på land och levde utan alla dagens sinnen, det som var utvecklat var känslan. Dagen när solen lös kunde ormen känna den positiva energin, och på natten utvecklades negativa känslorna. Detta fick ormen att tro att den positiva energin är de som skapat ormen själv, och måste vara Fadern. Att försöka ta sig till Fadern fick ormen att tro att där finns inga onda känslor, bara lycka och frihet.
Citera
2021-03-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Har sökt Gud i flera, flera år. Bett om att få lära känna Gud, bett till Jesus, gått på gudstjänster, läst Bibeln, pratat med kristna, pratat med jehovas, pratat med präster. Men ändå är jag fortfarande inte troende. Jag ber VARJE kväll till Gud. Vet inte vad jag gör för fel? Hur ska jag bli kristen?!

Varför vill du det? Jag är uppvuxen inom en destruktiv sekt (Jehovas vittnen) och är numera väldigt glad för att inte vara troende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in